  • 1. Data: 2010-01-20 13:25:41
    Temat: zamarzanie elektrolitu
    Od: mariusz <m...@g...com>

    witam wszystkich,
    w jakiej temperaturze ciecze w akumulatorze np takim jak ten :
    http://www.sznajder.pl/show_page.php?id=53&lang=pl

    mogą zamarznąć ? Jakie będą tego skutki ? Co się dzieje na mrozie
    jeżeli mam stary akumulator i dolewałem do niego wody destylowanej w
    miejsce ubytku elektrolitu ?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2010-01-20 14:35:28
    Temat: Re: zamarzanie elektrolitu
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > w jakiej temperaturze ciecze w akumulatorze np takim jak
    > ten :
    > http://www.sznajder.pl/show_page.php?id=53&lang=pl
    > mogą zamarznąć ?

    Mogą zamarznąć np. w -5, a mogą nie zamarzać nawet w -30
    :-). To zależy od stanu elektrolitu, czyli m.in od stanu
    naładowania akumulatora. Generalnie rozładowany aku zamarza
    już przy lekkim mrozie.

    > Jakie będą tego skutki ?

    Rozsadzi Ci akumulator, jak to w przypadku zamarzania
    cieczy...

    > Co się dzieje na mrozie
    > jeżeli mam stary akumulator i dolewałem do niego wody
    > destylowanej w
    > miejsce ubytku elektrolitu ?

    Samo dolanie wody nie spowoduje cudownego naładowania
    akumulatora :-). Jeśli tylko dołałeś wody i tak zostało to
    duża szansa że zamarzł ostatnimi dniami ;-). Myślę że nie
    powinieneś kombinować tylko po prostu kup nowy. Zaoszczędzis
    sobie niepotrzebnych kłopotów...

  • 3. Data: 2010-01-20 14:41:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mariusz" <m...@g...com> napisał w
    >w jakiej temperaturze ciecze w akumulatorze np takim jak ten :
    >http://www.sznajder.pl/show_page.php?id=53&lang=pl
    >mogą zamarznąć ?

    Na tyle niskiej ze nie slychac zeby na Syberii czy Alasce uzywali
    innych, wiec moze nie ma problemu w naszym klimacie.

    Problem jest jesli aku jest rozladowane - siarka wtedy w plytach
    siedzi, a w elektrolicie wiecej wody.
    niektore zrodla podaja ze wtedy ok -20 wystarcza.

    >Jakie będą tego skutki ?

    Jak mu lod sie zrobi w plytach i masa splynie, to mozna rzec ze
    tragiczne :-)

    >Co się dzieje na mrozie
    >jeżeli mam stary akumulator i dolewałem do niego wody destylowanej
    >miejsce ubytku elektrolitu ?

    Jesli ubywal na skutek parowania i elektrolizy, to przywrociles
    tylko fabryczny sklad.

    Jesli byla jakas nieszczelnosc .. to masz teraz mniej kwasu w
    kwasie.

    J.