  • 21. Data: 2011-12-08 16:11:28
    Temat: Re: wielkosc ekranu, a odleglosc...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "amgi" <U...@k...com> napisał w
    wiadomości news:jbq2al$ckj$1@inews.gazeta.pl...

    lazmowe/artykul-jaki-kupic-telewizor-lcd-led-plazma-
    czy-3d-.bhtml

    > 51 cali ogladam z 2,5m.
    > Dla zrodla FullHD/HD to dobra odleglosc,

    Nie, to jest zboczenie.
    TV jest dla człowieka, a nie odwrotnie.

    > 3-5x szerokosc ekranu to za daleko.

    Bo ponieważ?

  • 22. Data: 2011-12-10 02:13:27
    Od: robiq <r...@N...o2.pl>

    W dniu 2011-11-23 15:37, LUKAS pisze:
> [...]
    > odleglosci mnie wiecej 2 do 3 x przek?tna ekranu, ale wczoraj przeczyta?em

    Ja ostatnio czytałem jakiś poradnik dla kupujących nowy telewizor, w
    którym napisali, że odległość od telewizora powinna wynosić 3,85cm na
    każdy cal. Czyli np. dla 26 cali wychodzi nieco ponad metr, dla 32
    wychodzi 123 cm, itd.

    Pozdrowienia
    Robiq

  • 23. Data: 2011-12-10 08:41:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "robiq" <r...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którym napisali, że odległość od telewizora powinna wynosić 3,85cm na
    > każdy cal. Czyli np. dla 26 cali wychodzi nieco ponad metr, dla 32

    Pytanie tylko do czego to ma być odległość, doc zego ma służyć.
    Bo zapewne chodzi o to, żeby być w stanie zauważyć wszystkie szczegóły,
    widzieć każdy piksel.

    Tyle że to nie ma dokładnie NIC wspólnego z komfortowym oglądaniem tv, ot
    taka sztuka dla sztuki, a bardziej do brandzlowania się nowym telewizorem.

  • 24. Data: 2011-12-12 23:41:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 10.12.2011 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
> [...]
    > taka sztuka dla sztuki, a bardziej do brandzlowania się nowym telewizorem.

    Wg mnie w tym poradniku nie było nic o rozdzielczości. Chodzi zapewne o
    minimalną odległość od ekranu aby nie trzebabyło głową kręcić i się rozglądać
    po filmie :) 32" z nieco ponad metra to bym po chwili filmu miał oczopląs.