eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 11. Data: 2017-07-26 12:27:10
    Temat: Re: 100C
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:59786332$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$...@n...news.atman.pl...
    >>To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
    >>Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    >>elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu
    >>chętnemu sprzedają.
    >
    > Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.
    >
    > Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
    > dzialaja.
    > Ale moze bedzie lepiej.

    Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo
    szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy,
    erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 12. Data: 2017-07-26 12:37:57
    Temat: Re: 100C
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ol9qpf$ism$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >>>To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym
    >>>elektrolitem?
    >>>Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    >>>elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
    >>>następnemu chętnemu sprzedają.
    >
    >> Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.
    >> Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
    >> dzialaja.
    >> Ale moze bedzie lepiej.

    >Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy,
    >VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę,
    >przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

    Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
    ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a
    ciagle ich nie ma.
    Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego
    uzytku.

    Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
    takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.
    I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    J.



  • 13. Data: 2017-07-26 13:27:57
    Temat: Re: 100C
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    news:5977cc4f$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
    >> J.F.<j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
    >> ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
    >> akumulatora...
    >>> Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil
    >>> :-P
    >>
    > Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
    > raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
    > kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

    Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się
    szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można
    się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?

    >> No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
    >> w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
    >>
    > Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane,
    > i to bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym.

    Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest.

    > A druga, a raczej
    > pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
    > podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
    > poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
    > degradacji ogniwa.

    Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.


  • 14. Data: 2017-07-26 17:49:18
    Temat: Re: 100C
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:59787108$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    >>Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS,
    >>bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu,
    >>powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?
    >
    > Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
    > ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle
    > ich nie ma.
    > Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    Od wielu lat. Już Nowoczesne Zabawki Wojciechowskiego wspominały coś o
    tym...

    > Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku.

    Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki
    obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Szejkom raczej nie
    na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

    > Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
    > takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.

    I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy
    pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę.

    > I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
    dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle
    teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to,
    co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia).
    Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
    ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.


  • 15. Data: 2017-07-26 17:58:39
    Temat: Re: 100C
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oladlf$686$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy
    >> byc ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki,
    >> a ciagle ich nie ma.
    >> Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    >> Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego
    >> uzytku.

    >Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta
    >taki obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody.

    Watpie, to byly do komorek, szejkom nie zagrazaja.

    >Szejkom raczej nie na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

    Ale kto ich bedzie sluchal.

    >> Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza
    >> musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW
    >> wyprodukowac.

    >I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać,
    >gdy pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem,
    >wio, jadę.

    >> I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    >Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
    >dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha,
    >byle teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje.
    >(chodzi mi o to, co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc
    >obojętne dla otoczenia).
    >Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
    >ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

    Trzeba bedzie, ale ja o samym materiale elektrody.
    Jakos trzeba przepchnac przez nia potrzebna ilosc tlenu/powietrza.

    No, przez filtr powietrza w samochodzie przechodzi kilkukrotnie
    wiecej.
    Ale wicher tam jednak musi wiac.

    J.


  • 16. Data: 2017-07-26 18:17:40
    Temat: Re: 100C
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    ...
    Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
    ---
    Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?


  • 17. Data: 2017-07-26 18:54:57
    Temat: Re: 100C
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:
    >
    >
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    > ...
    > Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    > napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    > fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
    > ---
    > Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?
    >
    >

    Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!


  • 18. Data: 2017-07-26 19:14:09
    Temat: Re: 100C
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    > ...
    > Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    > napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    > fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
    > ---
    > Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?
    >
    >

    Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!
    ---
    Ja nie szukam


  • 19. Data: 2017-07-26 22:12:27
    Temat: Re: 100C
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

    Nanotech, 10C. Trwałość 1 rok.

    --
    Marek


  • 20. Data: 2017-07-27 00:25:39
    Temat: Re: 100C
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
    > To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
    > Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    > elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
    > następnemu chętnemu sprzedają.
    >
    Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
    jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
    przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
    naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
    osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
    wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
    rozładowanego aku!
    Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
    elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna
    kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
    że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
    nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już wyeksploatowane.

    --
    Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
    Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
    głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: