  • 11. Data: 2010-06-09 10:05:48
    Temat: Re: 100 zdjęć z Bieszczadów
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    jak dla mnie foty kiszkowate - słabe techniczne a przede wszystkim
    nudne

  • 12. Data: 2010-06-09 10:21:26
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Howk" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    g.googlegroups.com...
    > jak dla mnie foty kiszkowate - słabe techniczne a przede wszystkim
    > nudne

    Mistrzu! Pokaz nam Drogę!

    Kurna - jak łatwo jest niekonstruktywnie krytykować.

  • 13. Data: 2010-06-09 11:02:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
> [...]
    -20-23-maja-2010.html

    > Inicjatywę się chwali, wszak góry są piękne, spędy fajne i tak dalej;
    > sam tak lubię.
    > Aczkolwiek, bez urazy, w tle części zdjęć słyszę wierszyk ''ty masz
    > zdjęcie, ona ma zdjęcie, mam i ja!''.

    A byłeś na jakimś plenerze, że nie było kopiowania nawzajem pomysłów na
    zdjęcia? Osobiście nie bardzo rozumiem idei fotografowania grupowego.
    Zawsze mi się wydawało, że kreatywność w tej dziedzinie wymaga
    indywidualnego podejścia do organizacji czasu, wyboru trasy i tematu. Na
    błądzeniu i znajdywaniu. Na swobodzie decyzji. A jednak ludzie się
    gromadzą na spędach. Bo raźniej?

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2010-06-09 13:17:45
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 9 Cze, 06:17, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Co Ty, m g bym zrobi takie do wiadczenie? Sam, tak po prostu? e te
    > na to nigdy nie wpad em :)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > r ne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /mam mniejszy brzuch ni Britney, widzia em na pudelku/

    Ty Janko zawsze robisz z siebie wesolka? Musza Ci tlumaczyc po co jest
    statyw?
    czesc.Ch.

  • 15. Data: 2010-06-09 17:07:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    chomsky pisze:
    > Ty Janko zawsze robisz z siebie wesolka? Musza Ci tlumaczyc po co jest
    > statyw?

    Po to, żeby przy ogniskowej kitowej przy czasach 1/200 (bo wątpię, żeby
    był dłuższy przy zdjęciu nr 51 i jeszcze kilku) dawał poczucie
    spełnienia. I niestety, nic nadto.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 16. Data: 2010-06-09 17:09:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Inna sprawa, że przy dowolnym zbliżeniu czy makro w lesie ta 1/100s
    > najczęściej nie wystarczy. Albo przy standardowym krajobrazie typu:
    > krzaki z przodu, góry w tle, gdzie trzeba często przymknąć obiektyw, a
    > dodatkowo zabrać światło polarem czy szarą połówką.

    Światło to się dziś zabiera suwakiem w acrze, lepiej to wygląda na zdjęciu.
    Owszem, w ciemnym lesie statyw się przyda (choć wolę stabilizację), ale
    nie w otwartych scenach nie tele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /tak, proszę państwa, wygląd też się liczy.../

  • 17. Data: 2010-06-09 17:14:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
> [...]
    > indywidualnego podejścia do organizacji czasu, wyboru trasy i tematu. Na
    > błądzeniu i znajdywaniu. Na swobodzie decyzji. A jednak ludzie się

    Bo fajnie. Sam lubię w takich uczestniczyć i pstrykam, choć tak żeby
    było fajno. I prawie nigdy nie mam nic ciekawego z takich wypraw (poza
    plenerami o walorach wyjątkowych). I wierszyk zasłyszany bez wyjątku
    dotyczy też mnie.
    Zresztą jest też inna myśl: wspólne fotografowanie jest jak wspólne
    sikanie - niby tak się praktykuje, ale zawsze jakoś tak dziwnie (myśl
    dotyczy chłopców i jest już nieco nieaktualna - udział niewiast rośnie
    znacząco).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zrobiłem tak dobre zdjęcie, że nikomu nie pokażę, bo jeszcze kto
    ukradnie.../

  • 18. Data: 2010-06-10 07:25:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Światło to się dziś zabiera suwakiem w acrze, lepiej to wygląda na zdjęciu.

    Pozwolę sobie mieć odrębne zdanie i nie podejmować dyskusji w tym
    zakresie. Choćby w przypadku, jak ktoś robi widoczki na slajdach.

    > Owszem, w ciemnym lesie statyw się przyda (choć wolę stabilizację), ale
    > nie w otwartych scenach nie tele.

    Też wolę stabilizację, ale nie zawsze wystarcza przy trawkach i kamykach
    w cieniu, trzeba podnosić czułość, a to już kompromis. Zaangażowany
    fotograf amator nie idzie na takie kompromisy, zwłaszcza na zbiorowym
    plenerze. Nie godzi się. :-)

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2010-06-10 07:28:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > sikanie - niby tak się praktykuje, ale zawsze jakoś tak dziwnie (myśl
    > dotyczy chłopców i jest już nieco nieaktualna - udział niewiast rośnie

    Dalej nie rozumiem, co w tym fajnego.
    Z tego co napisałeś powyżej wynika niejaka sprzeczność.

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2010-06-10 10:15:43
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 13:02:54 +0200, John Smith napisał(a):

> [...]
    > indywidualnego podejścia do organizacji czasu, wyboru trasy i tematu. Na
    > błądzeniu i znajdywaniu. Na swobodzie decyzji. A jednak ludzie się

    Wspólne fotografowanie jest super - raz że czujesz się częścią... no może
    nie wspólnoty, ale grupy optycznie zboczonych jak ty. Dwa że potem możesz
    porównać czym się twoje zdjęcia różnią od innych. Zdjęcia nigdy nie są
    identyczne, a widząc kto się na czym skupił poznajesz lepiej i siebie i
    innych.
    Poza tym ograniczenie "ścieżki" czasami jest dobre - uczysz się dostrzegać
    kadry tam gdzie byś ich nie szukał. Możesz też spróbować fotografii którą
    akurat się nie zajmujesz, ale wynika z pleneru. Ja na przykład nie robię
    nigdy reportaży, ale na plenerach (np. Malborskim pl.rec.foto) robiłem
    takie zdjęcia. Dzięki porównaniu z innymi wiedziałem jak bardzo to "nie
    jest mój temat".

    Poza tym "fotografowanie grupowe", a plenery to coś zupełnie innego (oj..
    wątroba mnie rozbolała na same wspomnienie plenerów p.r.f. ;-) )

    Pozdrawiam,
    Henry