  • 11. Data: 2022-12-18 12:20:28
    Temat: Re: zmiana rozdzielczości ekranu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-18, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > na razie doszedłem do tego, ze im więcej sterowników, im lepsza
    > komunikacja po kablu hdmi - tym większa szansa ze windows "wskoczy" w 4k
    > i "wewnątrz" poda 4k, 2k.. i tak dalej

    Hmmm. To mi przypomniało moje boje po kupnie nowego telewizora i zmianie
    infrastruktury z 2k na 4k. Skończyło się kupnem nowych kabli dla
    sprzętu, który chodził w 4k.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-12-18 12:53:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2022 11:20:28 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Hmmm. To mi przypomniało moje boje po kupnie nowego telewizora i zmianie
    > infrastruktury z 2k na 4k. Skończyło się kupnem nowych kabli dla
    > sprzętu, który chodził w 4k.

    U mnie się skończyło inaczej. Któregoś dnia stwierdziłem że wysiadło
    wyjście HDMI z płyty głównej kompa oraz wejście HDMI w TV. Komp dalej
    działa bo korzystam z DVI, a w TV musiałem wymienić płytę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2022-12-18 13:36:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tnmoeh$3um33$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > na razie doszedłem do tego, ze im więcej sterowników, im lepsza
    > komunikacja po kablu hdmi - tym większa szansa ze windows
    > "wskoczy" w 4k i "wewnątrz" poda 4k, 2k.. i tak dalej

    Ty coś źle robisz. To powinno hulać bez zadnych sterowników do
    telewizora. Ustaw w karcie graf najniższy tryb, RGB i 8bit
    u Ciebie widać na foto YCbCr444.

    Doprowadź chociaż do obrazu 3840 x 2160p @30Hz

    podaj model telewizora bo zapomniałem.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 14. Data: 2022-12-18 15:03:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2022 12:36:32 GMT, PiteR napisał(a):

> [...]
    >
    > Ty coś źle robisz. To powinno hulać bez zadnych sterowników do
    > telewizora. Ustaw w karcie graf najniższy tryb, RGB i 8bit

    A może pójść od drugiej strony i na TV wymusić max 1920?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-12-18 16:16:10
    Od: Kazik <s...@w...pl>

    W dniu 2022-12-18 o 11:09, Kamil pisze:

    > Czy ta kretynka kiedykolwiek nauczy się cytowania?

    A Ty Kolego kiedy nauczysz się s z a n o w a ć kobiety???

  • 16. Data: 2022-12-18 17:04:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:r681gmvr5rcx.xgas4vh7rmib$.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > A może pójść od drugiej strony i na TV wymusić max 1920?

    Nie ma czegos takiego jak wymusić. Przynajmniej w moim tv.

    Podłaczyłem laptop z w10 z ciekawości.

    https://ibb.co/kmf5Q3r
    https://ibb.co/pnQ0RRS

  • 17. Data: 2022-12-18 17:16:56
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Kazik w news:639f2ebb$0$566$65785112@news.neostrada.pl
    > A Ty Kolego kiedy nauczysz się s z a n o w a ć kobiety???

    skadinad uwaga z tych slusznych...
    but:
    jednoczesnie groteskowa.
    chyba wrecz glupia.
    z tych bezmyslnych w kazdym razie.
    poniewaz:
    co do *szanowania* maja *akurat* kobiety? dlaczego *akurat* kobiety?
    a co z czlowiekiem po prostu?
    moze szanowac trzeba po prostu czlowieka.

  • 18. Data: 2022-12-18 17:25:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:639f3d20$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    user 1634Racine pisze tak:

    > co do *szanowania* maja *akurat* kobiety? dlaczego *akurat* kobiety?
    > a co z czlowiekiem po prostu?
    > moze szanowac trzeba po prostu czlowieka.

    na pewno trzeba

  • 19. Data: 2022-12-18 20:07:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    dzisiaj zrobiłem maszynkę do sprawdzania lagu. niestety, liczy lag
    telewizora i systemu operacyjnego
    ale po cholerę? normalnie działam w 3840 x 2160p @60Hz i korzystając z
    tej maszynki dowiedziałęm się ze mam lag 145-175 milisekund.
    przełączenie na 30hz daje lag grubo ponad 200ms, na 50hz - 170-200hz.
    Zmniejszenie rozdzielczości i podniesienie odświeżania na 100hz nie
    zmniejsza lagu poniżej 140ms. Przełączanie obrazu na tv - standard,
    movie, eco, lub
    w windowsie na hdr-gra - też nie powoduje zmniejszenia lagu. wręcz
    przeciwnie w windowsie jest 160-170ms

    https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/sharp/lc-40ug725
    2k/instrukcja?p=16

    > Nie ma czegos takiego jak wymusić. Przynajmniej w moim tv.
    ja mogę w linuksie poustawiać co chcę. TV powyżej 100hz wogóle nie
    wyświetla.

    najlepszy monitor hp z innym kompem ma lag na poziomie 100-110. jeszcze
    raz - to jest faktyczne opóźnienie w przełączaniu okien przez kliknięcie
    myszką - nie samo opóźnienie tv

    ToMasz

  • 20. Data: 2022-12-18 22:54:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tnnoeb$1ake$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > dzisiaj zrobiłem maszynkę do sprawdzania lagu. niestety, liczy lag
    > telewizora i systemu operacyjnego
    > ale po cholerę? normalnie działam w 3840 x 2160p @60Hz

    aha to jednak masz po w10 obraz w 4k

    > korzystając z tej maszynki dowiedziałęm się ze mam lag 145-175
    > milisekund.

    nie wiem co to jest lag i nie chcę wiedzieć :)

    > https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/sharp/lc-40ug725
    2k/instrukcja?p=16

    ok

    > ja mogę w linuksie poustawiać co chcę. TV powyżej 100hz wogóle nie
    > wyświetla.

    może tv nie wyświetla trybów powyżej 60Hz bo masz kabel HDMI 1.4b
    a może wymagany jest kabel HDMI 2.1

    The HDMI 1.4 standard supported 4K 30 FPS. And the HDMI 2.0
    supported a resolution of 4K at 60 Hz or 8K at 30 Hz. The latest
    HDMI 2.1 standard supports 4K at 120 Hz and 8K at 60 Hz.

    wyjscie w karcie nie jest czasem HDMI 2.0b

    niby mógłbyś wybrać tryb 1440p @ 120Hz wg tego obrazka

    https://www.the-home-cinema-guide.com/wp-content/upl
    oads/hdmi-video-formats-table.png

    https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-480.