  • 1. Data: 2010-06-08 21:53:40
    Temat: Tatry Zachodnie - zdjęcia
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Witam Wszystkich,
    zapraszam do obejrzenia zdjęć z majówki w Tatrach Zachodnich
    (05.08-05.09):

    http://www.tomaszworek.com/gallery-tatry_zachodnie.h
    tml

    Proszę również o komentarze!

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2010-06-09 07:23:07
    Temat: Re: Tatry Zachodnie - zdjęcia
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 8 Cze, 23:53, Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:
    > Witam Wszystkich,
    > zapraszam do obejrzenia zdjęć z majówki w Tatrach Zachodnich
> [...]

    Jakoś tak monotonnie ciasne są te kadry.

  • 3. Data: 2010-06-09 11:12:15
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 9 Cze, 09:23, Anonymouse <j...@g...pl> wrote:

    html

    > Jakoś tak monotonnie ciasne są te kadry.

    No właśnie, ten sam zarzut już widziałem w innym miejscu. Czy uważasz,
    że po prostu takie kadry się nie sprawdzają w górach, czy też po
    prostu jest ich za dużo w galerii? A może po prostu te zdjęcia, które
    wybrałem są kiepskie?

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 4. Data: 2010-06-09 11:35:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomasz Worek napisał(a):

> [...]
    > że po prostu takie kadry się nie sprawdzają w górach, czy też po
    > prostu jest ich za dużo w galerii? A może po prostu te zdjęcia, które

    Może niekoniecznie za ciasne ale mi też wydają się monotonne. Światła
    (przez duże Ś) w tych kadrach nie ma wcale, koloru też nie ma, szczegółu
    też nie, napięcia też nie. Nie widać radości ze zmęczenia, ze zbliżenia
    z górą, z trawą, z krawędzią, z luźnym kamieniem. Nie widać
    zróżnicowania kadrów, co dałoby pozór przekrojowości kolekcji. Wg mnie
    dobre zdjęcia gór zachęcą do wycieczki nawet kogoś, komu się wydaje, że
    nie lubi gór. Tu nic (na mnie) nie działa w ten sposób.

    I jeszcze do końca nie potrafisz wybrać (np po co oba: 8021 i 8022).

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-06-09 11:44:44
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 9 Cze, 13:12, Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > że po prostu takie kadry się nie sprawdzają w górach, czy też po
    > prostu jest ich za dużo w galerii? A może po prostu te zdjęcia, które

    Generalnie ciasne kadry w górach mi nie przeszkadzają ale tu jest za
    dużo podobnych kadrów, za dużo tych ciasnych, przydałoby się
    urozmaicić jakimś ujęciem szerokim, jakąś panoramką.

  • 6. Data: 2010-06-09 12:03:12
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-09 13:35, John Smith pisze:

> [...]
    > dobre zdjęcia gór zachęcą do wycieczki nawet kogoś, komu się wydaje, że
    > nie lubi gór. Tu nic (na mnie) nie działa w ten sposób.

    Różnie to bywa, ja myślę, że te zdjęcia są niezłe. Nie ma tu natłoku
    niepotrzebnych szczegółów, wydobyte jest to co autor chciał pokazać.
    Fajnie prowadzone są różne linie, owszem może i nie powala na kolana ale
    nie każdy jest Anselem Adamsem:). Jeżeli o mnie chodzi, to dawno nie
    widziałem tak fajnych zdjęć z gór. Te "ciasne kadry" wzmacniają właśnię
    potęgę gór, na szerszych ujęciach nie wygląda to już tak dobrze o
    "panoramkach" nie wspomnę.

    > I jeszcze do końca nie potrafisz wybrać (np po co oba: 8021 i 8022).

    Tu by przydało by się połączenie. Rozumiem chyba rozterki autora
    8021(11) jest za wąskie a w 8022(12) brakuje tego nieba:)

    Mi najmniej podoba się drugie i ostatnie, ale wstawione są pewnie po to
    aby otworzyć i zamknąć historie.

    A.

  • 7. Data: 2010-06-09 12:28:09
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Arek (G) napisał(a):
> [...]
    > niepotrzebnych szczegółów, wydobyte jest to co autor chciał pokazać.
    > Fajnie prowadzone są różne linie, owszem może i nie powala na kolana ale

    Ale po co mam oglądać dziś zdjęcia gorsze od tego co Adams spłodził
    dysponując techniką sprzed X lat? :-)
    Do kalendarza wolę Adamsa, do albumu powinno być więcej luda. :-)

    > Jeżeli o mnie chodzi, to dawno nie
    > widziałem tak fajnych zdjęć z gór. Te "ciasne kadry" wzmacniają właśnię
    > potęgę gór, na szerszych ujęciach nie wygląda to już tak dobrze o
    > "panoramkach" nie wspomnę.

    Nie wiem, może zadziałałyby na papierze, w większej rozdzielczości. Na
    ekranie na mnie nie działają.

    > Tu by przydało by się połączenie. Rozumiem chyba rozterki autora
    > 8021(11) jest za wąskie a w 8022(12) brakuje tego nieba:)

    Ja też wiem dlaczego są oba, ale niestety pokazanie ich razem wygląda
    jak zrzut z karty i pokazuje, że żadne nie jest wystarczająco dobre.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2010-06-09 12:39:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Arek (G) napisał(a):
    > Mi najmniej podoba się drugie i ostatnie, ale wstawione są pewnie po to
    > aby otworzyć i zamknąć historie.

    A mi się właśnie te (2 i 16) najbardziej podobają, plus: 3, 7, 10.
    Czyli "de gustator" :-)

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2010-06-09 12:44:00
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-09 14:28, John Smith pisze:

    > Ale po co mam oglądać dziś zdjęcia gorsze od tego co Adams spłodził
    > dysponując techniką sprzed X lat? :-)
    > Do kalendarza wolę Adamsa, do albumu powinno być więcej luda. :-)

    W kwestii techniki i jakości, to dzisiejszej dużo brakuje do tej sprzed
    X lat:). A po co oglądać takie zdjęcia? Nie wiem, o ile wiem Adams nie
    dotarł do tatr:)

    > Nie wiem, może zadziałałyby na papierze, w większej rozdzielczości. Na
    > ekranie na mnie nie działają.

    Masz inny gust. Dla Ciebie za ciasno i bez kolorów, dla mnie akurat. Ot
    co. Jeden woli czarno-białe inny tylko hdr i rybie oko, albo panoramki:)

    > Ja też wiem dlaczego są oba, ale niestety pokazanie ich razem wygląda
    > jak zrzut z karty i pokazuje, że żadne nie jest wystarczająco dobre.

    Nie przesadzaj, raptem kilkanaście zdjęć i jedna niezdecydowana para.
    Tak nawiasem, jesteśmy na p.r.f.CYFROWA a nie p.r.f.ART. Tam takiego
    należało by zjeść razem z butami.

    Zresztą ktoś bardziej nawiedzony uraczył by nas fascynującą historią, że
    te dwa podobne zdjęcia to jego luźna metafora ilustrująca związek
    dwojga/óch partnerów. Autor celnie pokazuje jak można zupełnie różnie
    interpretować to samo, a dopiero połączenie dwóch różnych spojrzeń jest
    obrazem całości;) No dobra popłynąłem;)

    Pozdrawiam,
    A.

  • 10. Data: 2010-06-09 13:13:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Arek (G) napisał(a):
    > W kwestii techniki i jakości, to dzisiejszej dużo brakuje do tej sprzed
    > X lat:). A po co oglądać takie zdjęcia? Nie wiem, o ile wiem Adams nie
    > dotarł do tatr:)

    Treści które mnie interesują jest całe mnóstwo. Z tego dostępnych mi:
    dalej mnóstwo. Z tego wartościowych: dalej mnóstwo. Szkoda czasu na
    oglądanie wszystkiego, co proponuje choćby tylko Internet.

    > Masz inny gust. Dla Ciebie za ciasno i bez kolorów, dla mnie akurat. Ot
    > co. Jeden woli czarno-białe inny tylko hdr i rybie oko, albo panoramki:)

    "Za ciasno" mi do ust nie wkładaj. :-)

    > Nie przesadzaj, raptem kilkanaście zdjęć

    Z czego połowa prawie identycznych.
    A nie chodziło chyba o dokumentację różnic między jedną granią a drugą,
    bo coś takiego wymaga większej systematyczności. Wydaje mi się, że celem
    miała być relacja z wycieczki. Jako taka wydaje mi się w dużej części
    monotonna.

    > i jedna niezdecydowana para.
    > Tak nawiasem, jesteśmy na p.r.f.CYFROWA a nie p.r.f.ART. Tam takiego
    > należało by zjeść razem z butami.

    Nie no, trzymając się tej konwencji, to na cyfrowej powinniśmy tylko
    oceniać obróbkę i ograniczenia sprzętu (od czego zaczęły się komentarze
    w tm wątku). Ale nic się złego nie stanie, jeśli trochę poodkrywamy
    swoje gusta i podyskutujemy o wrażeniach. :-)

> [...]
    > dwojga/óch partnerów. Autor celnie pokazuje jak można zupełnie różnie
    > interpretować to samo, a dopiero połączenie dwóch różnych spojrzeń jest

    Dobry bajer nie jest zły. :-)
    Jakby ktoś zapodał, to może i odbiór byłby inny.

    > No dobra popłynąłem;)

    No :-)

    --
    Mirek