  • 21. Data: 2017-07-27 01:28:28
    Temat: Re: 100C
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
    > najszybciej ładujące się akumulatory?
    >
    > Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
    > się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

    A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw. superkondensatory?

    One owszem - bardzo szybko się ładują, bardzo szybko rozładowują, ale
    jednak są znacznie cięższe i większe niż klasyczne akumulatory.
    Do tego sądzę że liniowo im się zmienia potencjał wraz z rozładowaniem, co
    też nie jest wygodne.

  • 22. Data: 2017-07-27 04:48:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-27 o 01:28, Tomasz Pyra pisze:
    > A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw.
    > superkondensatory?

    No, nie każdy elektrolityczny jest superkondensatorem,
    tylko nieliczne ;-)
    Sądzę, że Pszemol faktycznie mógł usłyszeć właśnie o nich. Użycie
    takiego do modelu, który miałby dość długo latać - najlepszym pomysłem
    chyba nie jest, ale mają szereg innych zastosowań, z których na
    największą uwagę zasługuje chyba KERS (patrz Wikipedia)

  • 23. Data: 2017-07-27 14:15:56
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 10:41, robot pisze:

    > Ja się nie znam.
    > Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi
    > w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.

    https://youtu.be/HQAaOMd4ToI
    http://www.magnetimarelli.com/company/sustainability
    /news/hy-kers-system-laferrari-hybrid-vehicle-come-o
    ut-maranello

  • 24. Data: 2017-07-27 20:55:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

    > Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
    > jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
    > przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
    > naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
    > osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
    > wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
    > rozładowanego aku!

    Ale jasne jest, że nie chodzi o obecne aku kwasowe, zasadowe, czy jakiebądź!
    Chodzi o takie, co będą przystosowane do takiego traktowania. Wyczerpie się,
    to albo doładować, jak możemy, albo nowy elektrolit, jak nie możemy. Czy na
    odwrót.

    > Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
    > elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna

    Nawet chyba były takie pomysły. Ale chyba też nie przeszły.

    > kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
    > że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
    > nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już
    > wyeksploatowane.

    Dlatego myślałem o wymianie elektrolitu, spuścić rozładowany, rzecz jasna,
    zebrać to w jakieś naczynie, bo ch.. wie, co tam przybyło, oczyścić,
    naładować i znów zapodać do wymiany. A akumulator zostawałby ten sam.
    Bo tak w ogóle, pomysł z wymianą elektrolitu nie jest mój, ma on całkiem
    sporo lat. Tylko jakoś nikt jeszcze chyba nie wymyślił akumulatora, który by
    się nadawał do w miarę łatwej obsługi w ten sposób.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.