  • 1. Data: 2009-08-28 11:34:02
    Temat: Jaki szybki mosfet
    Od: " Agent Orange" <a...@g...pl>

    Czesc!

    Potrzebny mi jest szybki mosfet, tj. małe rise i fall time. Prąd ok. 1A. Na
    razie znalazłem dwa: 2n7002 oraz NDS355AN ale 10ns w przypadku pierwszego z
    nich to trochę za mało. Szukam sposobu aby generować krótkie błyski LEDem,
    docelowo 10 MHZ, wypełnienie 30%, wydaje mi się że przełączanie mosfetem
    będzie OK, ale jeśli macie pomysł jak to inaczej zrealizować to proszę napiszcie.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2009-08-28 12:54:38
    Temat: Re: Jaki szybki mosfet
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik " Agent Orange" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h78fb9$g5p$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > docelowo 10 MHZ, wypełnienie 30%, wydaje mi się że przełączanie mosfetem
    > będzie OK, ale jeśli macie pomysł jak to inaczej zrealizować to proszę

    Nie wiem, czy jeden mosfet wystarczy żeby uzyskać symetryczne czasy.
    Możesz za to zainteresować się driverami do mosfetów, jeśli nie jest
    potrzebny jakiś bardzo duży prąd średni.

    e.

  • 3. Data: 2009-08-28 13:00:22
    Od: " Agent Orange" <a...@g...pl>

    entroper <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał(a):

    > Nie wiem, czy jeden mosfet wystarczy żeby uzyskać symetryczne czasy.
    > Możesz za to zainteresować się driverami do mosfetów, jeśli nie jest
    > potrzebny jakiś bardzo duży prąd średni.

    Myslalem, aby jednym mosfetem puszczac prad przed diode a drugim, rowoleglym z
    dioda, zwierac prad do masy aby ja zgasic.
    Ogladalem pare driverow (dostepnych w tme.pl), ale zdaje sie ze maja one czasy
    rzedu 20-30ns czyli pare razy za duzo.

    A.

  • 4. Data: 2009-08-28 14:28:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik " Agent Orange" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h78kd6$94a$1@inews.gazeta.pl...

    > Ogladalem pare driverow (dostepnych w tme.pl), ale zdaje sie ze maja one
    > czasy rzedu 20-30ns czyli pare razy za duzo.

    Przy obciążeniu 1nF. Z diodą będą szybsze.

    e.

  • 5. Data: 2009-08-28 14:31:13
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    BTW, w sieci krąży projekt bardzo szybkiego drivera do diod laserowych i
    tam zdaje się siedzą zwykłe scalone bramki tyle, że zrównoleglone.

    e.

  • 6. Data: 2009-08-28 14:34:43
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Agent Orange pisze:
> [...]
    > będzie OK, ale jeśli macie pomysł jak to inaczej zrealizować to proszę napiszcie.

    Może napisz coś więcej, co to ma być za LED i jakie zastosowanie?

    Czy przypadkiem nie ma to być LED biały?
    --
    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2009-08-28 14:48:50
    Od: "Agent Orange" <a...@g...pl>

    entroper <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał(a):

    > BTW, w sieci krąży projekt bardzo szybkiego drivera do diod laserowych i
    > tam zdaje się siedzą zwykłe scalone bramki tyle, że zrównoleglone.

    Zwykła 74ACT04 daje jakieś 20-30mA, 74F06 64mA co daje razem ponad 15 bramek
    aby zapalić diodę. Widziałem komercyjne rozwiązania przepuszczające 20A w
    ciągu 4 ns ale nie stać mnie na to. ;(

    A.

  • 8. Data: 2009-08-28 14:49:46
    Od: "Agent Orange" <a...@g...pl>

    EM <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Może napisz coś więcej, co to ma być za LED i jakie zastosowanie?
    >
    > Czy przypadkiem nie ma to być LED biały?

    Sam led będzie do pomiarów układu sterowania, zwykły czerwony. Docelowo ma być
    dioda laserowa do pompowania.

    A.

  • 9. Data: 2009-08-28 14:56:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Agent Orange wrote:

> [...]
    > błyski LEDem, docelowo 10 MHZ, wypełnienie 30%, wydaje mi się że
    > przełączanie mosfetem będzie OK, ale jeśli macie pomysł jak to inaczej

    A masz szybkie LEDy? Laserem lub dioda ze struktura laserowa da sie, ale
    ledy maja czasy załaczania rzedu 100-500ns, podobnie z wyłaczaniem. Udało
    mi sie modulowac LEDa 150kHz, nawet jeszcze jaki taki prostokat z tego był
    (transmisja PWM). Stosowałem tranzystory bipolarne push-pull z
    kondensatorami równolegle do rezystorów bazowych. W kazdym razie musisz
    rozładować LEDa, maja kilka nF pojemności. A mosfety moga być dość wolne.
    Aha, im wieksza struktura (moc, długość fali), tym wieksza pojemność.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-08-31 10:14:24
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> [...]
    > pojemności. A mosfety moga być dość wolne. Aha, im wieksza struktura
    > (moc, długość fali), tym wieksza pojemność.
    A jak wygląda sterowanie we wszelkiej maści przetwornikach optycznych do
    światłowodów ?
    Tylko że tam to chyba nie te rzędy prądów ?

    --
    Gejzero