  • 1. Data: 2010-03-01 14:09:58
    Temat: Instalacja na styropian ?
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Ma ktoś ciekawy pomysł, doswiadczenie jak przymocować instalację na tynk
    do sciany jest to 10cm styropian plus cienka zaprawa tynku mineralnego
    ?. Problem z mocowaniem uchwytów, puszek itd. Prawie wszystko z tego
    wylezie juz przy montazu. Może klej jezeli tak to jaki ?. Myślałem o 10
    cm kołkach drewnianych, kołkach plastikowych wklejanych, moze kołki do
    gipsowo kartonowych takie rozchylane w tym styropianie sie utrzymają ...
    itd.

    pozdr
    AK

  • 2. Data: 2010-03-01 14:25:29
    Temat: Re: Instalacja na styropian ?
    Od: "Walery" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drewnianych, kołkach plastikowych wklejanych, moze kołki do gipsowo
    > kartonowych takie rozchylane w tym styropianie sie utrzymają ... itd.

    Zależy co, konkretnie chcesz montować?
    Są specjalne kołki do montażu w styropianie.
    Ja używałem Fischera.
    Chyba nawet jeszcze gdzieś takiego mam.
    Pozdrawiam
    Walery

  • 3. Data: 2010-03-01 14:36:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > plastikowych wklejanych, moze kołki do gipsowo kartonowych takie
    > rozchylane w tym styropianie sie utrzymają ... itd.

    Sa kolki do styropianiu, ale ja bym powiercil do wlasciwej sciany
    .. i jeszcze jakos pianka zalal, zeby na boki nie chodzilo.

    J.

  • 4. Data: 2010-03-01 17:42:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > drewnianych, kołkach plastikowych wklejanych, moze kołki do gipsowo
    > kartonowych takie rozchylane w tym styropianie sie utrzymają ... itd.

    http://www.1001narzedzi.pl/p377,fid-50-50szt-kolek-d
    o-styropianu-fischer.html
    Sa tez odpowiedniki mniej firmowe i bardziej tanie - zajrzyj sobie do
    castoramy.

  • 5. Data: 2010-03-01 18:23:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Ghost wrote:

    > http://www.1001narzedzi.pl/p377,fid-50-50szt-kolek-d
    o-styropianu-fischer.html

    Na tym można powiesić coś lekkiego i co nie będzie już dotykane, np. tak
    jak napisali - tabliczkę, lampkę... tak, ale tylko płaską. Puszkę
    instalacyjną to jest ryzyko, że ktoś to obrusza podczas przeciągania,
    łączenia kabli. To samo z korytkami albo rurkami do przewodów - jak raz
    zamkniesz będzie OK, ale jak ktoś będzie chciał coś przerobić to będzie
    klął. Coś cięższego to tylko długie kołki rozporowe (~200mm) i do ściany.

    Mirek.

  • 6. Data: 2010-03-01 19:12:27
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Montuję kamery i połaczenia robie w puszkach elektrycznych. Puszki montuję
    centralnie na jeden ślimak a samą puszkę przyklejam do elewacji na klej
    Patex Express Fix. Wiekszy problem stanowi sama kamera. Zazwyczaj wiercę
    koroną fi60 otwór i wypełniam go drewnianym wałkiem a potem piankuję. Wałek
    stanowi podstawę oparcia uchwytu kamery. Potem wiercę otwory pod kotwy i
    ostatecznie montuje kamerę do ściany. Kołek drewniany stanowi dystans i
    opacie jednocześnie.

    PC

  • 7. Data: 2010-03-02 07:03:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ma ktoś ciekawy pomysł, doswiadczenie jak przymocować instalację na tynk
    > do sciany jest to 10cm styropian plus cienka zaprawa tynku mineralnego

    To jest tynk zewnętrzny ? Elewacja z dociepleniem ?

  • 8. Data: 2010-03-02 15:17:32
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hmghro$k9q$1@news.onet.pl...
    >
    > To jest tynk zewnętrzny ? Elewacja z dociepleniem ?

    Mur ceglany, dziurawka. Docieplenie 10 cm styropian, jakaś siatka z
    włókna i na to tynk taki drobny baranek czy kornik.
    Tak że do pierwszego "twardego" jest 10 cm ;-)
    pozdr
    AK

  • 9. Data: 2010-03-02 15:46:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    PC wrote:

    > Wiekszy problem stanowi sama kamera.
    > Zazwyczaj wiercę koroną fi60 otwór i wypełniam go drewnianym wałkiem a
    > potem piankuję.

    Nie widzę takiej potrzeby - te najzwyklejesze uchwyty np:
    http://www.dipol.com.pl/uchwyt_marathon_mh-605_do_ob
    udow_zewnetrznych_M5140.htm
    spokojnie można powiesić na długich kołkach zachowując oczywiście umiar
    przy dokręcaniu. Trzyma dosyć sztywno i żeby się wgnótł w styropian to
    musiałby się ktoś na nim powiesić - ale i tak nie spadnie.
    Do uchwytów o mniejszej powierzchni przylegania trzeba dorabiać podstawy
    z blachy.

    Mirek.

  • 10. Data: 2010-03-02 17:09:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Mur ceglany, dziurawka. Docieplenie 10 cm styropian, jakaś siatka z włókna
    > i na to tynk taki drobny baranek czy kornik.
    > Tak że do pierwszego "twardego" jest 10 cm ;-)

    No to moga byc tez kolki i dlugie sruby.