-
61. Data: 2025-04-23 18:13:28
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 23 Apr 2025 17:59:39 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
>> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
>>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>>>>>
>>>>>> Bardzo przyzwoicie.
>>>>>
>>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
>>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
>>>>
>>>> A nie odwrotnie?
>>>
>>> Ponoć nie.
>>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
>>
>> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
>> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
>>
>> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
>
> Albo chłodzą.
Przy małej mocy z gniazdka nie trzeba chłodzić, albo trzeba mniej
chłodzić.
>> albo utrzymują
>> grzanie/chłodzenie wnętrza, i tu im szybciej, tym lepiej.
>
> Pewnie tak.
>>
>> Ale zostawione w garażu chyba wnętrza nie grzeją/chłodzą?
>
> Coś tam jednak robią.
>>
>> Albo przetwornica w stacji CCS lepsza niż w samochodzie, i miejsze
>> straty robi.
>
> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
Ale do tego czasu może się zmienić :-)
J.
-
62. Data: 2025-04-24 06:49:54
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-04-2025 o 18:13, J.F pisze:
> On Wed, 23 Apr 2025 17:59:39 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
>>> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
>>>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>>>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>>>>>>
>>>>>>> Bardzo przyzwoicie.
>>>>>>
>>>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
>>>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
>>>>>
>>>>> A nie odwrotnie?
>>>>
>>>> Ponoć nie.
>>>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
>>>
>>> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
>>> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
>>>
>>> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
>>
>> Albo chłodzą.
>
> Przy małej mocy z gniazdka nie trzeba chłodzić, albo trzeba mniej
> chłodzić.
Ale za to krócej przy większym prądzie.
Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.
>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
>
> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
Teraz możesz uwierzyć na słowo.
Ja tak zrobiłem.
-
63. Data: 2025-04-24 08:43:45
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 24 Apr 2025 06:49:54 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 23-04-2025 o 18:13, J.F pisze:
>> On Wed, 23 Apr 2025 17:59:39 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
>>>> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
>>>>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
>>>>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bardzo przyzwoicie.
>>>>>>>
>>>>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
>>>>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
>>>>>>
>>>>>> A nie odwrotnie?
>>>>>
>>>>> Ponoć nie.
>>>>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
>>>>
>>>> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
>>>> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
>>>>
>>>> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
>>>
>>> Albo chłodzą.
>>
>> Przy małej mocy z gniazdka nie trzeba chłodzić, albo trzeba mniej
>> chłodzić.
>
> Ale za to krócej przy większym prądzie.
> Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
> Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.
Pewnie tak.
Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
> Ja tak zrobiłem.
Rzadko wierzę "na słowo" :-)
J.
-
64. Data: 2025-04-24 09:10:44
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-04-2025 o 08:43, J.F pisze:
>> Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
>> Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.
>
> Pewnie tak.
> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
Żarty sobie robisz?
A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
chłodzenie, grzanie itd?
Ty ręcznie? ;-)
>
>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
>> Ja tak zrobiłem.
>
> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
A to już nie mój problem.
Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.
-
65. Data: 2025-04-24 17:48:30
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 24 Apr 2025 09:10:44 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 24-04-2025 o 08:43, J.F pisze:
>>> Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
>>> Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.
>>
>> Pewnie tak.
>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
>
> Żarty sobie robisz?
> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
> chłodzenie, grzanie itd?
>
> Ty ręcznie? ;-)
Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
brać :-)
>>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
>>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
>>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
>>> Ja tak zrobiłem.
>>
>> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
>
> A to już nie mój problem.
> Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.
Mogę poczytać kogoś, kto to przebadał ... rzetelnie :-)
J.
-
66. Data: 2025-04-24 18:07:59
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-04-2025 o 17:48, J.F pisze:
>>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
>>
>> Żarty sobie robisz?
>> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
>> chłodzenie, grzanie itd?
>>
>> Ty ręcznie? ;-)
>
> Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
> brać :-)
Razem z w/w podzespołami?
Wątpię.
>
>>>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
>>>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
>>>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
>>>> Ja tak zrobiłem.
>>>
>>> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
>>
>> A to już nie mój problem.
>> Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.
>
> Mogę poczytać kogoś, kto to przebadał ... rzetelnie :-)
Co zrobiłeś w tym kierunku?
Wszedłeś na forum elektrowozu chociaż?
-
67. Data: 2025-04-24 18:35:45
Temat: Re: wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 24 Apr 2025 18:07:59 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 24-04-2025 o 17:48, J.F pisze:
>>>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
>>>
>>> Żarty sobie robisz?
>>> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
>>> chłodzenie, grzanie itd?
>>>
>>> Ty ręcznie? ;-)
>>
>> Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
>> brać :-)
>
> Razem z w/w podzespołami?
> Wątpię.
Pompa chłodzenia trochę bierze.
Ale przeciez przy ładowaniu z gniazdka nie jest potrzebna, albo ma
mało roboty :-)
>>>>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
>>>>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
>>>>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
>>>>> Ja tak zrobiłem.
>>>>
>>>> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
>>>
>>> A to już nie mój problem.
>>> Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.
>>
>> Mogę poczytać kogoś, kto to przebadał ... rzetelnie :-)
>
> Co zrobiłeś w tym kierunku?
> Wszedłeś na forum elektrowozu chociaż?
Skoro nie podałes, to pewnie nie ma :-)
J.
-
68. Data: 2025-04-25 06:41:32
Temat: Re: wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-04-2025 o 18:35, J.F pisze:
> On Thu, 24 Apr 2025 18:07:59 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 24-04-2025 o 17:48, J.F pisze:
>>>>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
>>>>
>>>> Żarty sobie robisz?
>>>> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
>>>> chłodzenie, grzanie itd?
>>>>
>>>> Ty ręcznie? ;-)
>>>
>>> Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
>>> brać :-)
>>
>> Razem z w/w podzespołami?
>> Wątpię.
>
> Pompa chłodzenia trochę bierze.
> Ale przeciez przy ładowaniu z gniazdka nie jest potrzebna, albo ma
> mało roboty :-)
Jest, choćby dla chłodzenia ładowarki.
>> Co zrobiłeś w tym kierunku?
>> Wszedłeś na forum elektrowozu chociaż?
>
> Skoro nie podałes
Czego nie podałem?
Googla ukradli?


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem