  • 1. Data: 2010-03-02 08:46:00
    Temat: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Kiedy moje mieszkanie było budowane, miałem w planach położyć w podłodze
    kanały kablowe dla sygnałów TV, głośników itd. Niestety, wykonawca się
    trochę pospieszył i wcześniej zrobił wylewki. Teraz szukam metody na
    wykonanie takich kanałów w podłodze przy ścianie ( jakieś 3 cm wylewki
    kładzionej metodą suchą, pod spodem 5 cm styropianu ). Ideałem była by
    tarcza do betonu ze skutecznym odpylaniem. Dobrze by było aby bruzda
    była dopasowana do szerokości kanału, aby nie babrać się cementem i
    szybko połoźyć na to wykładzinę. Jakieś pomysły ?
    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-03-02 08:59:00
    Temat: Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Dobrze by było aby bruzda była dopasowana do szerokości
    > kanału, aby nie babrać się cementem i szybko połoźyć na to
    > wykładzinę. Jakieś pomysły ?

    Wypożyczyć ręczną bruzdownicę, taką z dwoma tarczami. W
    wylewce bez problemu wytniesz dokładny rowek. Ale niestety
    syfu nie unikniesz, kurzy się niemiłosiernie ;-).

  • 3. Data: 2010-03-02 09:13:49
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Robert_J pisze:

    > Wypożyczyć ręczną bruzdownicę, taką z dwoma tarczami. W wylewce bez
    > problemu wytniesz dokładny rowek.

    Wystarczy mi *jedno* cięcie, kanał ma iść przy ścianie. Odpad wybiorę
    ręcznie.

    > Ale niestety syfu nie unikniesz, kurzy
    > się niemiłosiernie ;-).

    Nie chce mi się wyłączać pomieszczenia z eksploatacji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-03-02 19:58:58
    Od: c...@o...pl

    > Wystarczy mi *jedno* cięcie, kanał ma iść przy ścianie. Odpad wybiorę
    > ręcznie.

    > Nie chce mi się wyłączać pomieszczenia z eksploatacji.
    >
    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem
    Z tej bruzdownicy dwutarczowej jest możliwość odkręcenia jednej tarczy i ma
    odkurzacz, jak się powoli tnie aby odkurzacz nadążył i nie dopuści do zatkania
    i zasyfienia filtra to znowu tak się nie kurzy, wiadomo, że bez kurzu się
    nie obejdzie.

  • 5. Data: 2010-03-03 08:04:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    c...@o...pl pisze:

> [...]
    > i zasyfienia filtra to znowu tak się nie kurzy, wiadomo, że bez kurzu się

    To oznacza że pokój trzeba opróżnić z mebli ? Odkurzacz towarzyszy
    bruzdownicy w standardzie, czy trzeba swój podpinać ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-03-03 08:23:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To oznacza że pokój trzeba opróżnić z mebli ? Odkurzacz towarzyszy
    > bruzdownicy w standardzie, czy trzeba swój podpinać ?

    Jak chcesz bez kurzu to maisel i młotek. Skoro to ma tylko 3cm to skujesz w
    pół godziny wszystko co ci potrzeba, korytka osadzisz na najtańszym kleju do
    płytek i będzie czysto.

  • 7. Data: 2010-03-03 10:50:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan William Bonawentura napisał:

    > Jak chcesz bez kurzu to maisel i młotek. Skoro to ma tylko 3cm to skujesz
    > w pół godziny wszystko co ci potrzeba, korytka osadzisz na najtańszym
    > kleju do płytek i będzie czysto.

    Co właściwie jest tak złe w listwach przypodłogowych z kanałem kablowym,
    że aż trzeba bruździć?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-03-03 11:38:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Co właściwie jest tak złe w listwach przypodłogowych z kanałem kablowym,
    > że aż trzeba bruździć?

    Za mało miejsca. Z lenistwa widzę to tak: zwykły kanał kablowy ( płytki
    i szeroki ) przykręcony do ściany na styku z podłogą, czyli udający
    listwę przypodłogową. Dla niepoznaki oklejony/pomalowany na jakiś jasny
    brąz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2010-03-03 12:10:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > i szeroki ) przykręcony do ściany na styku z podłogą, czyli udający
    > listwę przypodłogową. Dla niepoznaki oklejony/pomalowany na jakiś jasny

    Jak za mało? Miałem na myśli rozwiązanie zbliżone do tego opisanego
    wyżej. Są listwy zaprojektowane tak, że mogą pomieścić kable, są kanały
    projektowane specjalnie do montowania przy podłodze, można też użyć
    typowego. Ale lenistwo powinno wykluczać łomotanie młotem i rżnięcie
    piłą betonu.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-03-03 13:39:47
    Od: c...@o...pl

    > To oznacza że pokój trzeba opróżnić z mebli ? Odkurzacz towarzyszy
    > bruzdownicy w standardzie, czy trzeba swój podpinać ?
    >
    > --
    Odkurzacz jest w standardzie z bruzdownicą, wcale znowu się tak wtedy nie
    kurzy!