  • 1. Data: 2022-04-11 12:39:40
    Temat: viaAuto --> e-toll
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Hello!

    jakis czas temu pisałem o tym, że wysłałem wniosek o zwrot środków i
    kaucji za ViaAuto na konto e-toll - dostałem dzisiaj odpowiedź:

    =============================
    Szanowni Państwo,

    w odpowiedzi na zgłoszenie numer ZGL******, informuję, że w celu zwrotu
    salda z Umowy numer 3****** (system viaTOLL), proszę o przesłanie
    poprawnie wypełnionego Formularza przeksięgowania środków z viaTOLL do
    eTOLL lub Formularza Reklamacyjnego z podaniem pełnych danych do
    płatności, tj.: numer rachunku, imię i nazwisko właściciela rachunku
    bądź nazwa firmy a dla przelewów zagranicznych dodatkowo nazwa banku,
    IBAN, kraj, SWIFT oraz adres beneficjenta.

    Przypominam, że Formularza przeksięgowania środków z viaTOLL do eTOLL/
    Formularz Reklamacyjny powinien zostać czytelnie podpisany przez
    Użytkownika (osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu zgodnie z
    CEIDG/KRS) lub przez osobę upoważnioną. W przypadku konieczności
    podpisania dokumentów przez osobę niebędącą Użytkownikiem, wymagane jest
    dołączenie pełnomocnictwa.

    Wzór pełnomocnictwa oraz Formularza Reklamacyjnego jest dostępny do
    pobrania na stronie internetowej
    https://www.etoll.gov.pl/ciezarowe/obsluga-klienta/w
    zory-dokumentow/

    Do ww. Formularza proszę dołączyć jeden z poniższych dokumentów:
    - dowodu zakupu urządzenia;
    - dokumentu potwierdzającego rejestrację w Systemie;
    - dokument potwierdzający doładowanie salda konta Użytkownika, na kwotę
    która podlega zwrotowi.

    Jednocześnie informuję, że urządzenia viaAUTO Użytkownik kupował na
    własność. Tym samym zwrot kaucji za urządzenia viaAUTO nie przysługuje.
    =======================================

    Chyba mnie cos trafi :(

    Pozdrawaiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 2. Data: 2022-04-11 12:46:55
    Temat: Re: viaAuto --> e-toll
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2022 o 12:39, Mirek Ptak pisze:

    > Jednocześnie informuję, że urządzenia viaAUTO Użytkownik kupował na
    > własność. Tym samym zwrot kaucji za urządzenia viaAUTO nie przysługuje.
    > =======================================
    >
    > Chyba mnie cos trafi :(

    Ale że co, to jest w końcu kaucja (za coś wypożyczonego), czy było
    jakieś kupowanie?

    Bo jedno z drugim się deczko kłóci....

  • 3. Data: 2022-04-11 13:18:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Apr 2022 12:39:40 +0200, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    > Jednocześnie informuję, że urządzenia viaAUTO Użytkownik kupował na
    > własność. Tym samym zwrot kaucji za urządzenia viaAUTO nie przysługuje.

    Sprawdzic, jak to bylo w umowie ?
    https://viabox.pl/oplaty-drogowe-polska/viaauto-co-t
    o-jest/

    Ja widze "kaucja za urządzenie" ale też "nabyć" :-)

    https://etoll.gov.pl/ciezarowe/rejestracja-w-e-toll/
    jak-wyrejestrowac-sie-z-viatoll/

    Wiec nie wiem o co chodzi - jestes za lekki, zwrot tylko prawdziwym
    cieżarowym ? :-)

    No coz - masz jeszcze UOKiK i RPO :-)

    A tak po prawdzie:
    -ile lat jezdziles z viaboxem? zamortyzowalo sie :-)

    -dla porownania standard TV sie dwa razy zmienil,

    -jakby tak wycofali sie z obowiazkowej gasnicy ... kto mi zwroci ?

    -a za moje bezterminowe PJ ...

    J.

  • 4. Data: 2022-04-11 14:08:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 11.04.2022 o 13:18, J.F pisze:
    > Sprawdzic, jak to bylo w umowie ?
    > https://viabox.pl/oplaty-drogowe-polska/viaauto-co-t
    o-jest/

    > Ja widze "kaucja za urządzenie" ale też "nabyć":-)

    Czytam w necie i też do mnie powoli dochodzi, że być może było to
    "nabycie", a nie kaucja - mimo wszystko i tak mnie trafia, bo przecież
    grzecznie prosiłem o zwrot na konto e-toll i te dane już mają...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2022-04-11 14:10:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 11.04.2022 o 12:46, Cavallino pisze:

    > Ale że co, to jest w końcu kaucja (za coś wypożyczonego), czy było
    > jakieś kupowanie?
    >
    > Bo jedno z drugim się deczko kłóci....

    No dokładnie :) - jednak jak czytam internety to być może jednak był to
    zakup, choć dość mocno wyryło mi się w głowie, że była to kaucja.
    Pogrzebie w rachunkach - jest szansa, że coś tam się zachowało.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 6. Data: 2022-04-11 14:27:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Apr 2022 14:08:11 +0200, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    > "nabycie", a nie kaucja - mimo wszystko i tak mnie trafia, bo przecież
    > grzecznie prosiłem o zwrot na konto e-toll i te dane już mają...

    Skoro jest procedura zwrotu kaucji, to widac komus sie nalezy.
    Ale komu :-)

    Ty nie byłeś zobowiązany do używania, to może nabyłes dobrowolnie :-P

    J.

  • 7. Data: 2022-04-11 14:39:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]

    > - dokumentu potwierdzającego rejestrację w Systemie;
    > - dokument potwierdzający doładowanie salda konta Użytkownika, na kwotę

    Żaden urząd nie może od petenta żądać danych, które już posiada,
    zgodnie z k.p.a.:

    ,,Art. 220. [Ograniczenia w sprawie żądania zaświadczenia]

    §1. Organ administracji publicznej nie może żądać zaświadczenia ani
    oświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego, jeżeli:

    1) znane są one organowi z urzędu;

    2) możliwe są do ustalenia przez organ na podstawie:

    a) posiadanych przez niego ewidencji, rejestrów lub innych danych,

    b) rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne,
    do których organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach
    określonych w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
    informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
    publiczne,

    c) wymiany informacji z innym podmiotem publicznym na zasadach
    określonych w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów
    realizujących zadania publiczne,

    d) przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów
    urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych)."

    > Jednocześnie informuję, że urządzenia viaAUTO Użytkownik kupował na
    > własność. Tym samym zwrot kaucji za urządzenia viaAUTO nie przysługuje.

    25 PLN za viaAUTO do osobówki rzeczywiście było kupione - mam paragon
    z VATem na to.

    > =======================================
    > Chyba mnie cos trafi :(

    Broń się.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-04-12 00:12:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    >
    > d) przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów
    > urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych)."

    Wielce cenne info - dzięki :)
    [...]

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2022-04-12 08:52:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Tuesday, April 12, 2022, 12:12:19 AM, you wrote:

    [...]

    > Wielce cenne info - dzięki :)

    Wyobraź sobie, że tzw. zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności,
    przy składaniu wniosku o wydanie legitymacji, żądają od
    niepełnosprawnych potwierdzonej kopii orzeczenia o niepełnosprawności,
    które sami wystawili... Na taką patologię jest ten przepis.

    --
    Best regards,
    RoMan