  • 1. Data: 2009-08-28 12:28:23
    Temat: zasilacz AT - ile mocy na 12 V?
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    znalazłem stary zasilacz AT Wyjęty był z obudowy leżącej, jest ze 2 razy
    wiekszy niż dzisiejsze zasilacze i z boku ma kształt litery "L" Zero
    informacji o producencie, parametrach.. wróżanie z fusów.
    Potrzebuje z niego wyciagnąć jakieś 3 A w pracy ciagłej i z 10 w
    impulsie ok 3 sekundy. Czy dało by sie go jakoś przerobić tak zeby
    wytrzymał to obciażenie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-08-28 12:50:59
    Temat: Re: zasilacz AT - ile mocy na 12 V?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Friday 28 August 2009 14:28, ToMasz wrote:
    > Potrzebuje z niego wyciagnąć jakieś 3 A w pracy ciagłej i z 10 w
    > impulsie ok 3 sekundy. Czy dało by sie go jakoś przerobić tak zeby
    > wytrzymał to obciażenie?

    Skoro brak jakichkolwiek danych, to możesz tylko spróbować...
    Prawdopodobnie będziesz musiał sztucznie obciążyć linię 5V. Co do linii
    12V, możnaby pokusić się o wstawienie sporego kondensatora, coby te
    10-cio amperowe impulsy jakoś złagodzić...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-08-28 13:35:11
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > 12V, możnaby pokusić się o wstawienie sporego kondensatora, coby te
    > 10-cio amperowe impulsy jakoś złagodzić...

    Włączyłem bez obciążenia zasilacz - działa, wiatrak sie kręci, napięcia
    są. Podłączyłem sie na 12V we wtyczkę zasilającą napędy - dobre miejsce?
    po co należy obciążyć 5V i jak mocno?

    ToMasz

    PS pi razy oko, w takich starych zasilaczach ( 486 lub pentium1 ) jakie
    napięcia musiały być mocno obciążalne? ( chodzi mi o szacunkowe
    rozdizelenie mocy i przyporządkowenie jej do napięć) Całkowitą moc
    pobieraną przez zasilacz sobie zmierze, i wtedy coś bliżej będe wiedział.

  • 4. Data: 2009-08-28 15:23:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > rozdizelenie mocy i przyporządkowenie jej do napięć) Całkowitą moc
    > pobieraną przez zasilacz sobie zmierze, i wtedy coś bliżej będe wiedział.

    Tu masz przykład:

    http://www.atxpowersupplies.com/250-watt-at-power-su
    pply-SPI-240G.php

    Zawsze nawięcej amperów było dostepne na +5V, potem reszta na +12V.
    Szczątkowe moce dostępne na -5V i -12V tylko do podtrzymania starych
    pamięci dynamicznych w komputerach x88/x86 i czasem w 286 oraz RS232.

    Do czego ten zasilacz chcesz używać?

    Weź pod uwagę, że pewnie wszystkie kondensatory elektrolityczne są
    w nim już stare, wyschnięte i utraciły pojemność. Będziesz więc miał
    sporo tętnień na wyjściach i możliwość że te kondziory po prostu trzeba
    będzie wymienić, a wtedy cała operacja nie ma sensu, bo taniej będzie
    kupić taki zasilacz jaki potrzebujesz w swoim projekcie.

  • 5. Data: 2009-08-28 19:10:41
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potrzebuje z niego wyciagnąć jakieś 3 A w pracy ciagłej i z 10 w
    > impulsie ok 3 sekundy. Czy dało by sie go jakoś przerobić tak zeby

    Prawdopodobnie nie wytrzyma. Te zasilacze w ształcie "L" pochodziły z 286.
    Przynajmniej te które ja widziałem. Miały moce najpierw 150 potem 175 W.

    5V musisz obciążyć żeby zasilacz nie uznawał obciążenia lini 12v jako
    zwarcie. Chociaż może i chodzić bez obciążenia.

    Najprościej i najtaniej sprawdzić...

    --
    PawełJ