  • 11. Data: 2010-04-27 16:33:13
    Temat: Re: 1/2 /3 maja w czechach?:)
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-27 12:14, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Kto? Gdzie?

    Straz Graniczna i Sluzba Celna. To calkiem jakby ich kompetencje.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2010-04-27 17:34:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    elmer radi radisson pisze:

    > Straz Graniczna i Sluzba Celna. To calkiem jakby ich kompetencje.

    Kompetencje - oczywiście. Tyle, że nie o tym jakby mowa. Problem w
    tym, że jakoś nie słyszałem o kontrolach zaraz po wjeździe do PL na
    okoliczność narkotyków, bądź 'lubieniu' wiskania bagażu grupkom
    znajomych - z drugiej strony to różne rewelacje można przeczytać.
    Jeśli mam być szczery, to wszystkie kontrole które widziałem nie
    były przypadkowe i dziwnym trafem niekoniecznie Polacy byli ich
    'ofiarami' w granicach RP.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 13. Data: 2010-04-27 22:42:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-27 17:34, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > Jeśli mam być szczery, to wszystkie kontrole które widziałem nie
    > były przypadkowe i dziwnym trafem niekoniecznie Polacy byli ich

    Nie widze w tym nic dziwnego, grupa mlodych ludzi w turystycznej
    wyprawce raczej w naturalny sposob zwraca uwage, jako mogacy
    posiadac cos 'wzmagajacego towarzyskosc'. Tym bardziej w sytuacji
    gdy wracaja z panstwa ktore przez wzglad na liberalizacje prawa
    ostatnio jawi sie duza konkurencja dla legendarnych amsterdamskich
    uciech.

    Co do przykladow - prosze bardzo: 3-4 lata temu, jakos jeszcze
    "przed Schengen" po przekroczeniu granicy SK/PL, pare kilometrow
    w glab ojczyzny zatrzymal mnie Land Rover SG. Panow w ogole nie
    interesowal pobrzekujacy butelkami karton w bagazniku, za to
    podwozie i kola dokladnie obwachal sympatyczny piesek, ktory
    strasznie domagal sie wyjscia z ich terenowki.

    A jako ze teraz juz jestesmy w Schengen, to te sluzby bardzo
    rozszerzyly swoja dzialalnosc na rozne miejsca. Ba, SG potrafi
    urzadzac kontrole nawet w okolicach DC.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2010-04-28 10:10:24
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    elmer radi radisson pisze:
    (...)
    > Nie widze w tym nic dziwnego, grupa mlodych ludzi w turystycznej
    > wyprawce raczej w naturalny sposob zwraca uwage, jako mogacy
    > posiadac cos 'wzmagajacego towarzyskosc'.

    Od tego jeszcze bardzo daleko do 'lubienia' kontroli.

    > Tym bardziej w sytuacji
    > gdy wracaja z panstwa ktore przez wzglad na liberalizacje prawa
    > ostatnio jawi sie duza konkurencja dla legendarnych amsterdamskich
    > uciech.

    Wiedziałem :) Ty naprawdę myślisz, że każdy głupi będzie coś tam
    wywoził, a SG czy inna Policja będzie takim drobiazgiem zainteresowana?
    Czechy nawet za demoludów były lokalną Holandią i wiesz, tam jest
    normalnie :)

> [...]
    > podwozie i kola dokladnie obwachal sympatyczny piesek, ktory
    > strasznie domagal sie wyjscia z ich terenowki.

    No widzisz - jak pisałem wcześniej, takie rzeczy się nie dzieją
    przypadkowo. Widziałem trochę takich kontroli, wiem też jak te
    służby pracują.

    > A jako ze teraz juz jestesmy w Schengen, to te sluzby bardzo
    > rozszerzyly swoja dzialalnosc na rozne miejsca. Ba, SG potrafi
    > urzadzac kontrole nawet w okolicach DC.

    Cieszę się, ze to zauważyłeś :) Pisałem o zachowaniach SG itd.
    jakiś czas temu - już po wejściu do Schengen i dokładnie na
    trasach PL-CZ. Przypomnę przy okazji, że nadal jesteśmy
    w Schengen, a kolega pytał o najbliższy weekend - wątpię, by
    coś się w tej materii zmieniło do tego czasu.

  • 15. Data: 2010-04-28 10:30:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-28 10:10, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]
    > wywoził, a SG czy inna Policja będzie takim drobiazgiem zainteresowana?
    > Czechy nawet za demoludów były lokalną Holandią i wiesz, tam jest

    Oczywiscie. Przeciez to jasne jak slonce. Nie znasz mlodych ludzi?
    To wieksza szansa na to ze ktos przywiozl sobie 'pamiatki', albo
    ze komus jakis woreczek zaplatal sie w plecaku w majtki.

    Czy policja i sluzby sie tym interesuje? A malo to slychac o sprawach
    przeciwko licealistom, za posiadanie jointa badz lufki nabitej trawa?

    A teraz turystyka tam sie wzmaga, bo mit ostatnich wiadomosci dziala.

    > No widzisz - jak pisałem wcześniej, takie rzeczy się nie dzieją
    > przypadkowo. Widziałem trochę takich kontroli, wiem też jak te
    > służby pracują.

    A jaka tu niby prawidlowosc? Chyba taka, ze przekroczylem granice.

    Wiec idac tym tropem, masz wlasnie odpowiedz na swoje niedowierzanie
    i nie masz sie co dziwic ze kontrole pod katem przewozenia narkotykow
    tak jak odbywaly sie wczesniej, tak moga sie odbywac tym bardziej teraz
    - bo uluda otwartej granicy budzi dodatkowe pokusy. Tym bardziej ze
    to sie nie musi tyczyc glupiej trawy. Wiadomo ze jestesmy szlakiem
    przerzutowym amfetaminy (raczej eksport), kokainy (raczej tranzyt),
    czy nie mowiac o kradzionych pojazdach, zawsze moze chodzic o bron
    czy semtex, czyli kolejny znany czeski produkt eksportowy. Moze
    slyszales ze wloska mafia kupowala od Polakow czeskie Skorpiony.

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2010-04-28 10:59:31
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    elmer radi radisson pisze:
    (...)
    > Oczywiscie. Przeciez to jasne jak slonce. Nie znasz mlodych ludzi?

    Znam młodych ludzi - w końcu mam dwóch synów w wieku odpowiednim.
    Znam też ich kolegów i koleżanki. Wiem też, jak wyglądają kwestie
    używek.

    > To wieksza szansa na to ze ktos przywiozl sobie 'pamiatki', albo
    > ze komus jakis woreczek zaplatal sie w plecaku w majtki.

    Pamiątka to nie handel, do tego SG nie będzie się taką drobnicą
    zajmowała. Policja też musi mieć jakieś uzasadnienie, by kogoś
    kontrolować na okoliczność narkotyków.

    > Czy policja i sluzby sie tym interesuje? A malo to slychac o sprawach
    > przeciwko licealistom, za posiadanie jointa badz lufki nabitej trawa?

    Słychać, uhhhm.

    > A teraz turystyka tam sie wzmaga, bo mit ostatnich wiadomosci dziala.

    Jakich ostatnich wiadomości? Jak chcesz coś kupić, to na miejscu
    znajdziesz - nie trzeba jechać do Czech. Tak samo nie jest problemem,
    jak ktoś sobie trochę trawki przywiezie. Turystyka się wzmaga?
    Zawsze była, teraz to naturalne, że ludzie zwyczajnie sobie jeżdżą
    po różnych krajach - mnie to jakoś nigdy nie dziwiło. Sugerujesz
    wzrost turystyki z racji luźniejszych przepisów w zakresie dostępu
    do narkotyków? Jeśli tak, to podaj o ile wzrósł z tego tytułu
    - chętnie przeczytam.

    > A jaka tu niby prawidlowosc? Chyba taka, ze przekroczylem granice.

    Nie, pasowałeś do pewnego modelu i były jakieś uzasadnione podejrzenia.

> [...]
    > tak jak odbywaly sie wczesniej, tak moga sie odbywac tym bardziej teraz
    > - bo uluda otwartej granicy budzi dodatkowe pokusy.

    Jakie moje niedowierzanie? Takie kontrole są jak najbardziej, ale nie
    w stylu tu sugerowanym. Pisałem zresztą o tym.

> [...]
    > czy semtex, czyli kolejny znany czeski produkt eksportowy. Moze
    > slyszales ze wloska mafia kupowala od Polakow czeskie Skorpiony.

    Masz rację, z tych przyczyn będą kontrolować rozbawione grupy
    turystów :)

  • 17. Data: 2010-04-28 11:19:37
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-28 10:59, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Pamiątka to nie handel, do tego SG nie będzie się taką drobnicą
    > zajmowała. Policja też musi mieć jakieś uzasadnienie, by kogoś
    > kontrolować na okoliczność narkotyków.

    Nie musi chodzic o handel. Wystarczy ze jest zakazane posiadanie
    a i przewoz przez granice niezaleznie od przeznaczenia jeszcze
    dodatkowo moze podpasc pod przemyt. A sluzby nie musza zgadywac,
    czy ktos wyglada na to ze wiezie jointa, czy moze jednak ma
    cos bardziej spektakularnego w bagazniku. Poza tym zajmuja sie tez
    "prewencja" czyli musza tez wywolac odpowiednie wrazenie przed tymi
    ktorzy jednak planowaliby cos przewiezc.

    A policja? Prosze Cie, jakie uzasadnienie. Sprawdza kazdego, kto
    im sie podoba. A kazda znaleziona ilosc to juz "narkotykowy sukces"
    i ladniejsza statystyka.

    > Słychać, uhhhm.

    Ach, bo znowu nie wierzysz. Ja akurat znam takie przypadki, niestety.
    W duzym miescie o nie nie jest trudno. Nazwisk niestety nie bedzie.

    > Jakich ostatnich wiadomości? Jak chcesz coś kupić, to na miejscu
    > znajdziesz - nie trzeba jechać do Czech. Tak samo nie jest problemem,
    > jak ktoś sobie trochę trawki przywiezie. Turystyka się wzmaga?

    No wlasnie widac ze nie wiesz za bardzo o czym mowa. Mowa o tym,
    ze tam ludzie sobie jada zapalic jointa spokojnie w klubie, na koncercie
    czy na ulicy i nic tam nie grozi. W koncu do takiej Pragi jezdzi
    sie czesto poimprezowac. Za to u nas w tej sytuacji ludzie koncza
    w kajdankach i w areszcie na 48 godzin. Co chcesz porownywac?

    > Nie, pasowałeś do pewnego modelu i były jakieś uzasadnione podejrzenia.

    Do jakiego modelu? Ze przejechalem z narzeczona przez granice w
    samochodzie sredniej klasy w dobrym stanie technicznym? Nie w BMW,
    bez lysego lba i nie w obszernej bluzie z kapturem?

    > Jakie moje niedowierzanie? Takie kontrole są jak najbardziej, ale nie
    > w stylu tu sugerowanym. Pisałem zresztą o tym.

    Nie za bardzo rozumiem. Wczoraj pisales ze nie wierzysz w kontrole
    w na okolicznosc narkotykow, ze to jakies rewelacje, jak Ci podalem
    przyklad z autopsji, to teraz piszesz cos o jakis modelach i jakims
    tam stylu. Moze uscislij w co wierzysz a co nie bo dziwnie zmieniasz
    zdanie.

    > Masz rację, z tych przyczyn będą kontrolować rozbawione grupy
    > turystów :)

    Tak, bo powodow moze byc wiele poczawszy wlasnie od tego od czego
    zaczela sie dyskusja.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2010-04-28 12:00:48
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    elmer radi radisson pisze:
    (...)
> [...]
    > czy ktos wyglada na to ze wiezie jointa, czy moze jednak ma
    > cos bardziej spektakularnego w bagazniku.

    No, masz rację, służby to robią po omacku i nie jest ważne, czy to
    handel, przemyt, czy joint do własnego użytku.

    > Poza tym zajmuja sie tez "prewencja" czyli musza tez wywolac
    > odpowiednie wrazenie przed tymi ktorzy jednak planowaliby cos
    > przewiezc.

    Do tego muszą wiskać na chybił trafił? Wolne żarty. Są wystarczająco
    widoczni i widać ich działania.

    > A policja? Prosze Cie, jakie uzasadnienie. Sprawdza kazdego, kto
    > im sie podoba. A kazda znaleziona ilosc to juz "narkotykowy sukces"
    > i ladniejsza statystyka.

    Tak, tak, Policja przeszukuje każdy napotkany samochód na okoliczność
    narkotyków. Jeszcze chwila, a będą na światłach w DC pochodzili
    i pytali, czy 'przypadkiem Pan z Czech nie przyjechał'...

    > Ach, bo znowu nie wierzysz. Ja akurat znam takie przypadki, niestety.
    > W duzym miescie o nie nie jest trudno. Nazwisk niestety nie bedzie.

    Ojoj - naprawdę znasz? Ja też, tyle, że to niczego nie zmienia
    w zakresie kontroli po drodze z Czech itd.

    > No wlasnie widac ze nie wiesz za bardzo o czym mowa.

    LOL - naprawdę? Może tylko nie podchodzę wybiórczo do pewnych zjawisk,
    bądź doniesień?

    > Mowa o tym,
    > ze tam ludzie sobie jada zapalic jointa spokojnie w klubie, na koncercie
    > czy na ulicy i nic tam nie grozi.

    A to jakaś nowość? Może dla Ciebie.

    > W koncu do takiej Pragi jezdzi sie czesto poimprezowac.

    Nie tylko do Pragi i nie tylko w tym celu. Pytałem jaki
    procent tego wzrostu ruchu turystycznego był spowodowany chęcią
    zapalenia jointa itd. - jakoś nie podałeś.

    > Za to u nas w tej sytuacji ludzie koncza w kajdankach i w areszcie
    > na 48 godzin.

    No i co z tego?

    > Co chcesz porownywac?

    Ja? To Ty dziwacznie dryfujesz - ja nie mam zamiaru tego w ogóle
    porównywać. W Czechach wolno, w Polsce nie i już. Nie wynika z tego,
    że większość, bądź w ogóle spory odsetek ludzi tam jadących jedzie
    w tym celu, a już w szczególności będzie wracać z jointami w
    kieszeniach.

    > Do jakiego modelu? Ze przejechalem z narzeczona przez granice w
    > samochodzie sredniej klasy w dobrym stanie technicznym? Nie w BMW,
    > bez lysego lba i nie w obszernej bluzie z kapturem?

    Aha, Tobie się model ćpuna/przemytnika/handlarza kojarzy z BMW, karkiem
    i bluzie z kapturem? To ja przepraszam.

    > Nie za bardzo rozumiem.

    To widać.

    > Wczoraj pisales ze nie wierzysz w kontrole
    > w na okolicznosc narkotykow, ze to jakies rewelacje,

    Niczego takie nie napisałem - wróć i przeczytaj jeszcze raz. Pisałem
    o tych kontrolach zaraz po wjeździe z CZ do PL. Nawet Ci zacytuję:
    <cite>

    > Eeeee? Gdzieś tak robią? Pierwsze słyszę.
    </cite>
    Zresztą już to wyjaśniałem.

    > jak Ci podalem
    > przyklad z autopsji, to teraz piszesz cos o jakis modelach i jakims
    > tam stylu. Moze uscislij w co wierzysz a co nie bo dziwnie zmieniasz
    > zdanie.

    W kwestii wiary nie mam zamiaru niczego uściślać, ponieważ wiara nie
    ma nic do tego. Zdania również zmieniać nie zamierzam.

    > Tak, bo powodow moze byc wiele poczawszy wlasnie od tego od czego
    > zaczela sie dyskusja.

    Ależ oczywiście. Zatrzymują na potęgę tych biednych turystów
    zaraz po wjeździe z CZ do PL i kontrabandy szukają.

  • 19. Data: 2010-04-28 12:51:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-28 12:00, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Tak, tak, Policja przeszukuje każdy napotkany samochód na okoliczność
    > narkotyków. Jeszcze chwila, a będą na światłach w DC pochodzili
    > i pytali, czy 'przypadkiem Pan z Czech nie przyjechał'...

    "Fajne" hiperbole stosujesz. Dyskusja zaczela sie od tego ze ktos
    napisal ze *WYRYWKOWO* zdarzaja sie okreslone kontrole, Ty (jak z reszta
    zauwazylem chyba dosc tradycyjnie) podwazyles to calkowicie,
    w domysle ze to jakies ploty. Dostales konkretny przyklad ktory
    zaprzecza ze to ploty. Wiec skad sie teraz wzielo nagle to Twoje
    "KAŻDY"? Wyswietlasz sobie chyba jakis wlasny film.

    > Ojoj - naprawdę znasz? Ja też, tyle, że to niczego nie zmienia
    > w zakresie kontroli po drodze z Czech itd.

    Przeciez ta wypowiedz nie tyczyla sie kontroli na drodze, tylko tego
    ze miedzy naszymi panstwami jest roznica i ludzie jezdza tam w
    okreslonym celu, majac *NA MIEJSCU* wieksza swobode. "Jak chcesz coś
    kupić, to na miejscu znajdziesz - nie trzeba jechać do Czech."
    Nieprawda. Ludzie chca tam jezdzic bo na miejscu moga sie zabawic
    w dowolny sposob bez ryzyka ze trafia do pudla jak to sie moze
    zdarzyc u nas. To jest fakt niezaprzeczalny. Rozumiem ze Ty oczywiscie
    najchetniej jako dowod na niego potrzebujesz konkretnych przykladow
    bo inaczej to cos trudnego do wyobrazenia.. Wyjazdy do Amsterdamu
    to pewnie tez jakis nonsens, dopoki nie poda sie statystyk z ITAKI?

    > Aha, Tobie się model ćpuna/przemytnika/handlarza kojarzy z BMW, karkiem
    > i bluzie z kapturem? To ja przepraszam.

    Nie. To ty pisales ze pasowalem widocznie do jakiegos wzorca. Wiec
    pytam, wg. Ciebie jakiego? Tu jest sedno sprawy. Rzekomo widziales
    "iles tam kontroli i wiesz jak te sluzby pracuja" to rozumiem ze
    znasz jakis zloty wzorzec ktory tutaj nakazal kontrole, a rzekomo nie
    zainteresuje w zaden sposob sluzb kontrola grupki mlodych ludzi.

    Podobno tez znasz przyklady osob ktore u nas skazano za posiadanie.
    To tym bardziej powinienes tez wiedziec jak sie odbywaja kontrole osob w
    roznych okolicznosciach, np. pod klubami i wg. jakiego wzorca
    przebiegaja.

    > Niczego takie nie napisałem - wróć i przeczytaj jeszcze raz. Pisałem
    > o tych kontrolach zaraz po wjeździe z CZ do PL. Nawet Ci zacytuję:
    > <cite>

    Widze ze strasznie wybiorcza pamiec masz, plastycznie adaptujaca
    sie do sytuacji. Czyje to slowa, jesli nie Twoje?:

    "Tyle, że nie o tym jakby mowa. Problem w
    tym, że jakoś nie słyszałem o kontrolach zaraz po wjeździe do PL na
    okoliczność narkotyków, bądź 'lubieniu' wiskania bagażu grupkom
    znajomych "

    To jak z ta kontrola przewozonego bagazu w koncu?

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2010-04-28 13:04:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-28 10:10, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]
    > wywoził, a SG czy inna Policja będzie takim drobiazgiem zainteresowana?
    > Czechy nawet za demoludów były lokalną Holandią i wiesz, tam jest

    "Nero - jeden z siedmiu (dziesięciu) wspaniałych
    Tym razem, celny labrador wyspecjalizowany w wyszukiwaniu substancji
    narkotycznych, brał udział we wspólnych działaniach przeprowadzonych w
    Cieszynie przez funkcjonariuszy Służby Celnej z Katowic oraz policjantów
    z KPP w Cieszynie.

    Owocem prowadzonych kontroli było zatrzymanie 22-letniego mężczyzny,
    który posiadał ponad gram marihuany.
    Młody Polak powracał samochodem osobowym z Czech.
    Zapewne to właśnie u naszych południowych sąsiadów nabył niedozwolony towar.

    Wczorajsze spotkanie z Nero - celnym labradorem, który niewątpliwie
    pomógł funkcjonariuszom w ujawnieniu halucynogenów, mężczyzna zapamięta
    na dłużej.
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami, posiadanie narkotyków stanowi
    przestępstwo i zagrożone jest karą więzienia do lat 3."

    http://www.katowice.ic.gov.pl/?id=0&idSub=&filetxt=n
    ews.mnu&tekst=news/news.phps&a=10&news=2010021101.tx

    Gram zielska, informacja o tym "sukcesie" az na stronie Izby Celnej.
    Zapewne powiesz ze to jakas nieprawda?

    --

    memento lorem ipsum