  • 1. Data: 2012-04-21 16:59:32
    Temat: wżer na wałku rozrzadu
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    witam. chcielismy dzisiaj ze szwagrem ustawic zawory w jego busie i juz
    mielismy wszystko skladac do kupy kiedy zobaczylem na jednej krzywce
    takie cos: http://img708.imageshack.us/img708/9770/wzer.jpg

    jest to krzywka zaworu ssacego pierwszego cylindra. reszta krzywek
    idealnie gladka, zadnych rys i zatarc. pytanie co moglo spowodowac takie
    uszkodzenie ?

    dodam ze rok temu wymienialismy walek rozrzadu poniewaz na kilku
    dzwigienkach zaworowych byly juz przytarte rolki ktore chodza po walku
    no i kilka krzywek mialo glebokie rysy. wymienilismy wszystkie
    dzwigienki na nowe orginaly . ten walek jest w sumie niewiadomego
    pochodzenia a zostal kupiony jako orginalna uzywka i byl w idealnym
    stanie gdy go zakladalismy.

    dodam jeszcze ze rolka dzwigienki zaworowej ktora leci po tej krzywce
    nie jest zatarta ani nie ma luzow na lozysku.

    auto to jakis hyundai starex 2.5 td.

    pytanie co spowodowalo ten wzer, oraz czy warto sie tym przejmowac ?
    szwagier lekko wkurwiony bo niecale 50k przejechal od wymiany tego
    walka. dodam ze silnik chodzi normalnie.

  • 2. Data: 2012-04-21 17:29:45
    Temat: Re: wżer na wałku rozrzadu
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > pytanie co spowodowalo ten wzer,

    dla mnie wżer to dziura wyżarta czyli zjawisko chemiczne
    to mi wygląda na efekt czysto fizyczny
    zmęczeniowy
    może coś ze smarowaniem jest nie tak?
    lub żle złożone
    skoro już były problemy.
    albo ktoś polskim zwyczajem wsypał przez wlew oleju garść groszaków?
    albo wióry jakies w oleju...

    > oraz czy warto sie tym przejmowac ?

    moim zdaniem należy i to bardzo
    identyczne zniszczenia oglądałem na krzywkach tarczy pompy wtryskowej
    (tez współpracuje z rolkami)
    chyba robią się jak coś twardego trafia między krzywkę i rolkę.
    - pompa była praktycznie zmielona w środku.

  • 3. Data: 2012-04-21 17:55:24
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-04-21 17:29, nazgul pisze:

> [...]
    > (tez współpracuje z rolkami)
    > chyba robią się jak coś twardego trafia między krzywkę i rolkę.
    > - pompa była praktycznie zmielona w środku.

    pytanie dlaczego reszta krzywek bez objawow zuzycia? i zwroc uwage ktora
    strona krzywki jest uszkodzona. specjalnie zaznaczylem kierunek obrotow.
    gdyby cos ze smarowaniem bylo nie tak, to mysle ze przytarlo by z
    drugiej strony i na samej gorze.

  • 4. Data: 2012-04-21 18:10:23
    Od: "Piotrek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jak rozumiem założyłeś NOWY wałek do starych krzywek. Podobno się nie zaleca:

    http://dodaj-gazu.pl/porady-serwisowe/silnik/wymiana
    -walka-rozrzadu/

  • 5. Data: 2012-04-21 18:16:54
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-04-21 18:10, Piotrek pisze:
    > jak rozumiem założyłeś NOWY wałek do starych krzywek. Podobno się nie zaleca:
    >
    > http://dodaj-gazu.pl/porady-serwisowe/silnik/wymiana
    -walka-rozrzadu/

    tak, zalozylem nowy walek do starych krzywek. cokolwiek by to mialo
    znaczyc. rotfl.

    ps. umiesz czytac ze zrozumieniem?

  • 6. Data: 2012-04-21 19:08:50
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-04-21 16:59, marcin pisze:

    > pytanie co spowodowalo ten wzer, oraz czy
    > warto sie tym przejmowac ? szwagier lekko
    > wkurwiony bo niecale 50k przejechal od wymiany
    > tego walka. dodam ze silnik chodzi normalnie.

    Na mój gust jest to efekt wady materiałowej.
    Wygląda jakby złuszczył się cienki płatek
    metalu.To, że jest akurat z tej strony krzywki
    to czysty przypadek.

    JK

  • 7. Data: 2012-04-21 19:14:15
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    > witam. chcielismy dzisiaj ze szwagrem ustawic zawory w jego busie i juz
    > mielismy wszystko skladac do kupy kiedy zobaczylem na jednej krzywce
    Wygląda na odprysk spowodowany mikropęknięciami powstającymi podczas
    hartowania stali.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 8. Data: 2012-04-21 19:25:45
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    http://tnij.org/qd5e

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-04-21 19:33:00
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Piotrek

    > http://dodaj-gazu

    Długo tak będziesz spamował?

  • 10. Data: 2012-04-21 20:13:52
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Na mój gust jest to efekt wady materiałowej.
    > Wygląda jakby złuszczył się cienki płatek metalu.To, że jest akurat z
    > tej strony krzywki to czysty przypadek.

    dlatego wykluczylem historie o braku smarowania. jak myslisz bedzie sie
    poglebiac dziura? zaryzykujemy chyba.