eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 61. Data: 2025-04-23 18:13:28
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Apr 2025 17:59:39 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
    >> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
    >>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>>>>>
    >>>>>> Bardzo przyzwoicie.
    >>>>>
    >>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
    >>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
    >>>>
    >>>> A nie odwrotnie?
    >>>
    >>> Ponoć nie.
    >>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
    >>
    >> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
    >> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
    >>
    >> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
    >
    > Albo chłodzą.

    Przy małej mocy z gniazdka nie trzeba chłodzić, albo trzeba mniej
    chłodzić.

    >> albo utrzymują
    >> grzanie/chłodzenie wnętrza, i tu im szybciej, tym lepiej.
    >
    > Pewnie tak.
    >>
    >> Ale zostawione w garażu chyba wnętrza nie grzeją/chłodzą?
    >
    > Coś tam jednak robią.
    >>
    >> Albo przetwornica w stacji CCS lepsza niż w samochodzie, i miejsze
    >> straty robi.
    >
    > Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.

    Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
    Ale do tego czasu może się zmienić :-)


    J.


  • 62. Data: 2025-04-24 06:49:54
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-04-2025 o 18:13, J.F pisze:
    > On Wed, 23 Apr 2025 17:59:39 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
    >>> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
    >>>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >>>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Bardzo przyzwoicie.
    >>>>>>
    >>>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
    >>>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
    >>>>>
    >>>>> A nie odwrotnie?
    >>>>
    >>>> Ponoć nie.
    >>>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
    >>>
    >>> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
    >>> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
    >>>
    >>> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
    >>
    >> Albo chłodzą.
    >
    > Przy małej mocy z gniazdka nie trzeba chłodzić, albo trzeba mniej
    > chłodzić.

    Ale za to krócej przy większym prądzie.
    Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
    Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.

    >> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
    >
    > Będę kiedyś miał, to może zmierzę.

    Teraz możesz uwierzyć na słowo.
    Ja tak zrobiłem.


  • 63. Data: 2025-04-24 08:43:45
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Apr 2025 06:49:54 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-04-2025 o 18:13, J.F pisze:
    >> On Wed, 23 Apr 2025 17:59:39 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 23-04-2025 o 17:46, J.F pisze:
    >>>> On Wed, 23 Apr 2025 17:39:01 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 23-04-2025 o 17:36, J.F pisze:
    >>>>>>>> Bo na razie wyszło, że doładowanie o 71%, czyli teoretycznie o
    >>>>>>>> 54.7kWh, pobrało 58kWh z gniazdka ?
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Bardzo przyzwoicie.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Ale to na w miarę szybkim CCS.
    >>>>>>> Z gniazdka w domu wyjdzie gorzej, czym wolniej, tym straty większe.
    >>>>>>
    >>>>>> A nie odwrotnie?
    >>>>>
    >>>>> Ponoć nie.
    >>>>> Ale nie sprawdzałem osobiście, mam to gdzieś.
    >>>>
    >>>> Teoretycznie - im wyższy prąd ma płynąć, tym większe napięcie
    >>>> potrzebne, a nadwyżka napięcia, to jest strata.
    >>>>
    >>>> Ale może niektóre podgrzewają baterię,
    >>>
    >>> Albo chłodzą.
    >>
    >> Przy małej mocy z gniazdka nie trzeba chłodzić, albo trzeba mniej
    >> chłodzić.
    >
    > Ale za to krócej przy większym prądzie.
    > Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
    > Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.

    Pewnie tak.
    Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.

    >>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
    >> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
    > Teraz możesz uwierzyć na słowo.
    > Ja tak zrobiłem.

    Rzadko wierzę "na słowo" :-)

    J.


  • 64. Data: 2025-04-24 09:10:44
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2025 o 08:43, J.F pisze:
    >> Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
    >> Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.
    >
    > Pewnie tak.
    > Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.

    Żarty sobie robisz?
    A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
    chłodzenie, grzanie itd?

    Ty ręcznie? ;-)
    >
    >>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
    >>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
    >> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
    >> Ja tak zrobiłem.
    >
    > Rzadko wierzę "na słowo" :-)


    A to już nie mój problem.
    Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.


  • 65. Data: 2025-04-24 17:48:30
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Apr 2025 09:10:44 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 24-04-2025 o 08:43, J.F pisze:
    >>> Podejrzenie jest takie, że sama aktywność samochodu też powoduje straty.
    >>> Dużo lepiej jest szybciej naładować i pozwolić się uśpić.
    >>
    >> Pewnie tak.
    >> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
    >
    > Żarty sobie robisz?
    > A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
    > chłodzenie, grzanie itd?
    >
    > Ty ręcznie? ;-)

    Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
    brać :-)

    >>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
    >>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
    >>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
    >>> Ja tak zrobiłem.
    >>
    >> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
    >
    > A to już nie mój problem.
    > Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.

    Mogę poczytać kogoś, kto to przebadał ... rzetelnie :-)

    J.


  • 66. Data: 2025-04-24 18:07:59
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2025 o 17:48, J.F pisze:

    >>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
    >>
    >> Żarty sobie robisz?
    >> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
    >> chłodzenie, grzanie itd?
    >>
    >> Ty ręcznie? ;-)
    >
    > Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
    > brać :-)

    Razem z w/w podzespołami?
    Wątpię.

    >
    >>>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
    >>>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
    >>>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
    >>>> Ja tak zrobiłem.
    >>>
    >>> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
    >>
    >> A to już nie mój problem.
    >> Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.
    >
    > Mogę poczytać kogoś, kto to przebadał ... rzetelnie :-)

    Co zrobiłeś w tym kierunku?
    Wszedłeś na forum elektrowozu chociaż?


  • 67. Data: 2025-04-24 18:35:45
    Temat: Re: wodor
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Apr 2025 18:07:59 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 24-04-2025 o 17:48, J.F pisze:
    >>>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
    >>>
    >>> Żarty sobie robisz?
    >>> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
    >>> chłodzenie, grzanie itd?
    >>>
    >>> Ty ręcznie? ;-)
    >>
    >> Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
    >> brać :-)
    >
    > Razem z w/w podzespołami?
    > Wątpię.

    Pompa chłodzenia trochę bierze.
    Ale przeciez przy ładowaniu z gniazdka nie jest potrzebna, albo ma
    mało roboty :-)

    >>>>>>> Ale nawet na AC mniejszy prąd=wyższe straty.
    >>>>>> Będę kiedyś miał, to może zmierzę.
    >>>>> Teraz możesz uwierzyć na słowo.
    >>>>> Ja tak zrobiłem.
    >>>>
    >>>> Rzadko wierzę "na słowo" :-)
    >>>
    >>> A to już nie mój problem.
    >>> Kup sobie/wypożycz i sobie sam testuj.
    >>
    >> Mogę poczytać kogoś, kto to przebadał ... rzetelnie :-)
    >
    > Co zrobiłeś w tym kierunku?
    > Wszedłeś na forum elektrowozu chociaż?

    Skoro nie podałes, to pewnie nie ma :-)

    J.


  • 68. Data: 2025-04-25 06:41:32
    Temat: Re: wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2025 o 18:35, J.F pisze:
    > On Thu, 24 Apr 2025 18:07:59 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 24-04-2025 o 17:48, J.F pisze:
    >>>>> Tylko czemu samochód miałby być "aktywny" w czasie ładowania.
    >>>>
    >>>> Żarty sobie robisz?
    >>>> A kto miałby zarządzać tym procesem, włączać poszczególne podzespoły,
    >>>> chłodzenie, grzanie itd?
    >>>>
    >>>> Ty ręcznie? ;-)
    >>>
    >>> Komputer, który to robi, to góra kilka watów bierze ... tzn powinien
    >>> brać :-)
    >>
    >> Razem z w/w podzespołami?
    >> Wątpię.
    >
    > Pompa chłodzenia trochę bierze.
    > Ale przeciez przy ładowaniu z gniazdka nie jest potrzebna, albo ma
    > mało roboty :-)

    Jest, choćby dla chłodzenia ładowarki.

    >> Co zrobiłeś w tym kierunku?
    >> Wszedłeś na forum elektrowozu chociaż?
    >
    > Skoro nie podałes

    Czego nie podałem?
    Googla ukradli?

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: