  • 1. Data: 2010-02-26 23:17:05
    Temat: zapas michelin
    Od: "news.gazeta.pl" <t...@g...pl>

    mam na zapasie oponę michelina końcówka 2006 roku,
    chcę dokupić podobny zapas i wrzucić obie na oś,
    znalazłem nieużywany zapas z 2004 na aukcjach,
    no i teraz pytanko, jak stare opony można używać?

    pzdr
    ia

  • 2. Data: 2010-02-27 09:45:22
    Temat: Re: zapas michelin
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > mam na zapasie oponę michelina końcówka 2006 roku,
    > chcę dokupić podobny zapas i wrzucić obie na oś,
    > znalazłem nieużywany zapas z 2004 na aukcjach,
    > no i teraz pytanko, jak stare opony można używać?

    myślę że do 10 lat można używać, tyle że po 5-6 guma juz nie ma swoich
    wszystkich właściwości. Generalnie nie ma też co porównywać opony która 6
    lat jest używana do tej która 6 lat leży w suchym i niedostępnym dla słońca
    miescu.

    Generalnie jeśli do jakiegoś toczydełka to możesz kupować. Jeśli do
    samochodu który użytkujesz na codzień w różnych warunkach (równiez trasy) to
    chyba nie ma co. Po roku może się okazać że gumy są takie sobie i całą
    oszczędność utopisz w kolejnym komplece opon.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 3. Data: 2010-03-01 15:26:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "news.gazeta.pl" <t...@g...pl> wrote in message
    > mam na zapasie oponę michelina końcówka 2006 roku,
    > chcę dokupić podobny zapas i wrzucić obie na oś,
    > znalazłem nieużywany zapas z 2004 na aukcjach,
    > no i teraz pytanko, jak stare opony można używać?

    Można używać najstarsza na jakie masz ochotę...
    Tak samo jak można skoczyć na główkę z 10 piętra.
    Oba "można" po prostu niosą ze sobą pewne konsekwencje :-)
    Im starsza opona tym bliżej do skoku na główkę z 10 piętra ;-)

  • 4. Data: 2010-03-01 16:06:05
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Pszemol pisze:
    > Można używać najstarsza na jakie masz ochotę...
    > Tak samo jak można skoczyć na główkę z 10 piętra.
    > Oba "można" po prostu niosą ze sobą pewne konsekwencje :-)
    > Im starsza opona tym bliżej do skoku na główkę z 10 piętra ;-)

    teoretycznie opona do 10 lat nadaje się do używana, chociaż na podstawie
    jazdy na zimówkach z 2002 roku nie wiem skąd takie wnioski :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-03-01 16:17:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message

    > teoretycznie opona do 10 lat nadaje się do używana, chociaż na podstawie
    > jazdy na zimówkach z 2002 roku nie wiem skąd takie wnioski :)

    Tak jak już ktoś powiedział - warto rozważyć ile zyskuję na
    tej "oszczędności" i czy warto... Jeśli opona leżała w bagażniku
    i nie podlegała przez te lata rotacji to właściwie tak jakby
    stała na półce w sklepie te 4 lata. Czy kupiłbyś taką oponę?
    Ja nie... Więc ja bym ją tam zostawił już na zapasie, i ją
    traktował jak zapas - tylko na dojazdy do gumiarza po gwoździu.
    Na oś, do normalnej jazdy, kupiłbym nowe opony, jednakowe
    na obie strony i bez cudowania i głupich oszczędności bo się
    te oszczędności mogą źle skończyć...

  • 6. Data: 2010-03-09 09:31:36
    Od: "Radoskór" <r...@w...pl>

    > te oszczędności mogą źle skończyć...

    Mój ojciec kiedyś kupił dwie opony używane z tego samego rocznika. Nie
    popatrzył tylko na miejsce produkcji. Jedna była z Hiszpanii, druga z
    Francji.
    Auto po założeniu opon na koła ściągało w prawo.
    Okazało się, że wysokość bieżnika jest taka sama, ale twardość gumy jest
    inna. Opony poszły na zapasy.

    Pozdrawiam,