  • 1. Data: 2022-06-10 18:30:38
    Temat: zakup nowego auta
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Wczoraj byłem u dilera Citroena i dostałem ciekawe info.
    Przynajmniej u nich, przestaje obowiązywać gwarancja ceny z zamówienia.
    Zamawiasz nowe auto i nie wiesz ile za nie przy odbiorze zapłacisz.
    "Jak Panu nie będzie odpowiadać cena przy odbiorze to mamy na Pana miejsce
    kolejkę chętnych..."

    Ciekawe idą czasy...
    Aut używanych u dilerów jak kot napłakał - wszelkie car szeringi przestały
    wymieniać flotę co 2-3 lata.

    TG

  • 2. Data: 2022-06-10 19:26:24
    Temat: Re: zakup nowego auta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jun 2022 18:30:38 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Zamawiasz nowe auto i nie wiesz ile za nie przy odbiorze zapłacisz.
    > "Jak Panu nie będzie odpowiadać cena przy odbiorze to mamy na Pana miejsce

    Cóz sie dziwic.
    Znormalnieja potem ... bo euro to chyba nie wprowadzimy :-)

    > Aut używanych u dilerów jak kot napłakał - wszelkie car szeringi przestały
    > wymieniać flotę co 2-3 lata.

    A przezyły covida?
    Panek wczoraj widzialem.

    Z nimi jest ten problem, ze "stare" auto:
    -klient moze nie chciec,
    -trzeba naprawiac,
    -a jak sie zaniedba, to klient jeszcze powie, ze to z winy
    zaniedbanego auta..

    J.

  • 3. Data: 2022-06-10 19:30:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.1nj2tcrzg01fvf@l-366.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Ciekawe idą czasy...
    > Aut używanych u dilerów jak kot napłakał - wszelkie car szeringi
    > przestały wymieniać flotę co 2-3 lata.

    Wobraźmy sobie rok 2034 przed zakazem sprzedaży
    aut spalinowych.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 4. Data: 2022-06-10 21:57:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A do tego dojdzie wciskanie elektryka bo na nim się więcej zarabia.

    A ja myślałem że wtopiłem kupując JTD z przebiegiem 115 tysi ;-)

    Może się nawet okazać że Aixam ojca co pali 3 litry ropy to bardzo dobre
    auto do miasta ;)

  • 5. Data: 2022-06-11 12:56:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Zamawiasz nowe auto i nie wiesz ile za nie przy odbiorze zapłacisz.
    > "Jak Panu nie będzie odpowiadać cena przy odbiorze to mamy na Pana

    Powszechne jest też odgórne kasowanie zamówień i propozycja nowych, na
    zmienione ceny i modele.

  • 6. Data: 2022-06-11 17:38:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 10.06.2022 17:30, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > miejsce kolejkę chętnych..."
    >
    > Ciekawe idą czasy...
    > Aut używanych u dilerów jak kot napłakał - wszelkie car szeringi

    Myślę, że to się uspokoi. Wysokie ceny paliw czy ogólnie wysokie koszty
    życia pomogą biedniejszym wybrać tańsze auta, lub w ogóle przerzucić się
    na komunikację zbiorową. Jak ktoś nagle będzie płacił 2x tyle kredytu za
    dom, czy koszty życia będą wyższe o 30%, to priorytet posiadania
    nowszego auta zejdzie na dalszy plan. Do tego doliczmy pracę zdalną czy
    lockdowny w celu wyhamowania konsumpcji, dzięki którym mniejsze firmy
    mogą już kolejnych inwestycji nie poczynić, a Kowalski odłożone
    pieniądze skonsumuje na uzbierany w lesie chrust.
    Wewnętrznie czuję, że już na szczycie jesteśmy i zaraz zaczniemy spadać,
    ale wciąż budowana jest tymczasowa rampa z kartonu, która wznosi nas do
    nieba. Upadek jest nieunikniony, a dzięki rampie wysokość upadku też
    będzie znaczna...

    Lukasz

  • 7. Data: 2022-06-12 00:31:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > miejsce kolejkę chętnych..."
    >
    > Ciekawe idą czasy...
    > Aut używanych u dilerów jak kot napłakał - wszelkie car szeringi

    Chodzi o ten fragment, w którym jest "... mamy kolejkę chętnych".
    Jak w swojej firmie masz dużo więcej chętnych, niż jesteś w stanie
    obsłużyć, to skłaniasz się do dawania upustów i rabatów? Ja nie. Ludzie
    i firmy mają nadmiar kasy, z którą nie wiedzą już, co mają robić, więc
    starają się coś kupić i tak to się kręci.

  • 8. Data: 2022-06-12 08:07:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-06-2022 o 00:31, Poldek pisze:
    > Ludzie
    > i firmy mają nadmiar kasy, z którą nie wiedzą już, co mają robić, więc
    > starają się coś kupić

    A do tego podaż jest poważnie ograniczona, z racji braku półprzewodników.

    Fanatycy PRL się chyba cieszą: kolejki na samochody, po wyjeździe z
    salonu cena mocno rośnie, kolejki za węglem, gigantyczna inflacja,
    bezwartościowy pieniądz - zupełnie jak za czasów młodości Kaczyńskiego....

  • 9. Data: 2022-06-12 10:51:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.06.2022 o 08:07, Cavallino pisze:

    > Fanatycy PRL się chyba cieszą: kolejki na samochody, po wyjeździe z
    > salonu cena mocno rośnie, kolejki za węglem, gigantyczna inflacja,
    > bezwartościowy pieniądz - zupełnie jak za czasów młodości Kaczyńskiego....

    Piszesz tak jakby problem dotyczył tylko Polski. We Francji i Niemczech
    nie mają problemów z półprzewodnikami? No fakt, nie stoją w kolejkach po
    węgiel, tyle tylko że oni go w ogóle nie mają.

  • 10. Data: 2022-06-12 13:39:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 00:31 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Chodzi o ten fragment, w którym jest "... mamy kolejkę chętnych".
    > Jak w swojej firmie masz dużo więcej chętnych, niż jesteś w stanie
    > obsłużyć, to skłaniasz się do dawania upustów i rabatów?
    Sensownych rabatów i upustów już dawno nie ma.
    Ale jak zawieram umowę (daję zaliczkę) to zakładam, że druga strona jej
    dotrzyma.

    TG