  • 1. Data: 2011-02-27 14:02:04
    Temat: złącza odporne na warunki atm.
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    Niestety przy antenie TV-Sat mam złącze typu beczka, którym mogę przepinać
    instalację... I tu problem, że dostaje się woda, to rdzewieje i tracę
    sygnał. Są jakieś specjalne złączki, czy tę zwykłą "beczkę" należy
    odpowiednio zaizolować przed dostaniem się wody?

  • 2. Data: 2011-02-27 14:32:07
    Temat: Re: złącza odporne na warunki atm.
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-02-27 15:02, Maria pisze:
> [...]
    > i tracę sygnał. Są jakieś specjalne złączki, czy tę zwykłą "beczkę"
    > należy odpowiednio zaizolować przed dostaniem się wody?

    Nie beczka tylko zlacze typu F, izoluje sie toto tasma samowulkanizujaca
    + dodatkowo mozna posmarowac towotem albo zaizolowac koszulka
    termokurczliwa.

  • 3. Data: 2011-02-27 14:55:07
    Od: crazy <c...@g...pl>

> [...]
    > i tracę sygnał. Są jakieś specjalne złączki, czy tę zwykłą "beczkę"
    > należy odpowiednio zaizolować przed dostaniem się wody?

    Można spotkać beczki typu "U" -
    http://www.satserwis.pl/pokaz.php?nazwa=oferta/25/25
    85.dat

    Jako osłonę zastosować pudełko po tic-takach, pasuje idealnie. :)

  • 4. Data: 2011-02-27 15:19:27
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-02-27 15:55, crazy pisze:

    > Można spotkać beczki typu "U" -
    > http://www.satserwis.pl/pokaz.php?nazwa=oferta/25/25
    85.dat

    > Jako osłonę zastosować pudełko po tic-takach, pasuje idealnie. :)

    To nie sa beczki lamerze tylko Fki a fachowa zlacze typu F od zawsze.

  • 5. Data: 2011-02-27 15:58:21
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 27 Lut, 16:19, PAP2t <t...@s...com> wrote:

    585.dat

    > To nie sa beczki lamerze tylko Fki a fachowa zlacze typu F od zawsze.

    Jeżeli chcesz już być tak bardzo drobiazgowy, to fachową nazwą nie
    jest złącze, tylko gniazdo, lub adapter.
    Do złącza wprowadza się bezpośrednio kabel, do gniazda, lub adaptera,
    przyłącza się złącze.
    To tyle w kwestii fachowości - a i tak monterzy, technicy, handlowcy,
    używają w mowie potocznej, określenia Beczka ;-P

    Jeśli chodzi o szczelność połączenia, to mają na to duży wpływ, nie
    tyle adaptery (beczki), co właściwe złącza F (Efki).
    Najbardziej szczelne jakich do tej pory używałem, były Cabelcon'a z
    żółtym paskiem (nie pamiętam symbolu)
    Nie stosuje ich na dużych instalacjach, bo są dość kosztowne.
    Taśma samowulkanizujaca w połączeniu z dobrymi konektorami, całkiem
    nieźle się sprawdza.
    Zabezpiecza nie tylko przed wodą, ale i ogranicza dostęp powietrza,
    dzięki czemu, miedź na żyle, nie utlenia się tak szybko.
    Ma to duże znaczenie, jeśli mamy kabel stalowy, miedziowany, a nie
    miedziany.
    Koszulki termokurczliwe raczej odradzam.
    Co prawda również dobrze zabezpieczają, ale traktowanie kabla wysoką
    temperaturą, to nie zbyt dobry pomysł.
    Oczywiście jeśli robi się to umiejętnie, nie ma problemu,
    jednak izolowanie przy pomocy taśmy, jest wygodniejsze, szybsze i
    prostsze.

  • 6. Data: 2011-02-27 16:43:15
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-02-27 16:58, kaczor1 pisze:
    > a i tak monterzy, technicy, handlowcy,
    > używają w mowie potocznej, określenia Beczka

    "a i tak monterzy, technicy, handlowcy,
    używają w mowie potocznej, określenia Beczka"

    Tak ale po szkolach przyparafialnych, tu sie zgodze.
    Pseudofachowcy i poldebile.

  • 7. Data: 2011-02-27 19:24:11
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > "a i tak monterzy, technicy, handlowcy,
    > używają w mowie potocznej, określenia Beczka"
    > Tak ale po szkolach przyparafialnych, tu sie zgodze.
    > Pseudofachowcy i poldebile.

    No to piękne podsumowanie! A pzrecież sprzedawca zaproponował tę
    "beczkę" -przejściówkę, więc w mowie potocznej coś takiego istnieje i nie ma
    na to rady, a poza tym zobaczcie " ". Dzięki wszsytkim

  • 8. Data: 2011-02-27 19:33:49
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-02-27 20:24, Maria pisze:

    > No to piękne podsumowanie! A pzrecież sprzedawca zaproponował tę
    > "beczkę" -przejściówkę, więc w mowie potocznej coś takiego istnieje i
    > nie ma na to rady, a poza tym zobaczcie " ". Dzięki wszsytkim

    Plugawa ta mowa potoczna

  • 9. Data: 2011-02-27 19:37:12
    Od: crazy <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-27 20:33, PAP2t pisze:

    > Plugawa ta mowa potoczna

    Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia - zamilcz trolu.

  • 10. Data: 2011-02-27 19:47:34
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 27.02.2011 17:43, PAP2t pisze:

    > "a i tak monterzy, technicy, handlowcy,
    > używają w mowie potocznej, określenia Beczka"
    >

    > Tak ale po szkolach przyparafialnych, tu sie zgodze.
    > Pseudofachowcy i poldebile.

    widac, ze jestes zajebistym znawca