  • 11. Data: 2010-03-03 13:53:18
    Temat: Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jak za mało?

    Za mało, myślę o typowych *ozdobnych* listwach przypodłogowych, które
    mam w mieszkaniu, a zdolnych pomieścić ze 3 żyły koncentryka.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2010-03-03 14:07:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Za mało, myślę o typowych *ozdobnych* listwach przypodłogowych, które
    > mam w mieszkaniu, a zdolnych pomieścić ze 3 żyły koncentryka.

    A, to co innego. Myślałem, że za mało miejsca w pokoju na większą listwę
    (bo meble, bo to, bo śmo). Takich korytek, mniej lub bardziej ozdobnych,
    mniej lub bardziej pojemnych, przeznaczonych do montowania w miejsce
    listwy, jest spory wybór.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-03-03 14:18:46
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Za mało, myślę o typowych *ozdobnych* listwach przypodłogowych, które mam
    > w mieszkaniu, a zdolnych pomieścić ze 3 żyły koncentryka.

    Jezeli przewody mają przebiegać przy ścianie to jest inny, tańszy i czysty
    sposób na taką instalację.
    Już kilka razy miałem okazję to stosować u klientów, którzy tak jak Ty mieli
    problem z poprowadzeniem przewodów, kiedy były porobione podłogi i
    pomalowane ściany.
    Kupujesz plastikowe, płytkie koryka elektryczne o szerokości takiej samej
    jak wysokość listwy podłogowej, ewentualnie kilka mm szersze.
    Listwy te mocujesz kołeczkami do ściany w miejscu, gdzie jest listwa
    podłogowa. Spód korytka ma być przykręcony do ściany.
    W korytlach prowadzisz przewody i wyprowadzasz je tam, gdzie potrzebujesz do
    góry poprzez wywiercone od góry otworki.
    Dekielek plastikowego korytka łączysz z listwą podłogową klejąc taśmą
    samoprzylepną dwustronną lub klejem. Jeżeli listwy są drewniane można ją po
    prostu przypiąć zszywkami tapicerskimi. Na koniec dekielek wraz z listwą
    wciskasz w swoje miejsce i już. W każdej chwili masz dostęp do korytka.
    Możesz dokładać i odejmować kabli. Końcowy efekt jest prawie niezauważalny,
    zwłaszcza jak ktoś ma ściany w jasnym kolorze, bo korytka są białe, ale na
    dobrą sprawę można je okleić okleiną drewnopodobną lub podobną do listew
    naklejajac od góry korytka pasek takiej okleiny. Można też kupić lakier
    nitro w sprayu i pomalowac na kolor zbliżony do koloru ściany lub listew.
    Wile osób nawet nie zauważy tych korytek.

  • 14. Data: 2010-03-03 14:31:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Wednesday, March 3, 2010, 2:53:18 PM, you wrote:

    > Za mało, myślę o typowych *ozdobnych* listwach przypodłogowych, które
    > mam w mieszkaniu, a zdolnych pomieścić ze 3 żyły koncentryka.

    Trochę mniej typowe listwy *ozdobne* są w stanie pomieścić trzy żyły
    koncentryka w rogu i ze cztery z przodu - pod listwą maskującą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-03-03 15:06:25
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Plumpi pisze:

> [...]
    > Listwy te mocujesz kołeczkami do ściany w miejscu, gdzie jest listwa
    > podłogowa. Spód korytka ma być przykręcony do ściany.

    Czyli mniej więcej to o czym pisałem. Wiedziałem że niczego specjalnego
    nie odkryłem. Chyba tak zrobię, bo to robota na całe mieszkanie na jedno
    popołudnie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2010-03-03 15:45:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Czyli mniej więcej to o czym pisałem. Wiedziałem że niczego specjalnego
    > nie odkryłem. Chyba tak zrobię, bo to robota na całe mieszkanie na jedno
    > popołudnie.

    Prawie dokładnie tak. Z tą różnicą, że zamaskowany listwą podłogową. Samo
    korytko będzie się różniło od pozostałych listew, a w przypadku zamaskowania
    go listwą podłogową, taką samą jak masz w pozostałych pomieszczeniach dla
    osoby siedzącej w odległości większej jak 1-2m prawie nie do zauważenia, ze
    za listwą jest korytko. Widać to dopiero jak się stoi ponad tą listwą.

  • 17. Data: 2010-03-03 15:48:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > pomieszczeniach dla osoby siedzącej w odległości większej jak 1-2m prawie
    > nie do zauważenia, ze za listwą jest korytko. Widać to dopiero jak się

    Poprawka. Miało być:
    ... taką samą jak masz pozostałe w pomieszczeniu ...

  • 18. Data: 2010-03-03 16:54:25
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Plumpi pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prawie dokładnie tak. Z tą różnicą, że zamaskowany listwą podłogową.

    I to jest rozwiązanie. Oby się tylko małżowinka nie dowiedziała :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2010-03-03 17:07:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Plumpi napisał:

> [...]
    > za listwą jest korytko. Widać to dopiero jak się stoi ponad tą listwą.

    Jest jeszcze drugie rozwizanie -- wszędzie korytka zamiast tych "ozdobnych"
    listew. To oczywiście rzecz gustu, ale często proste korytko wygląda lepiej
    niż te wymyślne "ozdupki".

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-03-03 17:09:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot napisał:

    > I to jest rozwiązanie. Oby się tylko małżowinka nie dowiedziała :)

    Tak bardzo polubiła kable walające się pod ścianą, że będzie jej tego
    brakowało?

    --
    Jarek