  • 1. Data: 2009-09-07 20:19:04
    Temat: w temacie świetlówek kompaktowych - pfc ?!
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jak już marudzimy o tych żarówkach i świetlówkach, to się poskarżę wam ;)
    Mam na suficie lampy "downlight-spotlight" typu lustrzana miska, a w
    poprzek wchodzą 2 świetlówki kompaktowe. Brilux H6000, takie:
    http://www.allegro.pl/item733867614_h6000_oprawa_bri
    lux_lampa_downlight_swietlowka.html
    (swoją drogą tanie tutaj coś okrutnie). Światła mi to daje aż nadto :)

    Kupiłem do tego świetlówki Osram 14W 3U (6 pręcików, wchodzą bez
    problemu nawet 18W), i szok. To BUCZY, 50/100Hz jedzie aż po suficie
    podwieszanym dzwoni. Rozebrałem jedną świetlówkę - a tam PFC wstawili,
    pasywne - dławik jak małe trafko 2VA podłączony w szereg przed gretzem.
    Brumi paskudnie, zwłaszcza jak ma co metalowego w okolicy do wprawiania
    w drgania.

    Czy ktoś z was spotkał się jeszcze z jakimiś kompaktami które buczą itp,
    by na przyszłość uważać i nie kupić? Akurat nie było najtańszych Osramów
    18W które zwykle kupowałem do tych lamp i teraz się wkurzam...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-09-07 20:39:34
    Temat: Re: w temacie świetlówek kompaktowych - pfc ?!
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan BartekK napisał:

> [...]
    > by na przyszłość uważać i nie kupić? Akurat nie było najtańszych Osramów
    > 18W które zwykle kupowałem do tych lamp i teraz się wkurzam...

    A to nie jakaś podróba? Proszę się przyjrzeć uważnie oznaczeniom,
    nie jest tam na przykład napisane OBSRAM albo podobnie?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-09-07 20:46:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A to nie jakaś podróba? Proszę się przyjrzeć uważnie oznaczeniom,
    > nie jest tam na przykład napisane OBSRAM albo podobnie?
    Nie wygląda jakoś na chiński wynalazek, kosztowały ~15zł/szt, kupowane w
    Leroy-u. Osram Duluxstar 14W/827 750lm Lumilux(r) E27 - wyglądają
    identycznie jak tu http://cokupic.pl/i/c_big1210097.jpg

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-09-07 22:06:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    BartekK pisze:

    > Nie wygląda jakoś na chiński wynalazek, kosztowały ~15zł/szt, kupowane w
    > Leroy-u. Osram Duluxstar 14W/827 750lm Lumilux(r) E27 - wyglądają
    > identycznie jak tu http://cokupic.pl/i/c_big1210097.jpg

    W żółtym opakowaniu? To najtańsza menda. Kupować warto te w zielonych a
    najlepiej w ciemnozielonych opakowaniach.

  • 5. Data: 2009-09-07 23:12:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > W żółtym opakowaniu? To najtańsza menda. Kupować warto te w zielonych a
    > najlepiej w ciemnozielonych opakowaniach.
    W opakowaniu takim jak na fotce. Ja bym je nazwał zielonym, ale ja się
    nie znam ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-09-08 10:11:26
    Od: a...@p...pl

    >W żółtym opakowaniu? To najtańsza menda. Kupować warto te w zielonych a
    >najlepiej w ciemnozielonych opakowaniach.

    bo te ciemno zielone to maja Made in Germany

    --
    ThinkXtra