  • 1. Data: 2019-07-29 09:51:31
    Temat: 1 fazowy sinlik do 3 fazowego inwertera
    Od: robot <a...@o...pl>

    Mam takie coś LENZE 0,55KW 1F ESMD551X2SFA - PRĄD 3A

    https://www.sklepfalowniki.pl/falownik-lenze-esmd551
    x2sfa-055kw-1f.html

    Czy do tego można podłączyć silnik 1 fazowy?

  • 2. Data: 2019-07-29 11:32:29
    Temat: Re: 1 fazowy sinlik do 3 fazowego inwertera
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.07.2019 o 09:51, robot pisze:
    > Mam takie coś  LENZE 0,55KW 1F ESMD551X2SFA - PRĄD 3A
    >
    > https://www.sklepfalowniki.pl/falownik-lenze-esmd551
    x2sfa-055kw-1f.html

    > Czy do tego można podłączyć silnik 1 fazowy?
    Odpowiem tak: nie wiem, ale wiem, kto doradzi.
    Ja kupowałem dwa lata temu taki falownik:
    http://websystem.pl/falownik-ESMD152X2SFA
    zasila on silnik jednofazowy i od zabudowania zapomnieliśmy o jego
    istnieniu. Działa, jak trzeba i tyle.
    Wypełnij pole "kontakt" i ktoś z Websytem odpowie. W moim przypadku
    kilkakrotnie korzystałem z ich porad i odpowiedź była szybko i konkretnie.
    Jacek

  • 3. Data: 2019-07-29 14:02:16
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 09:51, robot pisze:
    > Mam takie coś  LENZE 0,55KW 1F ESMD551X2SFA - PRĄD 3A
    >
    > https://www.sklepfalowniki.pl/falownik-lenze-esmd551
    x2sfa-055kw-1f.html

    > Czy do tego można podłączyć silnik 1 fazowy?

    Uzupełnienie.
    Ten inwerter jest zasilany z jednej fazy i na wyjściu ma 3 fazy.
    Czy ogólnie jeżeli inwerter jest przeznaczony do sterowania silników 3 fazowych,
    to czy da się do niego podłączyć silnik 1 fazowy.
    Z tego co ja wiem, nie da się. Ale ja się na tym nie znam.

  • 4. Data: 2019-07-29 14:10:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 14:02, robot pisze:

> [...]
    > fazowych,
    > to czy da się do niego podłączyć silnik 1 fazowy.
    > Z tego co ja wiem, nie da się. Ale ja się na tym nie znam.

    A to czytałeś?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic314001.html

    Robert

  • 5. Data: 2019-07-29 14:37:30
    Od: robot <a...@o...pl>

    > A to czytałeś?
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic314001.html
    >
    > Robert

    Dzięki. Czytam.

  • 6. Data: 2019-07-29 14:58:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >3 fazowych,
    >to czy da się do niego podłączyć silnik 1 fazowy.
    >Z tego co ja wiem, nie da się. Ale ja się na tym nie znam.

    Da sie trzy, to da sie i jedna.
    Ale czy falownik sie nie uszkodzi, albo nie odmowi pracy ... ktoz to
    moze wiedziec na pewno.

    Natomiast ... co to za silnik ?
    Moze tak naprawde 3-fazowy z kondensatorem ?
    Tylko trzeba by wszystkie szczegoly sprawdzic, np czy uzwojenia takie
    same ...

    J.

  • 7. Data: 2019-07-29 16:31:18
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 14:58, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Da sie trzy, to da sie i jedna.
    > Ale czy falownik sie nie uszkodzi, albo nie odmowi pracy ... ktoz to moze wiedziec

    Myślałem żeby podłączyc do tego na przykład zwykłą szlifierkę stołową.
    Coś w tym stylu:

    https://www.mediaexpert.pl/szlifierki-wielofunkcyjne
    /szlifierka-stolowa-graphite-59g383,id-354227

  • 8. Data: 2019-07-29 20:44:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 16:31, robot pisze:
> [...]
    > Coś w tym stylu:
    >
    > https://www.mediaexpert.pl/szlifierki-wielofunkcyjne
    /szlifierka-stolowa-graphite-59g383,id-354227

    Wolnoobrotowej z niej nie zrobisz.

    Rbert

  • 9. Data: 2019-07-30 09:37:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    pl...

    /szlifierka-stolowa-graphite-59g383,id-354227

    > Wolnoobrotowej z niej nie zrobisz.

    A tak ~ 1000 obr/min?
    Da się?

  • 10. Data: 2019-07-30 11:46:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-30 o 09:37, robot pisze:
    pl...

    /szlifierka-stolowa-graphite-59g383,id-354227

    > A tak ~ 1000 obr/min?
    > Da się?
    Ale będzie słaby. No chyba, że ma sterowanie wektorowe (nie U/f).

    Robert