  • 11. Data: 2010-09-15 08:50:43
    Temat: Re: upc, aster, vectra
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-09-15 00:50, rageofhonor pisze:

    > Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Na pierwszy rzut oka wydaje sie nie poprawnie jednak to oczywiste ze kabel
    koncentryczny
    > ze sciany podlaczamy do tunera a z tunera wychodzi koncentryk i scart. Wlasnie na
    tym
    > koncentryku z tunera jest analog a na kablu SCART z tunera jest cyfra. Chyba nikt
    nie
    > mysli ze ze sciany wychodzi kabel SCART. Opisalem tutaj okablowanie które juz
    wychodzi z
    > tunera a nie ze sciany.

    kabel koncentryczny zawiera sygnał zarówno analogowy jak i cyfrowy i nie obchodzi
    "go" do
    czego jest podłączony i w jaki sposób go oglądasz. Używasz zewnętrznego tunera
    cyfrowego i
    łaczysz go przez EURO do TV - ok, możesz tak samo zrobić z zewnętrznym tunerem
    analogowym,
    można (ale "niedasie" w polskich sieciach CATV) użyc wbudowanego w TV tunera
    cyfrowego
    DVB-C itd.
    Pisząc, że po SCART masz sygnał cyfrowy mijasz się z prawdą bo to złącze przesyła
    jedynie
    sygnał analogowy, w twoim przypadku nadawany przez tuner, który dekoduje sygnał
    cyfrowy i
    zamienia na analogowy.

  • 12. Data: 2010-09-15 08:57:47
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 14 Sep 2010 09:24:52 +0200, "Robert_J" <d...@o...pl>
    wrote:

    > Sądzę że prędko to się nie zmieni, nie oceniaj
    >zainteresowania DTV czytając tę grupę. Tutaj piszą ludzie
    >ciekawi tematu, nie jest to reprezentatywna grupa odbiorców.

    bo zbyt komplikuja temat i zbyt duz chca za sygnal cyfrowy.
    Wystarczyloby, aby pozwolili ludziom samym kupowac sobie tunery dvb-c
    i podstawowa oferta bylaby na zasadzie masz kablowke, masz tuner to
    mozesz ogladac (bez karty). Karta bylaby potrzebna do kanalow premium.

    Wg mnie najlepszym dla ludzi rozwiazaniem byloby, aby sygnal w kablu
    byl w standardzie dvb-t, bo obecnie wszystkie tv kupowane w sklepie
    takie tuner juz maja wbudowane (i ew. nawet CI pod CAM maja).

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2010-09-15 09:02:23
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Uzytkownik "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl> napisal w wiadomosci
    > Nadal niedokladnie - oprócz SCART z dekodera wychodzi tez HDMI - i dopiero
    > to polaczenie ma sens

    Dekoder DVi 1000 nie posiada wyjscia HDMI. Przczytaj jeszcze raz moje posty
    caly czas pisze o tunerze (dekoderze) SD a nie HD

    http://www.aster.pl/files//wwa/pliki/instrukcje/inst
    rukcja_instalacja_dekodera_DVi1000.pdf
    http://www.aster.pl/files//wwa/pliki/instrukcje/Inst
    rukcja_Moto_DVi1000.pdf

    Moze dekoder HD posiada HDMI. Ten który ja mam czegos takiego nie posiada.
    Nie znalazlem instrukcji podlaczenia dekodera HD na stronie Aster.

  • 14. Data: 2010-09-15 09:16:48
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości

    > Pisząc, że po SCART masz sygnał cyfrowy mijasz się z prawdą bo to złącze
    > przesyła jedynie sygnał analogowy, w twoim przypadku nadawany przez tuner,
    > który dekoduje sygnał cyfrowy i zamienia na analogowy.

    Tu miałem na mysli że oferta cyfrowa w Aster jest tylko dostępna po kablu
    SCART bo koncentryk który też wychodzi z tunera od ASTER daje tylko te
    kanały które są normalnie dostępne bez dekodera. Dopiero po podłączeniu
    kabla SCART wychodzącego z dekodera Aster do któregoś wejścia AV w TV lub
    VCR daje na kanale AV dostęp do oferty cyfrowej i ustawień tunera.

  • 15. Data: 2010-09-15 12:02:47
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > w sklepie
    > takie tuner juz maja wbudowane (i ew. nawet CI pod CAM

    Owszem, to wykonalne, ale tylko w największych sieciach. A
    takich w Polsce jest kilka. Małe sieci nie są w stanie
    udźwignąć kosztów sprzętu do retransmisji DVB. Na dodatek
    prawie każdy nadawca pobiera dodatkową, dużo większą opłatę
    za puszczenie swojego programu w wersji cyfrowej.

  • 16. Data: 2010-09-15 12:04:01
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > można (ale "niedasie" w polskich sieciach CATV) użyc
    > wbudowanego w TV tunera cyfrowego DVB-C itd.

    A kodowanie?

  • 17. Data: 2010-09-15 19:22:47
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 14-09-2010 19:10, Al Kwasone pisze:

    > Nieprawda. Zabierają by zniechęcić do analogowej. Ceny tv cyfrowej są
    > niższe...
    > AK

    a to ciekawe. 59 za analog i 69 za cyfrowa. od razu mowie, ze mnie
    pakiety nie interesuja.

  • 18. Data: 2010-09-20 09:46:31
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-09-15 14:04, Robert_J pisze:

    > A kodowanie?

    chyba wszystkie nowe TV z tunerem DVB-C mają gniazdo PCIMCIA