  • 1. Data: 2009-10-26 20:19:57
    Temat: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam,
    mam uszkodzony TV Sanyo i próbuję go zreanimować.
    Na obrazie jest przesuwajacy się jeden szeroki poziomy pas. Przypuszczam, ze
    usterka jest w zasilaniu.
    Wymienilem 22u/250V , 220u/160V , nie wymienilem 100u/400V - ale wygląda na
    sprawny. Zamierzam wymienić część elektrolitów ( 470u) na chassis.
    Moze ktos ma pomysl gdzie dalej szukać ?

    Foto jak wygląda:

    http://osiemk.webpark.pl/1.jpg
    http://osiemk.webpark.pl/2.jpg
    http://osiemk.webpark.pl/3.jpg

    Może ma ktoś jaki pomysl?
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-10-26 22:36:43
    Temat: Re: uszkodzony TV Sanyo C21EF13EX
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 26 Paź, 21:19, "Krzysztof" <o...@w...pl> wrote:

    Wymień ten 100/400 - na początek doczep równolegle chociaż ze 22mikro/
    400V.

  • 3. Data: 2009-10-26 22:43:18
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    > Wymień ten 100/400 - na początek doczep równolegle chociaż ze 22mikro/
    > 400V.

    Jeszcze coś:
    Nie znam schematu - jeśli to, co wcześniej pisałem nie pomoże to
    wymień
    wszystkie nieduże elektrolity na 25-50V po pierwotnej stronie
    przetwornicy
    - koszt z 10zł.

  • 4. Data: 2009-10-27 07:43:02
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Foto jak wygląda:
    >
    > http://osiemk.webpark.pl/1.jpg
    > http://osiemk.webpark.pl/2.jpg
    > http://osiemk.webpark.pl/3.jpg

    Słabo to widać na tych fotkach, ale skąd masz sygnał?
    Podobne skrzywienia są, gdy szwankuje zasilacz od anteny ze wzmacniaczem -
    siatkowej.

    Jeśli nie to też stawiam na ten główny elektrolit filtrujący w zasilaczu,
    czyli ten 100u/400.

    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2009-10-27 09:03:13
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > siatkowej.
    >
    > Jeśli nie to też stawiam na ten główny elektrolit filtrujący w zasilaczu,

    Na początku byłem pewien ,ze sygnał antenowy , ale dla pewności pożyczyłem
    inny TV i jest w porządku. Brak wzmacniaczy, to antena zbiorcza.

    pozdrawiam
    Krzysztof.

  • 6. Data: 2009-10-27 12:59:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na początku byłem pewien ,ze sygnał antenowy , ale dla pewności pożyczyłem
    > inny TV i jest w porządku. Brak wzmacniaczy, to antena zbiorcza.

    To nie jest 100% pewności!
    Sprawdź swój TV na antenie (kawałek druta)!

    Włodek

  • 7. Data: 2009-10-27 20:52:40
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wzmacniaczem -

    > zasilaczu,

    > To nie jest 100% pewności!
    > Sprawdź swój TV na antenie (kawałek druta)!
    Sprawdziłem podłaczając tuner sat po AV i sygnał jest Ok.
    Na kiepskiej antenie pokojowej tez niby ok , ale poziom sygnału niski i
    kiepskiej jakosci tylko tvp1 - więc zagięcie może być słabo widoczne .
    Niestety generatora sygnału TV nie posiadam.
    Jutro wezmę do rodzinki na inną antenę i sprawdzę - będę miał 100% pewności
    .

    PS: podmieniłem większość elektrolitów bez efektu.

    K.

  • 8. Data: 2009-10-27 22:36:52
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 27 Paź, 21:52, "Krzysztof" <o...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Niestety generatora sygnału TV nie posiadam.
    > Jutro wezmę do rodzinki na inną antenę i sprawdzę - będę miał 100% pewności

    A może wystarczy pokręcić w celu przetarcia styku potencjometrem
    montażowym "próg ARW" (AGC - przy wzmacniaczu pośredniej
    częstotliwości wizji) a potem ten peerek prawidłowo ustawić ?

  • 9. Data: 2009-10-28 14:18:09
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    >A może wystarczy pokręcić w celu przetarcia styku potencjometrem
    >montażowym "próg ARW" (AGC - przy wzmacniaczu pośredniej
    >częstotliwości wizji) a potem ten peerek prawidłowo ustawić ?
    Próbowałem , ale bezskutecznie - dopiero jak obraz zaśnieżony to w miarę , a
    jak dobry to z krechą....

    K.

  • 10. Data: 2009-10-28 17:56:50
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 28 Paź, 15:18, "Krzysztof" <o...@w...pl> wrote:

    > Próbowałem , ale bezskutecznie - dopiero jak obraz zaśnieżony to w miarę , a
    > jak dobry to z krechą....
    >
    > K.

    No cóż, jeśli pas zniekształceń jedzie powoli w pionie to pewne -
    przydźwięk sieciowy.
    Albo potrzebny oscyloskop albo dalej w ciemno wymieniać elektrolity.
    Więcej zdalnie nie pomogę...