  • 1. Data: 2012-11-18 16:15:12
    Temat: Alarm bezprzewodowy otwarcia drzwi w piwnicy
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Chciałem zainstalować w piwnicy alarm, który będzie mnie powiadamiał o
    otwarciu drzwi. Mieszkam w bloku na 9. piętrze. Chciałem zapytać, który
    alarm kupić, aby miał wystarczający zasięg (np. z Allegro). Oto plan
    sytuacyjny http://imageshack.us/a/img546/205/alarmpiwnica.jpg

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2012-11-18 16:43:22
    Temat: Re: Alarm bezprzewodowy otwarcia drzwi w piwnicy
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Czy taki zestaw będzie się nadawał?
    http://allegro.pl/ag175-bezprzewodowy-czujnik-ruchu-
    alarm-na-baterie-i2791349431.html

    Robbo

  • 3. Data: 2012-11-18 17:18:15
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    W dniu 2012-11-18 16:43, Robbo pisze:
    > Czy taki zestaw będzie się nadawał?
    > http://allegro.pl/ag175-bezprzewodowy-czujnik-ruchu-
    alarm-na-baterie-i2791349431.html

    a może takie coś:
    http://allegro.pl/czujnik-otwarcia-drzwi-okna-alarm-
    sms-podsluch-i2793343939.html

  • 4. Data: 2012-11-18 17:27:46
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.11.2012 16:43, Robbo pisze:
    > Czy taki zestaw będzie się nadawał?
    > http://allegro.pl/ag175-bezprzewodowy-czujnik-ruchu-
    alarm-na-baterie-i2791349431.html

    > Robbo
    jakość marna, a baterie znikną w... maks tydzień.
    inny pomysł. Czy w piwnicy masz zasię gsm? jakbyś zrobił jakiś rodzaj
    zabezpieczenia mechanicznego, którego efektem będzie włączenie telefonu
    komórkowego, a telefon zadzwoni do Ciebie? Były takie telefony które
    potrafiły coś takiego zrobić, na bank jakieś "patche" do siemesów były.
    Oczywiście telefon zasilany z płaskiej baterii, żeby mógł rok stać.
    ToMasz

  • 5. Data: 2012-11-18 18:10:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Z "normalnych" to żaden się nie nada.
    Musiałbyś zastosować jakąś porządną radiolinię ( coś w tym rodzaju
    http://www.napad.pl/katalog/produkty-364-2780-nadajn
    ik-radiopowiadomienia-nrp-102k-5457.htm)

    Ale to wymaga zasilacza (najlepiej buforowego, tj. z akumulatorkiem).

    Mimo takiego nadajnika może się też okazać konieczne wyprowadzenie
    anteny (zarówno nadajnika jak i odbiornika) bardziej w kierunku "na
    zewnątrz) - to trzeba sprawdzić po prostu doświadczalnie.

    Z drugiej strony, jeśli możesz to zrobić (żeby np. zamontować nadajnik i
    odbiornik na zewnątrz budynku, tak żeby się "widziały", to wtedy zapewne
    wystarczy jakaś standardowa radiolinia np. z Elmesu.

  • 6. Data: 2012-11-18 19:25:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robbo pisze tak:

    > Chciałem zainstalować w piwnicy alarm, który będzie mnie
    > powiadamiał o otwarciu drzwi. Mieszkam w bloku na 9. piętrze.

    Dziewiąte piętro to jest daleko. To nie może być zabawka. Kombinuj np z
    łoki-toki lepszej firmy ~150zł, Cymbał Radio z demobilu. Na czymś takim
    powinno pisać zasięg 500 metrów żeby sygnał wydostał się przez korytarz
    z piwnicy.

    Nie możesz się podpiąć do żarówki w piwnicy?

    --
    Piter

  • 7. Data: 2012-11-18 19:46:39
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > jakość marna, a baterie znikną w... maks tydzień.

    Za bardzo nie chę nic z GSM, gdyż trzeba doładowywać kartę, aby przedłużyć
    ważność konta.
    Natomiast dziękuję za uwagę o tym, że bateria szybko siądzie w zestawie z
    czujnikiem ruchu.
    A taki zestaw
    http://allegro.pl/alarm-bezprzewodowy-czujnik-okno-d
    rzwi-elmes-12v-i2769623709.html
    ?
    Tu chyba w stanie spoczynku bateria nie będzie się zużywać?

    Robbo

  • 8. Data: 2012-11-18 19:51:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 19:46:39 +0100, Robbo napisał(a):
    > Za bardzo nie chę nic z GSM, gdyż trzeba doładowywać kartę, aby przedłużyć
    > ważność konta.

    Juz nie.

    Ale pradu bierze jeszcze wiecej.

    J.

  • 9. Data: 2012-11-18 19:52:06
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Nie możesz się podpiąć do żarówki w piwnicy?

    Niby można. Ostatnio na suficie pojawiła się świeża zaprawa biegnąca od
    żarówki do piwnicy sąsiada. Tak więc ludzie to robią.

    Na razie chciałbym przetestować takie tańsze i prostsze rozwiązanie, tj.
    jakiś zestaw z Allegro. Pieniędzy nie zmarnuję, gdyż jeśli taki tani zestaw
    nie nada się do piwnicy (z racji zbyt dużej odległości między nadajnikiem a
    odbiornikiem), to zastosuję do schowka na klatce, gdzie też chcę założyć
    alarm.

    Robbo

  • 10. Data: 2012-11-18 20:49:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.11.2012 19:51, J.F. pisze:

    > Juz nie.
    >
    > Ale pradu bierze jeszcze wiecej.
    >

    > J.
    nieprawda.
    telefon siemens na karcie orange, patch "send sms if sim changed"
    wkładamy sim z playa, doładowanie 5zł na rok, zasilanie z baterii
    płaskiej, lub 3 paluszków

    W futrynie czujnik pola magnetycznego, w drzwiach magnes. otwierasz
    zamek, i przykładasz breloczek z magnesem w Tobie znane miejsce, tak aby
    nie wzbudził alarmu, wchodzisz.

    Złodziej wchodzi, nie wie o zabezpieczeniu, brak magnesu włącza prąd do
    telefonu. Tu niemam pomysłu, ale o ile telefon sam nie wystartuje,
    trzeba jakiś elektryczny palec do naciśnięcia włącznika telefonu.
    telefon startuje system w 5 sekund, ma obcą kartę więc wysyła tajnego
    smsa. niektóre samsungi miały taką funkcje w standardzie
    całośc poskładasz... tanio. w sobotę kupiełm simensa s55 za 7 zł, bo
    brakuje mu paru klawiszy, co we wspomnianym przypadku problemem nie jest.

    ToMasz