  • 1. Data: 2012-11-18 17:21:53
    Temat: zasilanie modułu gps 12V->5V na stałe
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    W związku z tym, ze nawigacji w telefonie używam w trudnym terenie,
    często traci się sygnał. mam też moduły GPS-BT i taki moduł wożę w
    samochodzie. jest to jednak niewygodne, bo trzeba to raz na jakiś czas
    ładować, znaleźć w schowku i załączyć. Wymyśliłem że zamotuje to na
    stałe, a włączać urządzenie będzie kluczyk w stacyjce (albo światła).
    PRoblem jednak dwojaki. raz że potrzebuje cały czas transformować 12V na
    5v i nie wiem czy chińska ładowarka nie podpali mi auta, dwa to
    włączanie stacyjką nie jest takie proste. tzn na początku myślałem że
    wyjmę baterię, urządzenie zasilę "po stacyjce" i a jego mechaniczny
    przełącznik pozostawie na zawsze w pozycji "on" Boję się jednak że
    zacznie wariować, z powodu mało stabilnego zasilania. mylę się? Może
    jednak pozostawić akumulator? sęk w tym że będzie on większość czasu
    kompletnie rozładowany. Może zamiast akumulatora 3.7v, wpakować jakiś
    zestaw kondensatorów o bardzo dużej pojemności, tak aby stały się
    "buforem" w przypadku skoków zasilania...
    Co myślicie o tym pomyśle od strony elektrycznej? Może zrobić ładowarkę
    na starodawnych prostownikach chyba 7905 i tak zostawić? Z drugiej
    strony, fajnie by było żeby jednak podtrzymywać zasilanie urządzenia w
    przerwie na tankowanie albo na siku.
    ToMasz

  • 2. Data: 2012-11-18 19:13:12
    Temat: Re: zasilanie modułu gps 12V->5V na stałe
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > stacyjce" i a jego mechaniczny przełącznik pozostawie na zawsze w
    > pozycji "on" Boję się jednak że zacznie wariować, z powodu mało

    dobrze że mój mp3 tego nie czytał :)

    > Co myślicie o tym pomyśle od strony elektrycznej? Może zrobić
    > ładowarkę na starodawnych prostownikach chyba 7905 i tak zostawić?

    normalnie LM2940T-5.0 podłącz pod +12v (zawsze włączone) przez
    samochodowy bezpiecznik np 5A lub taki jak przy radiu 2A

    Dobrze polutuj masę bo jak zginie to pojawi sie +12v na wyjściu

    http://www.icver.com/images/PIC/L/LM/LM2940T-5.0.JPG
    http://tinyurl.com/cjvflay
    http://tinyurl.com/bvjbyoc

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-11-18 20:40:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.11.2012 19:13, PiteR pisze:

> [...]
    > samochodowy bezpiecznik np 5A lub taki jak przy radiu 2A
    >
    > Dobrze polutuj masę bo jak zginie to pojawi sie +12v na wyjściu

    czyli bardziej klasyczne rozwiązanie ładowarki. Domyślam się ze baterie
    mam wymontować?
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-11-18 21:02:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > Domyślam się ze baterie mam wymontować?

    tak, akumulatorek 3.7v wylutuj, +5v puść na mikro usb
    chyba że moduł GPS-BT "inteligentnie" wyłącza ładowanie to zostaw.

    W sumie to przecież możesz zapomnieć wyjąć wtyczkę ładowarki z kontaktu
    na tydzień. Komórkom to nie szkodzi.

    --
    Piter