  • 1. Data: 2009-12-31 12:16:39
    Temat: [z archiwum ą]czesc 4
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    Janusz M. Kamiński, 3 listopada 2003 13:52, Z cyklu "Zadzwoniłem do..." -
    Błękitna Linia TP - Epizod 3

    W poprzednich odcinkach:

    jmk dzwoni do Błękitnej Linii TP by aktytować sobie usłguę prezentacji
    numeru osoby dzwoniącej (CLIP).
    Po przebiciu się przez barierę dźwiękową dostaje się przed oblicze
    Błękitnego Głosu TP. Za próbę aktywowania usługi jako pełnomocnik linii, a
    nie jej właściciel, Błękitny Głos zmusza biednego jmk do zmiany płci, a gdy
    ten poddaje się temu zabiegowi przyznaje, że nie posiada ważnej homologacji
    na rozpoznawanie głosu. Wściekły jmk poddaje się reaktywacji i już w swojej
    skórze, wykorzystując moment nieuwagi Głosu, przypuszcza zmasowany atak na
    System. W wyniku blisko 20 minutowej bitwy na argumenty i słowa zmusza Głos
    do aktywacji usługi...
    Niestety - aktywacja usługi nie powiodła się, wobec czego jmk zadzwonił
    jeszcze raz na Błękitną Linię TP, gdzie przebijając się tym razem przez
    ciszę dowiedział się, że Głos w ogóle nie zaznaczył w systemie, że usługa
    CLIP miała być aktywowana. Czyżby zatem uznał, że jmk jest niepoczytalny???
    Przy okazji okazało się, że procedura weryfikacji klienta jest zależna od
    konsultanta, z którym się rozmawia i... Tylko od niego.
    Nowy Głos obiecał, że usługa będzie działała najpóźniej w dniu 1.11.2003r. W
    międzyczasie jmk otrzymał maila, w którym pewien Bardzo Ważny Dyrektor z TP
    po lekturze części 1 i 2 zeznał, że na maila "odpowie krótko bo nie jest
    literatem". Ucieszony z takiego obrotu sprawy jmk rozpisuje konkurs
    mailo-tele: "czy będę miał aktywowaną usługę CLIP do 1.11" w odpowiedzi na
    który blisko 98,8% ankietowanych stwierdziło, nie wierzy w możliwość
    aktywacji usługi CLIP w terminie...

    EPIZOD 3

    Rację mieli ci, którzy twierdzili, że TP S.A. nie wyrobi się z aktywacją
    mojego CLIP'a. Miałem co prawda zadzwonić do Blue Line 1.11, ale
    stwierdziłem brak znicza przy sobie, więc najzwyczajniej w świecie dałem
    sobie spokój. Tak bez prezentu, przy święcie... Eee - nie przystoi.
    Poniedziałkowy poranek był piękny i słoneczny. Po poddaniu się tradycyjnej
    procedurze parzenia kawy, oraz po konsultacjach z pewnym kolegą po piórze
    posiadającym taki sam telefon, że "u niego to CLIP działa", usiadłem sobie
    wygodnie i wstukałem magiczną sekwencję klawiszy 9393...

    Rozdział 1:
    "Kryśka Cz i Smutna Rzeczywistość"

    Po dwóch sygnałach - magniczne tududum tudum tudum... I czuły głos Kryśki..I
    znów poczułem się tak trochę bardziej swojsko. Przyznaję - brakowało mi
    tego. Obawiam się tylko, żebym się nie uzależnił przypadkiem... Z tej chwili
    zadumy (choć już w sumie po zaduszkach) wyrwało mnie zdanie wypowiedziane
    przez Kryśkę: "Dzięki nowej formie obsługi klienta mogą państwo
    telefonicznie załatwić sprawy dotyczące usług i rachunku oraz uzyskać pomoc
    techniczną".
    Hmm...No to ja bardzo bym prosił o załatwienie mi usługi... Powiem więcej -
    ja o nią już proszę i proszę... Ona mi się śni nawet po nocach. Ach! No
    jasne! To jest ta nowa forma obsługi. Spółka Matka rozpoczęła testowo
    świadczyć usługę Telepatycznego Biura Obsługi! Na razie opracowana jest
    formuła kontaktu z klientem i jak widać - działa! Później wdrożony zostanie
    tzw. panel usług, gdzie klient będzie mógł myślami włączać i wyłączać
    usługi. Jaka ta Spółka Matka przewidująca - no!

    Z tych futurystycznych wizji wyrwał mnie głos Smutnej Rzeczywistości (bo
    Kryśce zapłacili chyba tylko za słowo wstępne) i poinformował mnie, że jak
    usługi - to prosimy wybrać 1...
    Mówi jedna osoba, ale za wiele... Prosimy... To prawie jak w starym dobrym
    dowcipie o milicjantach: "Wy a jeden - zagadka natury...". No ale nic -
    klik - 1.

    Ha! Ileż to osób chce opowiedzieć konsultantom z BL o swoich przygodach na
    grobach... "Przepraszamy- nasi doradcy realizują połączenia na innych
    liniach"... - Smutna Rzeczywistość poinformowała mnie o sytuacji. Oczyma
    wyobraźni zobaczyłem biednych konsultantów biegających pomiędzy dziurkami w
    dużej centrali i wtykających kabelki, aby zrealizować połączenia... Jej
    Smutność oczywiście poinformowała mnie, zgodnie z tradycją (nową, świecką
    tradycją), że czas oczekiwania przekracza 3 minuty. A, że tradycji musi stać
    się zadość - to ja, tradycyjnie, sobie poczekam...

    Rozdział 2:
    "Pierwsze lody... ".

    Transowa wariacja na klawiaturę fortepianu i hotelową recepcję sprawiła, że
    zapomniałem o tym, że dziś jest poniedziałek. Prawie również zapomniałem o
    Systemie rozpoznającym, czy klient jest już gotowy do połączenia, czy nie. W
    porę się jednak ocknąłem i rozpocząłem miarowe oddychanie: wdech - wydech...
    Ha! Jednak trening czyni mistrza - bowiem już po 6,5 min oddychania trafiłem
    (uwaga!) na miły damski głos...
    - Dzień dobry (tu padło imię i nazwisko) w czym mogę pomóc?
    Anioł nie kobieta! Już chciałem odpowiedzieć, że "me serce krwawi" - ale z
    wrażenia aż zapomniałem języka w gardle...
    - Janusz Kamiński - odpowiedziałem po chwili wychodząc lekko z oszołomienia.
    Aktywo.....Znaczy próbowałem aktywować sobie już dwukrotnie usługę
    CLIP...Próbowałem i ona nadal nie działa.
    - A zamawiał pan ją wcześniej u nas? Taką usługę? - zapytała z
    niedowierzaniem Błekitna Postać
    - Dwukrotnie? - odpowiedziałem w formie lekko pytającej mając na uwadze
    fakt, że pierwszy Głos zniknął z systemu wraz z moim zamówieniem...
    - Telefonicznie, czy osobiście pan był? - zapytała Błękitna Postać..
    - Nie no, wie pani.. Osobiście to jeszcze nie miałem okazji - odparłem nieco
    onieśmielony perspektywą tak bezpośredniej formy kontaktu.... Telefonicznie
    zamawiałem.
    - A na jakim numerze telefonu to miało być?
    - Warszawski numer... <cenzura :-)>
    - A dawno pan składał zamówienie? - dopytała Błękitna Postać
    - Hmm - westchnąłem - pierwszy raz z półtora tygodnia temu, drugi raz w
    ubiegłą środę - odparłem mając nadzieję, że nie pomerdały mi się terminy. W
    końcu mogłoby to spowodować zbędne przeciążenie systemu... - Pierwszego
    listopada miało to działać, ale niestety - nie działa. - kontynuowałem nieco
    zatroskany...
    - Ale teraz... Proszę pana, ale telefon nie jest na pana zarejestrowany? -
    zapytała ze zdziwieniem pani
    - Owszem - nie jest - odparłem tradycyjnie zgodnie z prawdą i przygotowałem
    się w duchu na drogę przez mękę zwaną dalej weryfikacją...
    - Ale upoważnienie ma pan? - zapytał głos
    - Tak, mam. - po raz kolejny zeznałem zgodnie z prawdą.
    - Na kogo jest ten telefon zarejestrowany?
    - Małgorzata < :-)>
    Cisza... No fakt - do tej pory Błękitny Głos odpowiadał na każde odbicie
    piłeczki na swoją stronę - czyżby przerwa?
    Usłyszałem jednak stuk paluszków Błękitnego Głosu o klawiaturę. Uff - znaczy
    nie odeszła...
    Cisza była długa.. Głęboka i szczera...Taka prawie 30 sekundowa...
    - Proszę pana, czy mogę poprosić jeszcze o adres i numer ewidencyjny dla tej
    linii? - Błękitny Głos nagle się ożywił.
    - Numeru ewidencyjnego przy sobie nie mam (tu przyznaję się - zełgałem
    niecnie, gdyż od pamiętnej utraty dziewictwa przy połączeniu z Błękitną
    Kryśką komplet danych leży zapisany w czeluściach mojego palma), natomiast
    adres to <i tu wyrecytowałem swój adres.....>
    - Czy może pan jeszcze chwilę zaczekać? - poprosił niespodziewanie Błękitny
    Głos
    - Ależ oczywiście!
    - Dziękuję.
    - Proszę - odparłem kontynuując wymianę uprzejmości.

    Niestety - tym razem padło ono w pustkę... I tylko echo z przyzwyczajenia
    odpowiadało mać...mać...mać.. Dobrze, że przynajmniej procedura weryfikacji
    się zakończyła... A właśnie.. .Jaka procedura? :-))

    Rozdział 3:
    "Ja Brzoza! Ja Brzoza!"

    Halo! Błękitny Głosiku! Gdzie jesteś! - zacząłem się już powaznie niepokoić.
    Półtorej minuty i pani nie dawała znaku życia... A może ją System porwał?
    Może trafiła na dziurę w procedurach?
    Po dwóch minutach poważnie zacząłem się już o Nią obawiać...
    Dwie i pół minuty - nie ma...
    Dochodzi trzecia minuta oczekiwania - cisza...Głosiku! Jeżeli się zaraz nie
    odezwiesz - zwariuję!
    - Haloo? - zajodłował głosik.
    Czar prysł... Przecież Głos też jodłował! I jak to się skończyło?
    Czyżby to jodłowanie było jakimś znakiem rozpoznawczym sekcji specjalnej? A
    może to tylko wspólne szkolenie gdzieś w Bawarii?
    - Taak? - odparłem nieśmiało jodłując... Jednak w mym głosie dało się wyczuć
    wyraźne rozczarowanie.
    - Zamówienie na tą usługę jest rzeczywiście wprowadzone - zaczęła nieśmiało
    pani - termin wymagania (do słownika wpisujemy wszyscy pojęcie "termin
    wymagania" oznaczający datę planowanej realizacji usługi - przyp - jmk) to
    31 październik....hmm.. To w zasadzie powinna usługa działać - zawyrokował
    nieco stanowczej Błękitny Głos.
    - Yhy... Odparłem z widocznym smutkiem w głosie niczym Cheewbaka widząc
    zamrożonego Hana Solo w Gwiezdnych Wojnach - ale nie działa...
    - Proszę pana... Ja w tej sytuacji będę interweniować - odparł głos, a mnie
    przeszły ciarki po plecach. Czyżby Błękitny Głos był rodem ze Straży
    Miejskiej? Oczami wyobraźni zobaczyłem żółtą blokadę na swoim telefonie... I
    już chciałem zakrzyknąć, że nie! Zostawmy to!, ale Błękitny Głos
    kontynuował...
    - Przekażę takie zapytanie, dlaczego usługa nie działa i dlaczego to nie
    jest wprowadzone do tej pory

    Ocho - znaczy - będę miał status klienta bez krawata :-). Klient w krawacie
    jest mniej awanturujący się. I się nie dopomina. A ja się dopominam - znaczy
    krawata nie posiadam :-).

    - Prosiłabym pana o jeszcze chwilkę cierpliwości, a my postaramy się jak
    najszybciej ten problem rozwiązać - zakończył swój wykład Błękitny Głos TP.
    - Dobrze, a jaki jest przewidywany termin aktywacji? - zagadnąłem niemal na
    zakończenie
    - Proszę pana, powinno to być w ciągu trzech dni od chwili złożenia
    zamówienia, czyli powinno to działać już. No mam nadzieję, że..hmm.. No nie
    wiem... Może jutro - odparł ze smutkiem Błękitny Głosik... Bo dziś to
    obawiam się, że może się to nie udać...
    - Dobrze...
    - Ale będę interweniować! - przerwał mi Błękitny Głos
    - to ja poczekam sobie do jutra.. Ślicznie pani dziękuję
    - Do widzenia - odparła niewiasta
    - Do usłyszenia - odpowiedziałem...

    ...a później żałowałem - Pani chciała się zobaczyć (niekoniecznie w
    lusterki)... A dobra kawa nie jest zła... :-)) Nic - zadzwonię jutro po
    południu.. Może znób trafię na Błękitny Głosik? :))

  • 2. Data: 2009-12-31 13:08:51
    Temat: Re: [z archiwum ą]czesc 4
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    W podobnym klimacie :)

    http://www.joemonster.org/filmy/21393/Cala_prawda_o_
    TPSA

  • 3. Data: 2010-01-04 22:34:13
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    brum wrote:
> [...]
    > do..." - Błękitna Linia TP - Epizod 3
    >
    > W poprzednich odcinkach:
    >
    > jmk dzwoni do Błękitnej Linii TP by aktytować sobie usłguę prezentacji

    Może NTG ale jak raz zadzwoniłem na "błękitną linię" plusa to zacząłem się
    zastanawiać, czy orange obsługuje ta sama blue line co TPSA. Byłby to dla
    mnie wieeeeelki argumet za tym, żeby się przenieść....

    Nie mówiąc o tym że plus nie działał w okolicy od trzech dni a pozostali
    ruszyli po 1 dniu, a "kabelek" żadnej przerwy nie zaliczył....

    I dlatego chyba jeszcze długo będe wspierał France Telecom czy jak oni się
    tam zwą;)

    pitpull

  • 4. Data: 2010-01-05 07:14:33
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Może NTG ale jak raz zadzwoniłem na "błękitną linię" plusa to zacząłem się
    > zastanawiać, czy orange obsługuje ta sama blue line co TPSA. Byłby to dla
    > mnie wieeeeelki argumet za tym, żeby się przenieść....

    sa to dwie rozne infoliniie

    > Nie mówiąc o tym że plus nie działał w okolicy od trzech dni a pozostali
    > ruszyli po 1 dniu, a "kabelek" żadnej przerwy nie zaliczył....

    15 pazdziernika ubieglego roku spadl mokry snieg, zaczely sie problemy z
    zasilaniem
    komorkowcy dzialali 1-2 dni, potem zaczeli padac
    tepsa na kilkunastu centralach w moim rejonie padla po kilku godzinach
    to, o czym piszesz, nie jest wskaznikiem w kazdym czasie i w kazdym miejscu,
    a zalezy od konkretnych okolicznosci
    jedna centrala ma akumulatory wieksze i nowe, druga male i stare, sa obiekty
    wazne i niewazne

    > I dlatego chyba jeszcze długo będe wspierał France Telecom czy jak oni się
    > tam zwą;)

    jesli to dla Ciebie jedyny powod, to pewnego dnia moze Cie czekac
    niespodziewanka, niekoniecznie mila