  • 1. Data: 2019-11-28 09:33:25
    Temat: Czy w strefie ruchu sa skrzyzowania?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szczena mi opadła, gdy strażnik miejski poinformował mnie uprzejmego zawiadowcę, że
    "w strefie ruchu nie ma skrzyżowań".
    No żesz qrwa krzyżują się dwie drogi osiedlowe pod kątem prostym, skrzyżowanie jak ta
    lala, a oni mi że nie ma i że niczego nie
    mogą.
    Konkretnie chodziło o postój gościówy na skrzyżowaniu właśnie (wyborczyni P0 zapewne,
    "oby im wszystkim parkowało się lepiej"), nie
    mogą interweniować i koniec.
    Po jaki ch... my tę SM w ogóle utrzymujemy???

  • 2. Data: 2019-11-28 09:48:00
    Temat: Re: Czy w strefie ruchu sa skrzyzowania?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.11.2019 o 09:33, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > zapewne, "oby im wszystkim parkowało się lepiej"), nie mogą interweniować i koniec.
    > Po jaki ch... my tę SM w ogóle utrzymujemy???

    Podnieś szczenę i poducz się przepisów drogowych,
    jeśli masz masz prawo jazdy. Droga osiedlowa nie
    jest drogą publiczną i można na niej ignorować
    wszelkie przepisy poza znakami i sygnałami drogowymi.
    Parkowanie na drodze osiedlowej jest zabronione
    tylko w przypadku znaków zakazu.

  • 3. Data: 2019-11-28 10:41:30
    Temat: Re: Czy w strefie ruchu
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > poducz się przepisów drogowych,
    > jeśli masz masz prawo jazdy. Droga osiedlowa nie
    > jest drogą publiczną i można na niej ignorować
    > wszelkie przepisy poza znakami i sygnałami drogowymi.

    I wyszło, że to ty musisz poduczyć się przepisów drogowych.

    PoRD obowiązuje na drogach osiedlowych w zakresie jak niżej :
    PoRD, art. 1
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

  • 4. Data: 2019-11-28 10:54:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 09:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > wyborczyni P0 zapewne

    Może taki? On może. :-)
    https://tablica-rejestracyjna.pl/images/photos/20161
    108000625.jpg

    Robert

  • 5. Data: 2019-11-28 11:02:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 09:48, collie pisze:

> [...]
    > wszelkie przepisy poza znakami i sygnałami drogowymi.
    > Parkowanie na drodze osiedlowej jest zabronione

    Nie można. W strefach ruchu i w strefach zamieszkania obowiązuje zasada
    pierwszeństwa z prawej strony. A wielu osobom wydaje się, że jak jadą
    "główniejszą" w takiej strefie to mają pierwszeństwo.
    Typowy i bardzo niebezpieczny przykład:

    https://www.google.pl/maps/@52.2392911,20.903611,3a,
    75y,7.24h,100.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2vRnETNLu-k3pGx
    SezzK9A!2e0!7i16384!8i8192

    I pojedźmy dalej za szarym samochodem (no prawie - to są chyba ujęcia z
    różnego czasu):

    https://www.google.pl/maps/@52.2395885,20.9035368,3a
    ,75y,49.99h,104.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGeka78_NhUHA
    DkkUd7OxKw!2e0!7i16384!8i8192

    Ten czarny z prawej ma pierwszeństwo przed jadącymi prosto, ale nikt tam
    nie ustępuje. A sytuacja jest jednoznaczna...

    Takie rzeczy są na porządku dziennym we wszelakich "strefach ruchu".
    Walisz po "główniejszej" albo większym autem to masz pierwszeństwo. Jak
    w Rosji...

    T.

  • 6. Data: 2019-11-28 11:23:42
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-11-2019 o 11:02, T. pisze:

> [...]
    >

    > Ten czarny z prawej ma pierwszeństwo przed jadącymi prosto, ale nikt tam
    > nie ustępuje. A sytuacja jest jednoznaczna...

    Czarny wygląda jakby wyjeżdżał z parkingu a nie z bocznej ulicy. Znak
    Strefa ruchu dla tej ulicy też postawił jakiś geniusz - jest on nie do
    zauważenia dla skręcających na ten parking, szczególnie w nocy.

    yabba

  • 7. Data: 2019-11-28 12:35:24
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 28.11.2019 o 09:48, collie pisze:
    > Droga osiedlowa nie
    > jest drogą publiczną i można na niej ignorować
    > wszelkie przepisy poza znakami i sygnałami drogowymi.

    No ale napisał, że to "strefa ruchu" czyli:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_ruchu

    "obszar wyznaczony na drodze wewnętrznej (lub drogach w.), w którym
    obowiązują wszystkie przepisy drogowe, jak na drodze publicznej"

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 8. Data: 2019-11-28 12:37:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Nov 2019 09:33:25 +0100, w
    <5ddf8656$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>, ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

    > Szczena mi opadła, gdy strażnik miejski poinformował mnie uprzejmego zawiadowcę, że
    "w strefie ruchu nie ma skrzyżowań".

    I ma rację -- w strefie ruchu są tylko przecięcia.

    > No żesz qrwa krzyżują się dwie drogi osiedlowe pod kątem prostym, skrzyżowanie jak
    ta lala, a oni mi że nie ma i że niczego nie
    > mogą.

    I mają rację.

    > Konkretnie chodziło o postój gościówy na skrzyżowaniu właśnie (wyborczyni P0
    zapewne, "oby im wszystkim parkowało się lepiej"), nie
    > mogą interweniować i koniec

    Nie parkowała na skrzyżowaniu.
    .
    > Po jaki ch... my tę SM w ogóle utrzymujemy???

    Po to, aby takim głąbom jak ty tłumaczyli przepisy.
    Jakbyś głosował na PO, to może byś znał -- a tak "wuja wiesz, a się drzesz".

  • 9. Data: 2019-11-28 12:40:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 11:23, yabba pisze:

> [...]
    > Strefa ruchu dla tej ulicy też postawił jakiś geniusz - jest on nie do
    > zauważenia dla skręcających na ten parking, szczególnie w nocy.

    Moim zdaniem w strefie ruchu nie ma czegoś takiego jak "wyjeżdżający z
    parkingu". W strefie ruchu wszyscy są równi, nie ma równiejszych :-)
    T.
    Ps. Zobacz na zdjęciu/mapie z góry.

  • 10. Data: 2019-11-28 12:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Podnieś szczenę i poducz się przepisów drogowych,
    >jeśli masz masz prawo jazdy. Droga osiedlowa nie
    >jest drogą publiczną i można na niej ignorować

    O ile nie jest. Co prawda "strefa ruchu" dotyczy drog wewnetrznych.

    >wszelkie przepisy poza znakami i sygnałami drogowymi.
    >Parkowanie na drodze osiedlowej jest zabronione
    >tylko w przypadku znaków zakazu.

    Akurat trzeba sie upewnic, czy to droga wewnetrzna, strefa ruchu, czy
    strefa zamieszkania.

    W strefie zamieszkania parkowac mozna tylko na miejscach wyznaczonych
    ... ale SM jest wladna, czy jesli to SZ na drodze wewnetrznej, to sie
    jej jurysdykcja konczy ?

    A ja mam inna zagwozdke:
    Przez lata osiedlowa uliczka miala tablice "droga wewnetrzna".
    A teraz zmienili na "droga pod zarzadem Spoldzielni ..."

    No i dojezdzajac ulica publiczna do skrzyzowania z taka droga po
    prawej stronie - trzeba ustepowac wyjezdzajacym z niej, czy to oni
    ustepuja pierwszenstwa ?

    J.