  • 1. Data: 2019-07-28 22:16:14
    Temat: scalak krosujacy?
    Od: Anonymous <n...@i...invalid>

    Dobry wieczór.

    Zabieram się za projektowanie pewnego urządzenia.
    Zastosowany w nim Mikroprocesor ma 3 UARTy.
    Natomiast są 4 peryferia z UARTEm które będą mogły być do niego podłączone,
    oczywiście tylko maksymalnie 3 na raz; nie wiem w tej chwili jaka
    kombinacja będzie mi odpowiadała.
    Potrzebuje jakiś multipleksery, który umożliwi mi zrealizowanie takiej
    kombinacji.
    Mogę to zrealizować na 3 szt. CD4052. I przełączać Rx i Tx, wedle potrzeb.
    Ale może istnieją, w nieznanych mi obszarach, np telefonicznych, jakies
    ,,krosownice" w postaci jednego układu scalonego, który mi to załatwi?

    Pozdrawiam

    Jacek Poźniak

  • 2. Data: 2019-07-28 23:09:44
    Temat: Re: scalak krosujacy?
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 7/28/19 4:16 PM, Anonymous wrote:
> [...]
    > Ale może istnieją, w nieznanych mi obszarach, np telefonicznych, jakies
    > ,,krosownice" w postaci jednego układu scalonego, który mi to załatwi?

    Może z tego coś sobie dobierzesz?
    https://www.digikey.com/products/en/integrated-circu
    its-ics/interface-analog-switches-multiplexers-demul
    tiplexers/747

    Jacek.

  • 3. Data: 2019-07-28 23:09:57
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.07.2019 22:16, Anonymous wrote:

    > Ale może istnieją, w nieznanych mi obszarach, np telefonicznych, jakies
    > ,,krosownice" w postaci jednego układu scalonego, który mi to załatwi?

    MT8816 ?
    Kiedyś to osobiście wymieniałem w centralce abonenckiej i o dziwo
    nigdzie nie można było tego dostać tylko u producenta centrali.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2019-07-29 09:02:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2019 22:16, Anonymous wrote:
    > Zastosowany w nim Mikroprocesor ma 3 UARTy.
    > Natomiast są 4 peryferia z UARTEm które będą mogły być do niego podłączone,
    > oczywiście tylko maksymalnie 3 na raz;

    UARTy można zazwyczaj spinać razem na zasadzie otwartego kolektora.
    Multiplexer nie jest potrzebny.

    Nie wiem co projektujesz więc to troche bez sensu takie rady, ale wydaje
    się że multipleksera da się uniknąć prawie zawsze. Od biedy może nawet
    softwareowym UARTem, albo tylko połową (samo nadawanie jak urządzenia są
    half duplex).

    Zakładm że mowa o UARTach a nie RS232 ale nawet wtedy da się je spinać
    razem po przejściu przez konwerter poziomów.

  • 5. Data: 2019-07-29 10:44:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-07-28 o 22:16, Anonymous pisze:

> [...]
    > kombinacja będzie mi odpowiadała.
    > Potrzebuje jakiś multipleksery, który umożliwi mi zrealizowanie takiej

    Skoro jesteś na etapie dobierania elementów do projektu, to może po
    prostu wziąć procka który ma co potrzeba.
    Ja się od nastu lat przyzwyczaiłem, że wszystko co potrzebne jest zawsze
    z definicji w mikrokontrolerze.
    XMega A4U (48 pin) ma już 5 UARTów (wersje więcej pinowe mają więcej).
    P.G.

  • 6. Data: 2019-07-29 15:46:10
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > z definicji w mikrokontrolerze.
    > XMega A4U (48 pin) ma już 5 UARTów (wersje więcej pinowe mają więcej).
    Raczej nie da się zmienić procka, przynajmniej na razie; zbyt dużo kodu
    zostało na niego przygotowane i przetestowane w innych projektach a ten nowy
    projekt będzie swego rodzaju kompilacją 3-4 innych.
    No niby możnaby czegoś szukać bo to STM32, ale wiadomo, rozpoznawanie nowego
    też kosztuje i "robić nie ma komu".
    Na razie wydaje się, że korzystniej byłoby te 3 multipleksery CMOS wstawić.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 7. Data: 2019-07-29 18:15:45
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Mirek wrote:

    > MT8816 ?
    > Kiedyś to osobiście wymieniałem w centralce abonenckiej i o dziwo
    > nigdzie nie można było tego dostać tylko u producenta centrali.

    No właśnie coś takiego byłoby idelane, trochę drogie ale właśnie ten scalak
    kołatał mi się po głowie tylko za nic nie mogłem sobie przypomnieć.
    CHyba microchip go produkuje, poszperam, teraz przynajmniej wiem pod jaką
    angielską nazwą szukać :)

    Pozdrawiam

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 8. Data: 2019-07-30 12:12:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Skoro jesteś na etapie dobierania elementów do projektu, to może po
    > prostu wziąć procka który ma co potrzeba.

    Dokładnie. Rzeźba w ekskrementach opłaca się przy produkcji masowej.

    > XMega A4U (48 pin) ma już 5 UARTów (wersje więcej pinowe mają więcej).

    A w PSOC5LP zrobisz sobie nawet 24, jak zajdzie taka potrzeba.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2019-07-30 23:57:34
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotr Wyderski wrote:

    > Dokładnie. Rzeźba w ekskrementach opłaca się przy produkcji masowej.

    > A w PSOC5LP zrobisz sobie nawet 24, jak zajdzie taka potrzeba.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr
    To co robię w tematach elektronicznych, robie dla chleba i staram się by ten
    chleb był czymś przysmarowany.
    Rozpoczynanie każdego projektu od doktoryzowania się z nowej architektury
    procesora nie wydaje mi się zbyt dobrym pomysłem.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 10. Data: 2019-07-31 00:52:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    jacek pozniak wrote:

> [...]
    > Rozpoczynanie każdego projektu od doktoryzowania się z nowej architektury
    > procesora nie wydaje mi się zbyt dobrym pomysłem.

    Naprawdę mam ciekawsze rzeczy do zrobienia niż czepianie się bogu ducha
    winnych osób, ale powyższe dowodzi tylko tego, że wybór Twojej bieżącej
    architektury był błędem. Ja nie muszę łatać swoich układów
    multiplekserem, ale nie dlatego, że jestem taki wspaniały, tylko
    dzięki temu, że zwalczyłem syndrom sztokholmski i porzuciłem dwie
    architektury, które okazały się ślepymi uliczkami, choć na początku
    wcale tak nie wyglądały. Tobie serdecznie życzę tego samego, choć nie
    spodziewam się entuzjastycznego przyjęcia tej porady.

    Pozdrawiam, Piotr