  • 1. Data: 2022-06-15 23:03:28
    Temat: Monitorujemy
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Halo,

    Stoi sobie aku ciągle podładowywany, ale jak go odłączyłem to po dwóch
    chyba dniach pokazał tylko 11,1. Jednocześnie szybko wchodzi na 14,5 jak
    go zasilić lidlowym prądem.

  • 2. Data: 2022-06-17 07:50:49
    Temat: Re: Monitorujemy
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-15 o 23:03, ii pisze:
    > Halo,
    >
    > Stoi sobie aku ciągle podładowywany, ale jak go odłączyłem to po dwóch
    > chyba dniach pokazał tylko 11,1. Jednocześnie szybko wchodzi na 14,5 jak
    > go zasilić lidlowym prądem.

    Czyli pora na zezłomowanie go i kupienie nowego

    Avast.

  • 3. Data: 2022-06-17 08:15:08
    Od: Peter <p...@g...pl>

    W dniu 15.06.2022 o 23:03, ii pisze:
    > Halo,
    >
    > Stoi sobie aku ciągle podładowywany, ale jak go odłączyłem to po dwóch
    > chyba dniach pokazał tylko 11,1. Jednocześnie szybko wchodzi na 14,5 jak
    > go zasilić lidlowym prądem.

    poziom elektrolitu

  • 4. Data: 2022-06-17 09:15:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 07:50, cyklista pisze:

    > Czyli pora na zezłomowanie go i kupienie nowego

    I tak można było założyć na początku ZAMIAST kombinacji z monitorowaniem.

  • 5. Data: 2022-06-17 09:34:46
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-17 o 09:15, Cavallino pisze:

    > I tak można było założyć na początku ZAMIAST kombinacji z monitorowaniem.

    Generalnie monitoring to może być dobra rzecz jak się czymś nie jeździ
    często. Jednak podstawą to sprawny akumulator a nie taki co się w 3 dni
    sam rozładowuje.

    Avast.

  • 6. Data: 2022-06-17 10:13:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cyklista,

    Friday, June 17, 2022, 7:50:49 AM, you wrote:

    > Czyli pora na zezłomowanie go i kupienie nowego

    I nauczenie się, że praca buforowa to 13.8 a nie 14.5 V...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2022-06-17 20:18:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2022 o 08:15, Peter pisze:

    > poziom elektrolitu

    No ale ... czemu niższy poziom miałby skutkować zmniejszeniem napięcia?
    To prąd tylko powinno ograniczyć.

  • 8. Data: 2022-06-17 20:21:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 10:13:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > I nauczenie się, że praca buforowa to 13.8 a nie 14.5 V...

    "lidlowy prad" chyba wlasnie jakies takie napiecie ma ... jak juz
    przejdzie w tryb podtrzymania.

    A 11.1V ... zwarta cela?

    Tylko pytanie kiedy - hen dawno, z powodu wiecznego ładowania,
    czy ze starości, bez związku z ładowaniem.

    J.

  • 9. Data: 2022-06-17 20:31:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.06.2022 o 09:15, Cavallino pisze:

    > I tak można było założyć na początku ZAMIAST kombinacji z monitorowaniem.

    Ale ... łosiu, ten akumulator został już dawno wyłączony z normalnej
    eksploatacji. Inny akumulator, naprawdę uszkodzony. Tytuł tylko
    nawiązuje, raczej w formie żartu, do monitorowania akumulatora w
    samochodzie, które tutaj opisywałem, które skończyło się rozładowaniem
    akumulatora. JF wieścił zwartą celę nim jeszcze akumulator zacząłem
    monitorować. I wtedy akumulator został naładowany, a samochód po
    kolejnych dwóch tygodniach nieeksploatowania normalnie odpalił.

    Żart żartem, ale Wy po prostu nie macie pojęcia co się z tymi
    akumulatorami dzieje właśnie dlatego, że ich nie monitorujecie a
    mędrkujecie na ten temat.

  • 10. Data: 2022-06-17 20:42:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > I nauczenie się, że praca buforowa to 13.8 a nie 14.5 V...

    Tłumaczę jak przedszkolakowi.

    Podłączyłem ładowarkę do akumulatora więc go najpierw naładowała do 14,5.