  • 1. Data: 2010-02-03 13:41:10
    Temat: z jakim silnikiem kupic stara vitare long ( 92-95) ?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    zastanawiam się nad zakupem vitary long tak w granicach 95 roku. Są wersje z
    benzyną v6 i dieslem, niestety większość informacji na forach dotyczy
    nowszych modeli.
    Może ktoś mógłby coś doradzić, czy warto iść w diesla, czy w v6?
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2010-02-03 14:01:42
    Temat: Re: z jakim silnikiem kupic stara vitare long ( 92-95) ?
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Może ktoś mógłby coś doradzić, czy warto iść w diesla, czy w v6?

    nie warto ani w dizla ani w v6. warto natomiast w standard czyli 1.6,16v. w
    modelu v6 naprawy drogie a i blacharka inna i ciezko dostac.

  • 3. Data: 2010-02-03 14:04:08
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > nie warto ani w dizla ani w v6. warto natomiast w standard czyli 1.6,16v.
    > w modelu v6 naprawy drogie a i blacharka inna i ciezko dostac.

    Piszesz o tej krotkiej wersji, bo z tego co widze, krotkie sa 1.6?
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2010-02-03 14:17:21
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Michał pisze:
    > Są wersje z
    > benzyną v6 i dieslem, niestety większość informacji na forach dotyczy
    > nowszych modeli.
    > Może ktoś mógłby coś doradzić, czy warto iść w diesla, czy w v6?

    tu pytałeś:

    http://suzuki.a-ng.eu/forum/

    ?

    To chyba najlepsze forum dotyczące starych Vitar.

    Ja mam (no dobra, zona ma) GV V6 2,5 L, 5 drzwi, jakies 140 KM rok 99.
    To V6 sie niewiele zmienialo w Suzuki wg mojej wiedzy, oprocz tego ze
    byla jeszcze wersja do Vitary Longa rozwiercona na 2,7.

    Same plusy widze ;-) tylko ze mnie spalanie mało interesuje, nawet nie
    wiem ile pali, z 15 w miescie ?
    Za to ciagnie ladnie od dolu do gory (redline kolo 6 krpm), V6 ma
    stalowa obudowe mostu (wytrzymalsza w terenie), nagrzewa sie szybko
    silnik i wnetrze (jakis kilometr i masz cieplo - w ta zime bardzo miła
    cecha).

    Serwis o ile pamietam co 15 kkm, oleju wchodzi powyzej 5 litrow przy
    wymianie, 6 swiec to 50% drozej niz w rzedowej czworce :-)

    Rozrzad V6 jak pamietam jest na lancuchu.
    Slabym punktem V6 i chyba wiekszosci vitar jest padajacy powyzej 100 kkm
    uszczelniacz na wyjsciu walu do skrzyni, koszt simeringu smieszny ale
    demontaz to ladnych pare stow.

    V6 daje duzo fun-u, ale jest zauwazalnie drozszy w zyciu codziennym.
    Sens praktyczny ma wtedy gdy chcesz ciagnac duza przyczepe.

    KJ

  • 5. Data: 2010-02-03 14:33:00
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    KJ Siła Słów pisze:

    > V6 daje duzo fun-u

    sie sam poprawie, w Vitarach byly V6 2 litry, 2,5 takie jak mam bylo
    dopiero w GV.

    No to chyba nie pomoglem za duzo, :-(

  • 6. Data: 2010-02-03 14:35:42
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > sie sam poprawie, w Vitarach byly V6 2 litry, 2,5 takie jak mam bylo
    > dopiero w GV.
    >
    > No to chyba nie pomoglem za duzo, :-(
    ee tam poprzedni post ciekawy:)
    pozdrawiam
    michal

  • 7. Data: 2010-02-03 15:29:01
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Piszesz o tej krotkiej wersji, bo z tego co widze, krotkie sa 1.6?
    > pozdrawiam
    > michal

    pisze o tej o ktora pytales