  • 11. Data: 2019-11-28 12:20:05
    Temat: Re: 18 wypadków. żeby kierowca chronił pieszego.
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 28 Nov 2019 11:50:04 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup
    >
    > To akurat rozporzadzeniodawca

    > Polemizowalbym - w kwestii jezykowej.

    Właśnie "kwestia językowa" załatwia wszystko. A dokładnie
    ulubione sformułowanie obrońców pt.:"definicja słownikowa".
    A jeśli masz z tym problem to odpowiedz sobie na pytanie"
    - Kiedy wchodzisz po schodach?
    - Kiedy wchodzisz po drabinie?

    Kiedy zatem następuje początek stanu trwania czynności?
    Wiesz już?

    > Poza tym - postawi noge, bedzie wchodzacym, a zwolnic miales obowiazek
    > wczesniej :-)

    Tak? Kiedy?
    Kiedy, wg. Ciebie, nastąpił tzw. początek stanu zagrożenia?

    > Slusznie, ale idacy po chodniku w strone przejscia to juz niestety
    > zahacza o wchodzacego.

    Albo mijającego... przejście.

    > Jeden krok i stojacy zamienia sie we wchodzacego.

    Kiedy następuje początek czasu trwania czynności "wchodzenia na przejście"
    wg Ciebie?

    > A nawet dwa kroki, jesli uznac, ze idacy na jeden krok przed
    > przejsciem jest juz wchodzącym.
    > A moze nawet trzy kroki :-)

    Ile to jest "krok"? W układzie SI?

  • 12. Data: 2019-11-28 13:03:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >- Kiedy wchodzisz po schodach?
    >- Kiedy wchodzisz po drabinie?
    >Kiedy zatem następuje początek stanu trwania czynności?

    A kiedy wchodzisz na drabine ?

    >Tak? Kiedy?

    Przed przejsciem, na tyle daleko, ze gdyby objawil sie wchodzacy, to
    patrz wyzej :-)

    >Albo mijającego... przejście.

    Jak skreci na pasy to bedzie wchodzacy i bedziesz winny :-(

    >Kiedy następuje początek czasu trwania czynności "wchodzenia na
    >przejście"
    >wg Ciebie?

    Ale tu nie moje zdanie sie liczy, tylko bieglego, prokuratora i sadu
    :-)

    Jesli stoje krok od jezdni i podnosze noge aby postawic ja na
    przejsciu ... to juz na moj gust jest poczatek wchodzenia na
    przejscie.

    >Ile to jest "krok"? W układzie SI?

    Wlasnie kroki beda w tej wykladni istotne :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-11-28 13:07:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaX" napisał w wiadomości grup

    >Jasne, jak mieszka w kamienicy przy chodniku z przejściem to jak rano
    >wstaje z łóżka 'lewą noga' tą od strony przejścia to już jest
    >wchodzacym.

    Jesli osobnik wysoki/dlugonogi, a chodnik waski, i jeden krok
    wystarcza z bramy do jezdni ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-11-28 13:21:39
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 28 Nov 2019 13:03:46 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup

    > A kiedy wchodzisz na drabine ?

    Wtedy, gdy leży na trawie.

    > Przed przejsciem, na tyle daleko, ze gdyby objawil sie wchodzacy, to
    > patrz wyzej :-)

    No niestety.
    A jak daleko od przejścia musi byś pojazd by pieszy nie wtargnął?

    > Jak skreci na pasy to bedzie wchodzacy i bedziesz winny :-(

    Jak skręci to mu się wykaże, że "wtargnął".

    > Ale tu nie moje zdanie sie liczy, tylko bieglego, prokuratora i sadu
    > :-)
    W rzeczy samej.

    > Jesli stoje krok od jezdni i podnosze noge aby postawic ja na
    > przejsciu ... to juz na moj gust jest poczatek wchodzenia na
    > przejscie.

    A jak "daleko" musi być w tym czasie pojazdy by nie był "za blisko"
    byś nie "wtargnął"?

    > Wlasnie kroki beda w tej wykladni istotne :-)

    Jasne.
    Czyje? Twoje czy "biegłego, prokuratora i sadu"?

  • 15. Data: 2019-11-28 15:52:24
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "dantes" <d...@q...com> napisał w wiadomości

    > Wchodzący na przejście to pieszy, którego jedna noga jest na przejściu.

    Taki to już jest na przejściu.

    > Powyższe zdanie jest logicznie wewnętrznie sprzeczne,

    Zblizał się do przejścia i zatrzymał się, bo prawo nakazuje szczególną
    ostrożność, ale taki pieszy jest ciągle wchodzącym.

    > Aha, ile to jest "niedaleko od krawężnika"?

    "niedaleko od krawężnika" jest wtedy, gdy kierowca powinien
    spodziewać się, że pieszy może wejść na przejście.

  • 16. Data: 2019-11-28 16:52:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-11-2019 o 10:31, FreyKol pisze:
> [...]
    > na przejście". (cytat z Rozporządzenia, par. 47.4).
    > Stojący niedaleko od krawężnika również jest WCHODZĄCYM.

    Nudny jesteś.
    PLONK

  • 17. Data: 2019-11-28 17:08:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trafisz na mnie to zobaczysz jakim bede wchodzącym stojąc przy krawężniku. Najlepiej
    jak bedziesz czwartym w kolejce. Pierwszy zawsze w takiej sytuacji wyjdzie na młotka
    co się zatrzymał. Ale czwarty co mu się będzie spieszyło wkurwi się do białości na
    pierwszego ze sie zatrzymal. Tak wiem można wyjść wcześniej z domu.

  • 18. Data: 2019-11-28 17:45:07
    Temat: Re: 18 wypadków. Zenek grozi.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > Pierwszy zawsze w takiej sytuacji wyjdzie na młotka co się zatrzymał.
    > Ale czwarty co mu się będzie spieszyło wkurwi się do białości

    Podpadasz pod art. 3.1. PoRD i w Kodeksie Wykroczeń na pewno
    coś jest na takich jak ty.

    PoRD Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani ...., unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

  • 19. Data: 2019-11-28 18:15:18
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 28 November 2019 04:04:15 UTC-6, BaX wrote:

    > Ale to nic nie zmiania dla pieszego, a wręcz przeciwnie bo daje mu poczucie
    > fałszywej ochrony. Jak samochód w niego wjedzie połamie go tak samo czy
    > będzie miał pierwszeństwo przed przejściem czy nie. Ja jako pieszy nigdy nie
    > wchodze na przejście zanim samochód się nie zatrzyma lub nie jest na tyle
    > daleko, że zdąże przejść bez liczenia na to, że się zatrzyma. Inaczej to
    > pchanie się do gipsu albo do grobu.

    Mysle ze w tej dyskusji w wielu watkach na grupie znikl jeden bardzo wazny aspekt.
    Mianowicie, gdy pieszy nie ma pierwszenstwa na przejsciu to wymusza to na nim bycie
    ostroznym i uwaznym.

    Przepisy za ktorymi opowiadaja sie Shreki i im podobne moga spowodowac ze w sytuacji
    gdzie kierunki ruchu pieszych i samochodow sie przecinaja i moze dojsc do kolizji
    moga (i moim zdaniem tak bedzie) spowodowac ze piesi przestana uwazac.
    I z tej sytuacji zniknie zgrubsza 50% jakiegokolwiek marginesu bezpieczenstwa.

    I to jest sedno problemu. Przepisy niby maja sprawic ze pieszy bedzie bezpieczniejszy
    ale sa formulowane na zasadzie myslenia zyczeniowego. W praktyce te przepisy sprawia
    ze piesi zaczna wykonywac niezamierzone samobojstwa uzywajac do tego kierowcow i ich
    sprzetu.

    Juz dzis nic nie stoi na przeszkodzie aby obwiescic wszystkim pieszym:
    Stancie na jezdni obiema nogami. To daje wam pierwszenstwo. Ale przechodzcie tylko
    jak samochody sie zatrzymaja.

  • 20. Data: 2019-11-28 19:45:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze ktoś to musi egzekwować. Jestem chwilowo bezkarny bo policja będzie łapała
    kierowców. Do tego bardzo trudno będzie to udowodnić jeśli pierwszenstwo będę miał
    dopiero jak spełnię warunek zachowania szczegolnej ostroznosci.