  • 11. Data: 2012-04-21 20:28:23
    Temat: Re: wżer na wałku rozrzadu
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-04-21 19:14, Czeslawek pisze:
    > Wygląda na odprysk spowodowany mikropęknięciami powstającymi podczas
    > hartowania stali.

    zastanawiajace ze dopiero teraz odprysnal i to na tym felernym cylindrze
    co poprzedni. tak wyglada stary
    http://img190.imageshack.us/img190/7393/zer2.jpg

    i tu nie ma watpliwosci ze to jest przytarte. po latach rolki
    dzigieniech chodza z oporem i stad to zatarcie. dodam ze na takim walku
    auto przejechalo conajmniej 100tys bo z takim juz kupil.

    i pytanie gdzie ten odprysk teraz sie znajduje? czy odlecial w calosci,
    czy moze po kawaleczku :) ?

  • 12. Data: 2012-04-21 21:11:24
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-04-21 20:28, marcin pisze:
> [...]
    > dzigieniech chodza z oporem i stad to zatarcie. dodam ze na takim walku
    > auto przejechalo conajmniej 100tys bo z takim juz kupil.
    Czyli ten sam zawór?
    Sprawdź dokładnie sprężynę zaworową - może jest zły docisk - wałeczek
    zamiast toczyć się - idzie w poślizgu?
    Porównaj z innymi sprężynami - grubość, ilość zwojów, długość
    nieobciążona i obciążona (przykładową masą - taką samą dla wszystkich
    sprężyn), ew. wymień w przypadku wątpliwości.

    > i pytanie gdzie ten odprysk teraz sie znajduje? czy odlecial w calosci,
    > czy moze po kawaleczku :) ?
    Zapewne w proszku we wnętrznościach filtra oleju... - to nie odprysnęło
    nagle tylko następowało złuszczanie się...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 13. Data: 2012-04-21 21:18:10
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > jest to krzywka zaworu ssacego pierwszego cylindra. reszta krzywek
    > idealnie gladka, zadnych rys i zatarc. pytanie co moglo spowodowac takie

    Pitting.

> [...]
    > dzwigienkach zaworowych byly juz przytarte rolki ktore chodza po walku
    > no i kilka krzywek mialo glebokie rysy. wymienilismy wszystkie
    > dzwigienki na nowe orginaly . ten walek jest w sumie niewiadomego
    > pochodzenia a zostal kupiony jako orginalna uzywka i byl w idealnym
    > stanie gdy go zakladalismy.
    >
    > dodam jeszcze ze rolka dzwigienki zaworowej ktora leci po tej krzywce
    > nie jest zatarta ani nie ma luzow na lozysku.
    >
    > auto to jakis hyundai starex 2.5 td.
    >
    > pytanie co spowodowalo ten wzer, oraz czy warto sie tym przejmowac ?

    Przejmowac sie. Powierzchnia krzywek jest utwardzana.
    Walek do wymiany, ewentualnie do regeneracji.

    --
    Karolek

  • 14. Data: 2012-04-21 21:19:11
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Czyli ten sam zawór?

    no niby ten sam ale na starym walku 3 lub 4 krzywki wytarlo a na tym
    wszystkie 7 sa idealne doslownie jak w nowym walku.

> [...]
    > nieobciążona i obciążona (przykładową masą - taką samą dla wszystkich
    > sprężyn), ew. wymień w przypadku wątpliwości.

    nie bardzo rozumiem co ma sprezyna zaworowa do toczenia sie rolki ?
    sprezyny wygladaja na takie same we wszystkich zaworACH. kiedys
    wciskalismy je recznie no ale to taki pomiar bez sensu :)

    > Zapewne w proszku we wnętrznościach filtra oleju... - to nie odprysnęło
    > nagle tylko następowało złuszczanie się...

    to moze i lepiej, przynajmniej poszlo do ziemi wraz ze starym olejem.

  • 15. Data: 2012-04-21 21:30:33
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-04-21 21:19, marcin pisze:

> [...]
    > sprezyny wygladaja na takie same we wszystkich zaworACH. kiedys
    > wciskalismy je recznie no ale to taki pomiar bez sensu :)

    Docisk
    Ale przecież przy każdym otwarciu zaworu sprężyna pracuje i zwyczajnie
    się zużywa (ciągłe uginanie) i może ta jest mniej wytrzymała?

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 16. Data: 2012-04-21 23:19:30
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-21 17:55, marcin pisze:

    > pytanie dlaczego reszta krzywek bez objawow zuzycia?

    bo ten akurat zawór/kryzwka była felerna, przycierająca się żle złożona
    zły luz... ?

    > i zwroc uwage ktora
    > strona krzywki jest uszkodzona. specjalnie zaznaczylem kierunek obrotow.
    > gdyby cos ze smarowaniem bylo nie tak, to mysle ze przytarlo by z
    > drugiej strony i na samej gorze.

    smarowanie to tylko jedna z opcji
    skoro uważasz że ją wyeliminowałeś to się ciesz.

  • 17. Data: 2012-04-22 02:14:38
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Przejmowac sie. Powierzchnia krzywek jest utwardzana.
    > Walek do wymiany, ewentualnie do regeneracji.

    jestes w stanie okreslic w przyblizeniu ile mozna jeszcze na tym
    pojezdzic? jest potrzeba przejechania okolo 15 tys i dopiero ewentualny
    remont.

  • 18. Data: 2012-04-22 02:35:09
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > smarowanie to tylko jedna z opcji
    > skoro uważasz że ją wyeliminowałeś to się ciesz.

    Karolek napisal ze jest to pitting. spoko tylko nie bardzo rozumiem co
    go spowodowalo.

  • 19. Data: 2012-04-22 10:16:09
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    http://www.sacskyranch.com/camshaft.htm