eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 51. Data: 2025-04-22 15:43:39
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Apr 2025 14:52:15 +0200, Cavallino wrote:

    > W dniu 22-04-2025 o 14:04, J.F pisze:
    >
    >> Zawsze można naładować do pełna, przejechac 300km, naładować do pełna,
    >> i popatrzyc w rachunek :-P
    >
    > Od sposobu i tempa ładowania to też zależy.
    > Temperatury baterii itd.
    >
    > W każdym razie, ostatnio od 27% do 98 % weszło 58 kWh....
    >
    > Policz sobie ile to więcej niż auto podawało (coś koło 23 kWh średnio).....

    Ale jaka pojemnosc baterii, ile km trasy, ile % było na początku ?


    >> A diesel pali 2.74 l/100 km i mu zima nie przeszkadza :-P
    >
    > Aż dwie bzdury w jednym zdaniu...

    jedna malutka - 2.6 l/100km. Mamy do udokumentowane (tzn "oni" maja, a
    nie "my").

    Oczywiscie trzeba umiec jeździć, a nie tylko wciskać pedał :-)

    J.


  • 52. Data: 2025-04-22 16:50:43
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-04-2025 o 15:43, J.F pisze:
    > On Tue, 22 Apr 2025 14:52:15 +0200, Cavallino wrote:
    >
    >> W dniu 22-04-2025 o 14:04, J.F pisze:
    >>
    >>> Zawsze można naładować do pełna, przejechac 300km, naładować do pełna,
    >>> i popatrzyc w rachunek :-P
    >>
    >> Od sposobu i tempa ładowania to też zależy.
    >> Temperatury baterii itd.
    >>
    >> W każdym razie, ostatnio od 27% do 98 % weszło 58 kWh....
    >>
    >> Policz sobie ile to więcej niż auto podawało (coś koło 23 kWh średnio).....
    >
    > Ale jaka pojemnosc baterii,

    77 kWh.
    Nie kojarzę brutto czy nneto, sprawdź jak ma Ioniq 5.

    > ile km trasy, ile % było na początku ?

    Przecież napisałem, 27 %.
    Czyli te 58 kWh to 71 % baterii.

    Trasa nie ma z tym nic wspólnego.
    Ale na 100% przejedzie na tej trasie 370 km (większość to S3/S6).

    >
    >
    >>> A diesel pali 2.74 l/100 km i mu zima nie przeszkadza :-P
    >>
    >> Aż dwie bzdury w jednym zdaniu...
    >
    > jedna malutka - 2.6 l/100km.

    Dwie duże.


    > Mamy do udokumentowane

    Co, że fizyka przestaje działać?
    ROTFL !!!!


  • 53. Data: 2025-04-23 14:28:09
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Apr 2025 16:50:43 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 22-04-2025 o 15:43, J.F pisze:
    >> On Tue, 22 Apr 2025 14:52:15 +0200, Cavallino wrote:
    >>
    >>> W dniu 22-04-2025 o 14:04, J.F pisze:
    >>>
    >>>> Zawsze można naładować do pełna, przejechac 300km, naładować do pełna,
    >>>> i popatrzyc w rachunek :-P
    >>>
    >>> Od sposobu i tempa ładowania to też zależy.
    >>> Temperatury baterii itd.
    >>>
    >>> W każdym razie, ostatnio od 27% do 98 % weszło 58 kWh....
    >>>
    >>> Policz sobie ile to więcej niż auto podawało (coś koło 23 kWh średnio).....
    >>
    >> Ale jaka pojemnosc baterii,
    >
    > 77 kWh.
    > Nie kojarzę brutto czy nneto, sprawdź jak ma Ioniq 5.
    >
    >> ile km trasy, ile % było na początku ?
    >
    > Przecież napisałem, 27 %.

    To było po trasie.
    A przed trasą było 100%, 98%, czy jeszcze inaczej ? :-)

    > Czyli te 58 kWh to 71 % baterii.
    > Trasa nie ma z tym nic wspólnego.
    > Ale na 100% przejedzie na tej trasie 370 km (większość to S3/S6).

    Więc o tyle ma wspólne, że na 71% baterii powinieneś przejechac 263
    km, co by nam dawało 58kWh/263 km = 22kWh/km.

    Na ile komputer jest rzetelny to nie będę zgadywał.

    Ale 71% z 77kWh to 54.7 kWh.

    W miarę się zgadza ... ale 10% róznicy to może być 20 albo 24 kWh/km
    :-)

    >>>> A diesel pali 2.74 l/100 km i mu zima nie przeszkadza :-P
    >>> Aż dwie bzdury w jednym zdaniu...
    >> jedna malutka - 2.6 l/100km.
    > Dwie duże.
    >
    >> Mamy do udokumentowane
    >
    > Co, że fizyka przestaje działać?
    > ROTFL !!!!

    No nie czytasz grupy

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2025-04-15/miko-
    marczyk-z-rekordem-guinnessa-pokonal-tysiace-kilomet
    row-na-jednym-zbiorniku-paliwa/
    https://www.youtube.com/watch?v=mmAXmKAhTNI
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/prz
    ejechal-skoda-2873-km-na-jednym-zbiorniku-paliwa-mik
    o-marczyk-pobil-rekord/b0ff6f2

    Wierzyć, nie wierzyć?

    I nagle się okazuje, że przy predkości 140km/h, auto rzeczywiscie
    spala "dużo więcej" :-)

    Ale ja bym takiego rekordu nie wykręcił :-)


    J.


  • 54. Data: 2025-04-23 14:37:01
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:

    >>> ile km trasy, ile % było na początku ?
    >>
    >> Przecież napisałem, 27 %.
    >
    > To było po trasie.

    Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
    liczyć i o którą pytałeś?

    > Więc o tyle ma wspólne, że na 71% baterii powinieneś przejechac 263
    > km, co by nam dawało 58kWh/263 km = 22kWh/km.

    MOP Wyszogóra jest 315 km od Poznania.
    Więc przejechał więcej, fakt że akurat w tą stronę wolniej i chyba z
    wiatrem.
    Pozostało zasięgu na 68 km.

    > Wierzyć, nie wierzyć?

    Że się da?
    Pewnie tak samo, jak poniżej 10 kWh w kobyle w rodzaju Ioniqa.


  • 55. Data: 2025-04-23 16:43:04
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Apr 2025 14:37:01 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
    >>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
    >>>
    >>> Przecież napisałem, 27 %.
    >>
    >> To było po trasie.
    >
    > Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
    > liczyć i o którą pytałeś?

    Przy okazji bym sprawdził jakie rzeczywiste zużycie energi :-)

    Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?

    Bardzo przyzwoicie.

    > [...]
    >> Wierzyć, nie wierzyć?
    > Że się da?
    > Pewnie tak samo, jak poniżej 10 kWh w kobyle w rodzaju Ioniqa.

    Jeśli naprawdę przejechał, to widać się da.
    Prędkość ... niby nie taka mała, bo googlowy czas do Paryza niewiele
    przekroczyl.
    80-90 za tirem i trzymać się blisko?

    J.


  • 56. Data: 2025-04-23 16:57:59
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-04-2025 o 16:43, J.F pisze:
    > On Wed, 23 Apr 2025 14:37:01 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
    >>>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
    >>>>
    >>>> Przecież napisałem, 27 %.
    >>>
    >>> To było po trasie.
    >>
    >> Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
    >> liczyć i o którą pytałeś?
    >
    > Przy okazji bym sprawdził jakie rzeczywiste zużycie energi :-)

    No to ci mówię, na tych 73% baterii przejechał ponad 315 km.
    Trasa: przez DK92/S3/S6.

    >
    > Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    > 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >
    > Bardzo przyzwoicie.

    Ale to na w miarę szybkim CCS.
    Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.


  • 57. Data: 2025-04-23 17:36:05
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Apr 2025 16:57:59 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-04-2025 o 16:43, J.F pisze:
    >> On Wed, 23 Apr 2025 14:37:01 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
    >>>>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
    >>>>>
    >>>>> Przecież napisałem, 27 %.
    >>>>
    >>>> To było po trasie.
    >>>
    >>> Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
    >>> liczyć i o którą pytałeś?
    >>
    >> Przy okazji bym sprawdził jakie rzeczywiste zużycie energi :-)
    >
    > No to ci mówię, na tych 73% baterii przejechał ponad 315 km.
    > Trasa: przez DK92/S3/S6.
    >
    >>
    >> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>
    >> Bardzo przyzwoicie.
    >
    > Ale to na w miarę szybkim CCS.
    > Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.

    A nie odwrotnie?


    J.



  • 58. Data: 2025-04-23 17:39:01
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:

    >>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>>
    >>> Bardzo przyzwoicie.
    >>
    >> Ale to na w miarę szybkim CCS.
    >> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
    >
    > A nie odwrotnie?

    Ponoć nie.
    Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.


  • 59. Data: 2025-04-23 17:46:33
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
    >>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>>>
    >>>> Bardzo przyzwoicie.
    >>>
    >>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
    >>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
    >>
    >> A nie odwrotnie?
    >
    > Ponoć nie.
    > Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.

    Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
    potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.

    Ale może niektóre podgrzewają baterię, albo utrzymują
    grzanie/chłodzenie wnętrza, i tu im szybciej, tym lepiej.

    Ale zostawione w garażu chyba wnętrza nie grzeją/chłodzą?

    Albo przetwornica w stacji CCS lepsza niż w samochodzie, i miejsze
    straty robi.

    J.


  • 60. Data: 2025-04-23 17:59:39
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
    > On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
    >>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>>>>
    >>>>> Bardzo przyzwoicie.
    >>>>
    >>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
    >>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
    >>>
    >>> A nie odwrotnie?
    >>
    >> Ponoć nie.
    >> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
    >
    > Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
    > potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
    >
    > Ale może niektóre podgrzewają baterię,

    Albo chłodzą.

    > albo utrzymują
    > grzanie/chłodzenie wnętrza, i tu im szybciej, tym lepiej.

    Pewnie tak.
    >
    > Ale zostawione w garażu chyba wnętrza nie grzeją/chłodzą?

    Coś tam jednak robią.
    >
    > Albo przetwornica w stacji CCS lepsza niż w samochodzie, i miejsze
    > straty robi.

    Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: