  • 1. Data: 2010-01-20 13:57:23
    Temat: SUV
    Od: nim <p...@g...com>

    Witam

    Obserwujac obecne trendy w motoryzacji zaczynam sie zastanawiac czy
    aby SUV'y nie stana sie w najblizszym czasie najpopularniejsza klasa
    aut.

    Dla producentow byloby to korzystne gdyz sa one drozsze niz auta
    kompaktowe. Z kolei dla klienta jedyna wada SUV'a sa wlasnie koszty
    (zakupu i eksploatacji) poza tym auto takie nie ma chyba wad.

    Jak wam sie wydaje czy za kilka lat wszyscy bedziemy jezdzic SUVami?
    Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.

    Pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2010-01-20 14:36:31
    Temat: Re: SUV
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "nim" <p...@g...com> napisal
    > Jak wam sie wydaje czy za kilka lat wszyscy bedziemy jezdzic
    > SUVami?
    > Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    > aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.

    Sam sobie odpowiedz co lepsze .. i jesli to kupisz, to to
    producenci wyprodukuja.
    Choc tak do konca to nie dziala :-)

    Jak sobie patrze na te nasze dziurawe ulice, snieg na gorskich
    drogach, to mi sie SUV marzy.

    Z drugiej strony .. male to, ciasne, za duzo pali, parkowac klopot
    ..

    J.

  • 3. Data: 2010-01-20 14:47:13
    Od: "TW" <t...@n...com>

    Uzytkownik "nim" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    > aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.
    __
    jak wiadomo, moda na SUVy przyszla z Ameryki, gdzie niskie koszty paliwa nie
    odstraszaly ludzi od paliwozernych aut z napedem na cztery kola. Jest to
    trend ostatnich 25 lat, szczegolnie zauwazalny od polowy lat 1990ch. Potezna
    kampania reklamowa prowadzona przez producentow samochodow doprowadzila do
    spadku sprzedazy aut kompaktowych i zwiekszonego popytu na SUVy. Na jednym
    SUVie amerykanscy producenci zarabiali od 10 do 20 tys dolarow, a na
    kompaktach ledwo wychodzili na swoje. Na skutek tego amerykanskie firmy
    motoryzacyjne zaczely zmniejszac produkcje kompaktow i zwiekszac produkcje
    SUVow. Ten trend dotarl do Europy, chociaz popuarnosc SUVow w Ameryce jest
    nieporywnywalnie wyzsza. ALE: Popularnosc SUVow w USA ciagle spada od 2005 r
    w zwiazku z rosnacymi cenami paliwa i kryzysem gospodarczym. General Motors
    od tego czasu zamknal 4 fabryki SUVow a Wielka Trojca z Detroit odnotowuje
    straty ze sprzedazy tego typu aut.
    Co do "braku wad" to jest to troche taka urban legend. Poruszanie sie SUVem
    po zatloczonym miescie nie nalezy do przyjemnosci, a i w trasie nie jest to
    najbardziej komfortowy srodek transportu. Raczej bym nie przewidywal ze SUVy
    zdominuja drogi Europy, w tym Polski.
    Pozdrawiam
    TW

  • 4. Data: 2010-01-20 14:48:53
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Jak sobie patrze na te nasze dziurawe ulice, snieg na gorskich drogach, to
    > mi sie SUV marzy.
    >
    > Z drugiej strony .. male to, ciasne, za duzo pali, parkowac klopot

    Raczej duze na zewnatrz i ciasne wewnatrz.

  • 5. Data: 2010-01-20 14:49:28
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Uzytkownik "nim" <> napisal w wiadomosci ...

    > Z kolei dla klienta jedyna wada SUV'a sa wlasnie koszty
    > (zakupu i eksploatacji) poza tym auto takie nie ma chyba wad.

    alez ma:
    - aerodynamika cegly
    - zwykle ciasniejsze wewnatrz niz porównywalny gabarytowo sedan
    - czesto mniej komfortowe (twardsze) niz sedany
    - czesto glosniejsze

    a poza tym koszty, koszty, koszty eksploatacji...

  • 6. Data: 2010-01-20 14:59:08
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Jan 20, 12:57 pm, nim <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    > aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.

    malo sensowne pytanie. tak samo moznaby powiedziec ze samochody
    luksusowe sa lepsze od nieluksusowych, a ich JEDYNA wada sa koszty.
    domniemany brak wad SUVow pomijam. IMO zdecydowanie nie bedziemy
    wszyscy jedzili SUVami.
    mac

  • 7. Data: 2010-01-20 15:34:30
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Obserwujac obecne trendy w motoryzacji zaczynam sie zastanawiac czy
    > aby SUV'y nie stana sie w najblizszym czasie najpopularniejsza klasa
    > aut.

    Mnie z marzen o SUVie wyleczyl kontakt w pracy z Audi Q5.
    Samochod powyzej 120 km/h jest glosniejszy od mojej octavi RS na
    pompowtryskach (ktora nijak nie jest samochodem klasy premium). Do tego pali
    1-2 l/100 wiecej i ma mniejszy bagaznik. Szef do dzis pluje sobie w brode,
    ze kupil za namowa nastoletniej corki za 200kzl sluzbowe Q5 zamiast A6...

  • 8. Data: 2010-01-20 15:49:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisal
    > alez ma:
    > - aerodynamika cegly

    dostawczaki wygladaja jeszcze bardziej ceglasto, a jak sie takiego
    spotka w trasie to mozna sie zdziwic :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-01-20 15:58:57
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > dostawczaki wygladaja jeszcze bardziej ceglasto, a jak sie takiego spotka
    > w trasie to mozna sie zdziwic :-)

    Do 100-120 km/h jak ktos ma wolnossaca benzyne to tak. Ale nawet przy takim
    spotkaniu to pozniej (tj.>120km/h) jakos przestaja przyspieszac.

  • 10. Data: 2010-01-20 16:47:42
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    J.F. pisze:

    > Jak sobie patrze na te nasze dziurawe ulice, snieg na gorskich drogach,
    > to mi sie SUV marzy.
    >
    > Z drugiej strony .. male to, ciasne, za duzo pali, parkowac klopot ..

    Dlatego ja wolę SUW-a, odpadają dwie pierwsze wady ;-)

    T.