  • 1. Data: 2006-01-29 11:49:21
    Temat: wejscie w kanalizacje kablowa TPSA ...
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    udalo sie komus tego dokonac ?

    jesli tak to na jakich warunkach ?

    z tego co na razie slysze to wszyscy dostaja info o braku warunkow technicznych

    --
    Mateusz

  • 2. Data: 2006-01-29 14:40:27
    Temat: Re: wejscie w kanalizacje kablowa TPSA ...
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Sun, 29 Jan 2006 12:49:21 +0100, Mateusz Swatek napisał:
    > udalo sie komus tego dokonac ?

    A stać Cie :-) ?

    > jesli tak to na jakich warunkach ?
    > z tego co na razie slysze to wszyscy dostaja info o braku warunkow technicznych

    Szanse są niewielkie... zerowe...

    --
    begin 755 signature.exe
    [verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB

  • 3. Data: 2006-01-29 14:51:02
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > A stać Cie :-) ?

    nie jest wcale tak drogo, jakieś 40PLN/100m netto dla wtórnika pod
    światłowód.

    > Szanse są niewielkie... zerowe...

    no jest niby te nowe rozporządzenie z URTIPu, ale mogą wymyślać że mają
    kanalizacje zarezerwowaną pod przyszłe inwestycje... chociaż nie wszędzie.
    widziałem odcinki gdzie mają po 8 rur i tylko 2 zajęte... musieli by
    planować niewiadomo co na niewiadomojaki okres.
    Właściwie to jest jedyny powód (te plany na przyszłość) którym mogą odmówić,
    no chyba że rzeczywiście nie ma miejsca, ale to się da
    sprawdzić/zfotografować bo nie często mają zabezpiecznone studnie.

    Marcin

  • 4. Data: 2006-01-29 15:40:31
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 29 Jan 2006 12:49:21 +0100, użyszkodnik Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> napisał:

    > udalo sie komus tego dokonac ?
    >
    > jesli tak to na jakich warunkach ?

    na krzywy ryj, chłopaki pakowali skrętke UTP w tepsianą kanalizacje na
    jednym z osiedli domków jednorodzinnych :)

    --
    futszaK
    601061867

  • 5. Data: 2006-01-29 15:59:57
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):

    > na krzywy ryj, chłopaki pakowali skrętke UTP w tepsianą kanalizacje na
    > jednym z osiedli domków jednorodzinnych :)

    nie kazdy jednak moze sobie pozwolic na taka partyzantke

    --
    Mateusz

  • 6. Data: 2006-01-29 20:32:56
    Temat: Niedzielna rozkmina na temat kanalizacji France Telecom Polska (bylo.wejscie w kanalizacje kablowa TPSA ...)
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 29 Jan 2006 16:59:57 +0100, użyszkodnik Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> napisał:

    > nie kazdy jednak moze sobie pozwolic na taka partyzantke

    to jest osobny temat, pytanie było jednoznaczne "(czy) udalo sie komus
    tego dokonac", nie było napisane że legalnie/moralnie/jakkolwiek.

    Owszem, ktos zaraz powie ze wpakowywanie swoich kabli w studzienki
    France Telecom Polska (zwanej dalej FTP) jest okradaniem tego
    ostatniego, tylko czy te studzienki są jego w 100% wlasnoscia, czy
    towar jakim jest infrastruktura TPSA zakupiona przez France Telecom
    jest w 100% zwolniony z wad prawnych, bo przecież wcześniej ich budowa
    była współfinansowana przez ludzi, czy ci ludzie otrzymali z tego
    tytułu zapłate w jedynie słusznej postaci, czyli w postaci udziałów w
    w/w spółce, a jesli nawet wyrazili zgode na zapłacenie w innej formie
    to czy nie było to przypadkiem spowodowane jakąś formą szantarzu (albo
    płacimy wam w jednostkach taryfowych albo nie zakładamy telefonów w
    ogóle), wiec czy przypadkiem kolesie pakujący swojego etherneta w
    kanalizacje kablową FTP na osiedlu domków nie chcą zwyczajnie odebrać
    swoje bo 15 lat wcześniej wykładali swoją kase na budowe w/w
    studzienek.

    A teraz z innej beczki, lekko historycznie:
    Pod koniec lat 90-tych TPSA pod naciskiem opinii społecznej, i może
    również entuzjastów wśród swoich pracowników,wyprodukowała usługe SDI
    z nieco zaporową opłatą instalacyjną, możę troche na zasadzie "chcecie
    to macie, nikt nie powiedział że będzie tanio".
    Jak się później okazało cena zaporowa okazalła się strzałem
    samobójczego niemal gola, gdyż zamiast powstrzymać ludzi od jej
    zakładania, spowodowała że jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać
    mniejsze lub większe osiedlówki na całe lata odcinając TP a potem FTP
    od ostatniej mili, która zaczęła się budować nakładem prywatnych
    środków i entuzjazmu niekiedy bardzo młodych ludzi którzy chcieli mieć
    Internet. Wiele z tych sieci sąsiedzkich zaczęło przeistaczać się w
    dostawców Internetu działających na całkiem sporą skale, inne do tej
    pory funkcjonują na SDI/Neostradzie/DSLu/innym zapewniając całkiem
    przyzwoity komfort korzystania z sieci na bardzo niewielkie pieniądze
    zmniejszając znacznie sprzedaż przyłaczy abonenckich przez FTP.
    Gdyby FTP wtedy jeszcze jako TP wprowadziła przyjazne dla klientów
    stawki za stały dostęp do Internetu, osiedlówki by nie powstały na tak
    masową skale i dzisiaj być może Neostrad byłoby 3 razy więcej.

    Teraz podobnie dzieje się ze studzienkami, FTP nie sprzedaje dostępu
    do kanalizacji na zasadzie "nie bo nie", więc ci co chcą skorzystać z
    tego radzą sobie mniej lub bardziej udany sposób.
    FTP sprzedaje dostęp do studzienek, pieniążki mniejszym lub większym
    strumieniem płyną do kasy,zaś klient się cieszy że ma konkurencje.
    A obecnie jest podobnie a zamiast pieniążki do FTP, płyna do
    sprzedawców i dystrybutorów sprzętów radiowych, właścicieli punktów
    wysokościowych (chociaż w baaaaardzo niewielkim stopniu do zależnej od
    FTP spółki EmiTel) czy zarabiają na tym wykonujący roboty ziemne
    kładący kolejne kable 50cm od kanalizacji FTP.

    --
    futszaK
    601061867

  • 7. Data: 2006-01-29 20:58:32
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> wrote:
    > udalo sie komus tego dokonac ?

    Tak, w 2000 roku.

    > jesli tak to na jakich warunkach ?

    Wtedy było w miarę normalnie - wniosek, umowa, cennik, te sprawy.

    > z tego co na razie slysze to wszyscy dostaja info o braku warunkow
    > technicznych

    Jak jest teraz to nie wiem, nie potrzebujemy chwilowo więcej kanalizacji
    spółki matki, transmisje załatwiamy w 99,9% radiami. Kable leżą sobie w
    spokoju 6 rok, co prawda w tzw. międzyczasie TP próbowała nam wcisnąć słynną
    "jasną uczciwą i przejrzystą ofertę dla wszystkich" z ceną 206 zł za 100m
    ale zaparliśmy się i żyjemy dalej na starych zasadach.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 8. Data: 2006-01-29 22:46:56
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Sun, 29 Jan 2006 14:51:02 -0000, Marcin Kuczera napisał:

    > nie jest wcale tak drogo, jakieś 40PLN/100m netto dla wtórnika pod
    > światłowód.

    ZTCW wychodzi 200pln/100m netto.

> [...]
    > widziałem odcinki gdzie mają po 8 rur i tylko 2 zajęte... musieli by
    > planować niewiadomo co na niewiadomojaki okres.

    Tyle że URTIPu już nie ma, a &tp i tak robi co chce.
    Nie zastanawia Cie dlaczego tyle firm buduje swoją kanalizacje ? Praktycznie
    rówlnoegłą do &tepsianej ?

  • 9. Data: 2006-01-30 00:49:37
    Od: orzel <o...@p...onet.pl>

    Bardzo ladna i fajna teoria.

  • 10. Data: 2006-01-30 18:24:30
    Od: AA <a...@a...pl>

    In article <drikpr$2e5$1@polsl.pl>, m...@p...rybnik.pl
    says...

    > nie jest wcale tak drogo, jakie=3F 40PLN/100m netto dla wtórnika pod
    > =3Fwiatłowód.

    ostatnio bylo 205zl za kazde rozpoczete 100m i im krotsza umowa tym
    wieksza znizka

    art