  • 21. Data: 2009-10-17 13:35:07
    Temat: Re: 0.01uF vs 10nF
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-17 15:18:29 +0200, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> said:

    > Moim tropem?? Czy ty w ogóle wiesz co i do kogo w tym wątku mówisz?

    Może on po prostu pali słabej jakości zioło... ;)))

    --
    DJ

  • 22. Data: 2009-10-17 16:52:29
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Moim tropem?? Czy ty w ogóle wiesz co i do kogo w tym wątku mówisz?

    Wybacz pomylily mi sie watki.

  • 23. Data: 2009-10-17 20:53:41
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> wrote:

    > minimalizacja pomyłek w wyniku marnych kserokopii. W Stanach
    > przyjęło
    > się, że pojemności oznacza się w uF i tyle. Źle odbite 22uF można
    > przeczytać jako 22nF Słabo odbite 0.022 różni się jednak od słabo
    > odbitego 22 zauważalnie :-)

    Ech, żebyż oni jeszcze z równą bezbłędną skutecznością między calami
    a centymetrami się poruszali...

    J. (i wspomnienie Mars Climate Orbitera)

  • 24. Data: 2009-10-17 21:23:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009 22:53:41 +0200, "Jarek P."

    >Ech, żebyż oni jeszcze z równą bezbłędną skutecznością między calami
    >a centymetrami się poruszali...
    >(i wspomnienie Mars Climate Orbitera)

    Alez sie poruszali dobrze. Tylko ktos im wrzucil te centymetry nie
    wiadomo po co :-)

    J.

  • 25. Data: 2009-10-17 23:43:30
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    DJ <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > On 2009-10-16 22:41:04 +0200, "=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Bochenek?="

    > dlaczego mniej więcej?
    > a 100nF to jest też +/- 0,5 nF ? Czy inaczej?

    Nie wiem jak jest, wiem jak jest w teorii dotyczącej pomiarów.
    100nF oznacza że mierzono pojemność przyrządem dysponującym dokładnością 1nF.
    Ale z tym 100 nF jest pewnie tak jak z 230V w gniazdku, czyli jest tyle
    nominalnie a rozrzut określony jest jakimś normatywem.

    > Bez tolerancji elementu to sobie można wróżyć o "mniejwięcności"

    > Pamiętaj że to elektronika, nie matematyka...

    Dlategoż napisałem że znaczyć to _może_ a nie musi.
    Zresztą to jeż nie matematyka a miernictwo czyli najbliżej do fizyki jest ;)

    pzdr., PB

  • 26. Data: 2009-10-19 13:58:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> wrote in message
    > Dlaczego czasami w datasheetach podaje się wartość kondensatora np. 0.01uF
    > zamiast 10nF?
    >
    > Przykład: http://img245.imageshack.us/img245/2387/screenshot3e
    m.png

    Ładniej się sortuje po wartości, bo nie trzeba się jednostkami przejmować
    skoro wszystko jest wyrażone w uF a nie w uF, nF.

  • 27. Data: 2009-10-19 14:22:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Bochenek" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Ale z tym 100 nF jest pewnie tak jak z 230V w gniazdku, czyli jest tyle
    > nominalnie a rozrzut określony jest jakimś normatywem.

    Tylko że 100nF na kondensatorze nie znaczy że ktoś go mierzył
    jakimś przyrządem i to jest wynika pomiaru z dokładnością do 1nF.
    To jest tylko nazwa modelu komponentu elektronicznego... NAZWA.
    Pod tą nazwą określa się kondensatory które ZMIERZONO i mają
    różne wartości w zakresie od około 90nF do około 130nF.,,

    Z punktu widzenia miernictwa nie ma przecież znaczenia czy
    kondensator o pojemności 0.1uF mierzono miernikiem
    o dokładności 0.001uF czy też mierzono kondensator 100nF
    miernikiem o dokładnosci 1nF. Te dwa zdania są jednoznaczne.

    Dodam jeszcze jedno - bo widzę że ktoś tu się też mylił w tej sprawie,
    że liczba 0.001 ma tylko jedną cyfrę znaczącą!!! Można ją zapisać
    jako 1*10^-3. Liczba 1000 też ma jedną cyfrę znaczącą = 1*10^3.
    Co innego liczba 123. Ta ma trzy cyfry znaczące. Tak samo jak
    liczba 0.000123, która też ma tylko trzy cyfry znaczące... :-)

  • 28. Data: 2009-10-19 14:23:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie piszemy wartosci bez podania tolerancji, nie piszemy za duzo cyfr
    > znaczacych.

    Ale w zapisie 0.001uF jest tylko jedna cyfra znacząca... o co Wam chodzi?

  • 29. Data: 2009-10-19 15:14:58
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 15:58:17 +0200, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> wrote in message

    > Ładniej się sortuje po wartości, bo nie trzeba się jednostkami przejmować
    > skoro wszystko jest wyrażone w uF a nie w uF, nF.

    A przy pojedynczych pikofaradach zaczynasz przeliczać zera...

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-10-19 16:05:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DJ" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > A przy pojedynczych pikofaradach zaczynasz przeliczać zera...

    Pikofarady zostawili... Zamiast uzywac trzech, zredukowali jednostki do uF i
    pF.