    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 6 Jan 2021 03:54:33 -0800 (PST)
    Subject: zapytanie o thready
    From: fir <p...@g...com>

    sam unikam pisania wielowatkowego (dosyc skutecznie na tyle ze nei mam z tym
    doswiadczen poza podstawowymi probami) stąd pytanie

    powiedzmyz e mam pytanie ktora generuje dosc intensywnie liczac ramke obrazu (co
    zajmuje jej 30 milisekund), chcialbym to zrownoleglic na 2 albo cztery rdzenie

    czy jest normalnym podejsciem w kazdej ramce utworzyc watek wywolacna nim funkcje
    liczaca pol lub jednoczwarta ekranu zrobic join na koncu do glownego threada i
    zamknac te watki czy tez jest to niepoprawne

    pytanie dotyczy roznych api do tych watkow bo sa chyab podobne (ja bym to robil na
    winapi ale mozna tez rozwazyc watki z c++)

    kwestia jest taka ze chyab nie da sie stworzyc tych watkow przed cala petla gry i je
    poprostu ponawiac/wywolywac na tych samych funkacjach co start (chyab nei ma tego w
    api, acz nie wczytywalem sie az tak bardzo by miec pewnosc) z api chyba by wynikalo
    ze nalezy je startowac joinowac i niszczyc (zamykac)

    ew inna opcją do rozwazenie jest odpalenie tych pobocznych watkow tak ze kazdy ma
    swoją petle z systemowym sleepem osobno i po flagach (czyli po wartosciach zmiennych
    ) sprawdzaja czy jest cos do roboty i wtedy to robią oznaczaja ze to zrobily i
    przechodzą w sleep sprawdzajac co kilka milisekund czy jest nowa robota do zrobienia

    odpalilem na winapowskich watkach i to pierwsze i to drugie - oba wydaja sie dzialac
    ale nie wiem na ile jest to poprawne i ktore lepsze...ktos tu wie cos na ten temat?
    googlowanie przynosi stos krapowatych watkow na pobliskie tematy bez odpowiedzi na to
    zasadnicze dosyc pytanie

    fir