-
51. Data: 2025-04-22 15:43:39
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Apr 2025 14:52:15 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 22-04-2025 o 14:04, J.F pisze:
>
>> Zawsze można naładować do pełna, przejechac 300km, naładować do pełna,
>> i popatrzyc w rachunek :-P
>
> Od sposobu i tempa ładowania to też zależy.
> Temperatury baterii itd.
>
> W każdym razie, ostatnio od 27% do 98 % weszło 58 kWh....
>
> Policz sobie ile to więcej niż auto podawało (coś koło 23 kWh średnio).....
Ale jaka pojemnosc baterii, ile km trasy, ile % było na początku ?
>> A diesel pali 2.74 l/100 km i mu zima nie przeszkadza :-P
>
> Aż dwie bzdury w jednym zdaniu...
jedna malutka - 2.6 l/100km. Mamy do udokumentowane (tzn "oni" maja, a
nie "my").
Oczywiscie trzeba umiec jeździć, a nie tylko wciskać pedał :-)
J.
-
52. Data: 2025-04-22 16:50:43
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-04-2025 o 15:43, J.F pisze:
> On Tue, 22 Apr 2025 14:52:15 +0200, Cavallino wrote:
>
>> W dniu 22-04-2025 o 14:04, J.F pisze:
>>
>>> Zawsze można naładować do pełna, przejechac 300km, naładować do pełna,
>>> i popatrzyc w rachunek :-P
>>
>> Od sposobu i tempa ładowania to też zależy.
>> Temperatury baterii itd.
>>
>> W każdym razie, ostatnio od 27% do 98 % weszło 58 kWh....
>>
>> Policz sobie ile to więcej niż auto podawało (coś koło 23 kWh średnio).....
>
> Ale jaka pojemnosc baterii,
77 kWh.
Nie kojarzę brutto czy nneto, sprawdź jak ma Ioniq 5.
> ile km trasy, ile % było na początku ?
Przecież napisałem, 27 %.
Czyli te 58 kWh to 71 % baterii.
Trasa nie ma z tym nic wspólnego.
Ale na 100% przejedzie na tej trasie 370 km (większość to S3/S6).
>
>
>>> A diesel pali 2.74 l/100 km i mu zima nie przeszkadza :-P
>>
>> Aż dwie bzdury w jednym zdaniu...
>
> jedna malutka - 2.6 l/100km.
Dwie duże.
> Mamy do udokumentowane
Co, że fizyka przestaje działać?
ROTFL !!!!
-
53. Data: 2025-04-23 14:28:09
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Apr 2025 16:50:43 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 22-04-2025 o 15:43, J.F pisze:
>> On Tue, 22 Apr 2025 14:52:15 +0200, Cavallino wrote:
>>
>>> W dniu 22-04-2025 o 14:04, J.F pisze:
>>>
>>>> Zawsze można naładować do pełna, przejechac 300km, naładować do pełna,
>>>> i popatrzyc w rachunek :-P
>>>
>>> Od sposobu i tempa ładowania to też zależy.
>>> Temperatury baterii itd.
>>>
>>> W każdym razie, ostatnio od 27% do 98 % weszło 58 kWh....
>>>
>>> Policz sobie ile to więcej niż auto podawało (coś koło 23 kWh średnio).....
>>
>> Ale jaka pojemnosc baterii,
>
> 77 kWh.
> Nie kojarzę brutto czy nneto, sprawdź jak ma Ioniq 5.
>
>> ile km trasy, ile % było na początku ?
>
> Przecież napisałem, 27 %.
To było po trasie.
A przed trasą było 100%, 98%, czy jeszcze inaczej ? :-)
> Czyli te 58 kWh to 71 % baterii.
> Trasa nie ma z tym nic wspólnego.
> Ale na 100% przejedzie na tej trasie 370 km (większość to S3/S6).
Więc o tyle ma wspólne, że na 71% baterii powinieneś przejechac 263
km, co by nam dawało 58kWh/263 km = 22kWh/km.
Na ile komputer jest rzetelny to nie będę zgadywał.
Ale 71% z 77kWh to 54.7 kWh.
W miarę się zgadza ... ale 10% róznicy to może być 20 albo 24 kWh/km
:-)
>>>> A diesel pali 2.74 l/100 km i mu zima nie przeszkadza :-P
>>> Aż dwie bzdury w jednym zdaniu...
>> jedna malutka - 2.6 l/100km.
> Dwie duże.
>
>> Mamy do udokumentowane
>
> Co, że fizyka przestaje działać?
> ROTFL !!!!
No nie czytasz grupy
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2025-04-15/miko-
marczyk-z-rekordem-guinnessa-pokonal-tysiace-kilomet
row-na-jednym-zbiorniku-paliwa/
https://www.youtube.com/watch?v=mmAXmKAhTNI
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/prz
ejechal-skoda-2873-km-na-jednym-zbiorniku-paliwa-mik
o-marczyk-pobil-rekord/b0ff6f2
Wierzyć, nie wierzyć?
I nagle się okazuje, że przy predkości 140km/h, auto rzeczywiscie
spala "dużo więcej" :-)
Ale ja bym takiego rekordu nie wykręcił :-)
J.
-
54. Data: 2025-04-23 14:37:01
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
>>
>> Przecież napisałem, 27 %.
>
> To było po trasie.
Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
liczyć i o którą pytałeś?
> Więc o tyle ma wspólne, że na 71% baterii powinieneś przejechac 263
> km, co by nam dawało 58kWh/263 km = 22kWh/km.
MOP Wyszogóra jest 315 km od Poznania.
Więc przejechał więcej, fakt że akurat w tą stronę wolniej i chyba z
wiatrem.
Pozostało zasięgu na 68 km.
> Wierzyć, nie wierzyć?
Że się da?
Pewnie tak samo, jak poniżej 10 kWh w kobyle w rodzaju Ioniqa.
-
55. Data: 2025-04-23 16:43:04
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 23 Apr 2025 14:37:01 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
>>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
>>>
>>> Przecież napisałem, 27 %.
>>
>> To było po trasie.
>
> Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
> liczyć i o którą pytałeś?
Przy okazji bym sprawdził jakie rzeczywiste zużycie energi :-)
Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
Bardzo przyzwoicie.
> [...]
>> Wierzyć, nie wierzyć?
> Że się da?
> Pewnie tak samo, jak poniżej 10 kWh w kobyle w rodzaju Ioniqa.
Jeśli naprawdę przejechał, to widać się da.
Prędkość ... niby nie taka mała, bo googlowy czas do Paryza niewiele
przekroczyl.
80-90 za tirem i trzymać się blisko?
J.
-
56. Data: 2025-04-23 16:57:59
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-04-2025 o 16:43, J.F pisze:
> On Wed, 23 Apr 2025 14:37:01 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
>>>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
>>>>
>>>> Przecież napisałem, 27 %.
>>>
>>> To było po trasie.
>>
>> Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
>> liczyć i o którą pytałeś?
>
> Przy okazji bym sprawdził jakie rzeczywiste zużycie energi :-)
No to ci mówię, na tych 73% baterii przejechał ponad 315 km.
Trasa: przez DK92/S3/S6.
>
> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>
> Bardzo przyzwoicie.
Ale to na w miarę szybkim CCS.
Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
-
57. Data: 2025-04-23 17:36:05
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 23 Apr 2025 16:57:59 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 23-04-2025 o 16:43, J.F pisze:
>> On Wed, 23 Apr 2025 14:37:01 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 23-04-2025 o 14:28, J.F pisze:
>>>>>> ile km trasy, ile % było na początku ?
>>>>>
>>>>> Przecież napisałem, 27 %.
>>>>
>>>> To było po trasie.
>>>
>>> Co ma wspólnego jakaś trasa ze sprawnością ładowania, którą chcesz
>>> liczyć i o którą pytałeś?
>>
>> Przy okazji bym sprawdził jakie rzeczywiste zużycie energi :-)
>
> No to ci mówię, na tych 73% baterii przejechał ponad 315 km.
> Trasa: przez DK92/S3/S6.
>
>>
>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>
>> Bardzo przyzwoicie.
>
> Ale to na w miarę szybkim CCS.
> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
A nie odwrotnie?
J.
-
58. Data: 2025-04-23 17:39:01
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>>
>>> Bardzo przyzwoicie.
>>
>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
>
> A nie odwrotnie?
Ponoć nie.
Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
-
59. Data: 2025-04-23 17:46:33
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>>>
>>>> Bardzo przyzwoicie.
>>>
>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
>>
>> A nie odwrotnie?
>
> Ponoć nie.
> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
Ale może niektóre podgrzewają baterię, albo utrzymują
grzanie/chłodzenie wnętrza, i tu im szybciej, tym lepiej.
Ale zostawione w garażu chyba wnętrza nie grzeją/chłodzą?
Albo przetwornica w stacji CCS lepsza niż w samochodzie, i miejsze
straty robi.
J.
-
60. Data: 2025-04-23 17:59:39
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>>>>
>>>>> Bardzo przyzwoicie.
>>>>
>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
>>>
>>> A nie odwrotnie?
>>
>> Ponoć nie.
>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
>
> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
>
> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
Albo chłodzą.
> albo utrzymują
> grzanie/chłodzenie wnętrza, i tu im szybciej, tym lepiej.
Pewnie tak.
>
> Ale zostawione w garażu chyba wnętrza nie grzeją/chłodzą?
Coś tam jednak robią.
>
> Albo przetwornica w stacji CCS lepsza niż w samochodzie, i miejsze
> straty robi.
Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem