  • 1. Data: 2011-07-19 22:48:11
    Temat: utrudniony rozruch
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Czym może być spowodowany problem z rozruchem zimnego silnika
    objawiający się tym, że niechętnie zaskakuje (po kilkukrotnym
    uruchomieniu rozrusznika) i przez pierwsze kilkadziesiąt sekund pracuje
    tak, jakby miał za chwilę zgasnąć (dławi się, pracuje bardzo nierówno)?

    Po tym czasie obroty na chwilkę wzrastają do 2,5 tys. i spadają do
    wielkości typowej dla pracy jałowej: 1 tys. Od tego momentu silnik
    pracuje idealnie, równo.

    Problem dawniej występował wyłącznie w niskich temperaturach (-15
    stopni), później się nasilał i teraz jest praktycznie za każdym razem po
    ostygnięciu silnika. Gdy silnik jest gorący, sytuacja taka nie
    występuje. Wydaje mi się, że pierwszy raz pojawił się minionej zimy po
    zatankowaniu gorszego paliwa.

    pacjent to benzynowy K7J (renault). Dotychczasowe działania polegały na
    wymianie świec, kabli WN, oleju z filtrem (5W30) i filtra powietrza.

    Dziękuję za wszystkie sugestie i wskazówki.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-19 23:38:57
    Temat: Re: utrudniony rozruch
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozrusznika) i przez pierwsze kilkadziesiąt sekund pracuje tak, jakby miał
    > za chwilę zgasnąć (dławi się, pracuje bardzo nierówno)?

    jakie spaliny ma gdy już odpali?
    gdy zakopci na biało, to moze być uszczelka pod głowicą.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-07-20 00:10:14
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > jakie spaliny ma gdy już odpali?
    > gdy zakopci na biało, to moze być uszczelka pod głowicą.

    Bezbarwne, chyba że jest zimno na tyle, że para wodna się zaczyna
    skraplać.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-07-21 11:01:20
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
    > jakie spaliny ma gdy już odpali?
    > gdy zakopci na biało, to moze być uszczelka pod głowicą.
    >
    > Jacek

    Potwierdzam, że prawdopodobna uszczelka pod głowicą,

    pomierz sobie ciśnienie sprężania.

    pzdr., R.G.