  • 1. Data: 2009-06-23 15:24:51
    Temat: zasilacz stabilizowany 12V
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Czy moze ktos sie wypowiedziec na temat tych dwoch zasilaczy?

    http://www.dipol.com.pl/eshop/items.php?category=100
    9&group=1866&subgroup=1059

    1) Zasilacz wzmacniaczy antenowych ZS 12V 100mA 6,71 PLN
    2) Zasilacz stabilizowany 12 V / 250 mA JACK (+) 30,49 PLN

    czym one sie roznia oprocz ceny i max. pradu, ktory jest lepszy?

    pozdrawiam.
    R.M.

  • 2. Data: 2009-06-23 16:15:50
    Temat: Re: zasilacz stabilizowany 12V
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
> [...]
    > 2) Zasilacz stabilizowany 12 V / 250 mA JACK (+) 30,49 PLN
    >
    > czym one sie roznia oprocz ceny i max. pradu, ktory jest lepszy?

    mam rozumiec, ze roznica w cenie jest podyktowana tym, ze ten pierwszy
    jest nie stabilizowany (w zwiazku z tym gorszy)? ale czy na pewno jest
    nie stabilizowany?

    w jakims stopniu na cene, ma wplyw rowniez moc, a tym samym liczba
    zwojow, ale nie sadze zeby pokrywalo to 100%, musi byc w tym jeszcze
    jakis features ...

  • 3. Data: 2009-06-23 19:30:17
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    R.M. pisze:

> [...]
    > 2) Zasilacz stabilizowany 12 V / 250 mA JACK (+) 30,49 PLN
    >
    > czym one sie roznia oprocz ceny i max. pradu, ktory jest lepszy?

    Inny producent (tani zasilacz: Zolan, drogi: Tatarek).
    Obie firmy polskie, aż dziwne, że sklep nie ma w ofercie 2x tańszych
    chińskich zasilaczy. Żądanie 30zł za stabilizowany 12V/250mA to
    zdzierstwo w biały dzień.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-06-23 19:42:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > Obie firmy polskie, aż dziwne, że sklep nie ma w ofercie 2x tańszych
    > chińskich zasilaczy. Żądanie 30zł za stabilizowany 12V/250mA to

    Może specjalna oferta dla sercowych? Niektórzy ponoć dostają apopleksji
    na sam widok.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-06-23 20:23:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Może specjalna oferta dla sercowych? Niektórzy ponoć dostają apopleksji
    > na sam widok.

    Widok czego? "MADE IN P.R.C." na naklejce?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-06-23 20:28:46
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:h1qsil$31o$1@news.vectranet.pl,
    R.M. <f...@g...com> typed:

> [...]

    > w jakims stopniu na cene, ma wplyw rowniez moc, a tym samym liczba
    > zwojow, ale nie sadze zeby pokrywalo to 100%, musi byc w tym jeszcze
    Witam,
    obydwa są stabilizowane.
    W opisie tego 2 podano że jest wymagany gdy wydajność prądowa 1 jest zbyt
    mała.
    Różnica wynika w pewnym stopniu z mocy zastosowanego transformatora ale
    wydaje mi się że 1 jest bardzo popularny (ilości w miliony idące w polsce) i
    zarazem
    tani z powodu masowej produkcji natomiast 2 jest znacznie mniej popularny i
    dłużej
    leżakuje w magazynie czekając na klienta i to jest powód jego znaczne
    wyższej ceny.
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2009-06-23 20:36:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Widok czego? "MADE IN P.R.C." na naklejce?

    Chodziło mi o to: <2...@p...pl>. Być może sama
    naklejka nie wystarczy i trzeba popatrzeć do środka. Ale z drugiej
    strony, niektórzy i tak wiedzą co w środku, nawet bez patrzenia. To
    może od widoku samej naklejki też się może coś porobić? Zresztą co ja
    się będę za kogoś wypowiadał. Zwłaszcza, że na medycymie znam się
    słabo -- to o palpitacje chodzi, nie apopleksję.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-06-24 10:18:53
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > Obie firmy polskie, aż dziwne, że sklep nie ma w ofercie 2x tańszych
    > chińskich zasilaczy. Żądanie 30zł za stabilizowany 12V/250mA to

    z ciekawosci mam pytanie, co moglo sie popsuc w zasilaczu? skoro czasami
    (kilka razy w ciagu dnia) napiecie spada raz do 0 raz do 6V, po
    wylaczenie i wlaczeniu do sieci z powrotem wraca do 12V

    na instrukcji tamiza ZS1 pisze, ze w przypadku zwarcia, dioda przestaje
    sie swiecic, wiec raczej zwarcia nie ma gdyz gdy napiecie spada do 0V
    dioda wciaz swieci, po za tym sprawdzalem omomierzem i nie ma zadnego
    zwarcia ... wiec co moglo sie popsuc?

    PS
    rozumiem ze jesli zasilacz ma diode sygnalizujaca zwarcie, to jest
    automatycznie zabezpieczony przed zwarciem?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 9. Data: 2009-06-24 11:15:00
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:

> [...]
    > rozumiem ze jesli zasilacz ma diode sygnalizujaca zwarcie, to jest
    > automatycznie zabezpieczony przed zwarciem?

    pomozecie zdiagnozowac usterke? otoz wymienilem zasilacz na nowy i
    okazuje sie ze napiecie dalej czasami spada do 0V, objawia sie to
    spadkiem poziomu sygnalu do 0, do zasilacza mam podlaczony taki wzmacniacz:

    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_dopuszko
    wy_lna-101_15db_ekranowany_B4007.htm

    czy spadek napiecia, moze byc wynikiem awari/uszkodzednia tego wzmaczniacza?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 10. Data: 2009-06-24 18:43:09
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik R.M. napisał:
> [...]
    wy_lna-101_15db_ekranowany_B4007.htm

    > czy spadek napiecia, moze byc wynikiem awari/uszkodzednia tego

    Może ale pisałeś, że zasilacz ma sygnalizację zwarcia, która się nie
    świeci. 0V to albo przerwa, albo zwarcie. Jeżeli brak sygnalizacji
    zwarcia, to kabelek się urwał.