  • 1. Data: 2019-11-28 09:38:20
    Temat: 18 wypadków w Krakowie z udziałem pieszych....
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    .... na torach czyli z winy pieszego bo debile pakują się pod tramwaje i to
    o te wypadki chodzi. I teraz przełóżcie to na pasy, skoro taki kretyn
    czasami mając nawet czerwone światło pakuje się pod tramwaj gdzie nie ma
    nawet mowy o jego pierwszeństwie to w jaki sposób pierwszeństwo przed pasami
    na jezdni ma go chronić bardziej? Chronić kiedy nawet w sytuacji jak pieszy
    ma obowiązek stać i czekać wpierdala się pod pojazd szynowy?. Ktoś mi
    wytłumaczy o czym myśli taki osobnik który z własnej woli pakuje się pod
    tramwaj albo o czym myśli pieszy wchodzący na pasy z nosem w telefonie? Ani
    tramwaj, ani samochód nie zatrzyma się w miejscu, w przeciwieństwie do
    pieszego więc jak pierwszeństwo dla pieszego przed pasami na jezdni ma tak
    działać jak w przypadku tej gówniary z telefonem na pasach /wchodze bo moge/
    to statystyki wypadków wystrzelą w kosmos.

  • 2. Data: 2019-11-28 10:00:49
    Temat: Re: 18 wypadk򵟷 Krakowie z udzia³em pieszych....
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Nov 2019 09:38:20 +0100, BaX napisał(a):

> [...]
    > nawet mowy o jego pierwsze𲳷ie to w jaki spos򠟰ierwsze𲳷o przed pasami
    > na jezdni ma go chroni䟢ardziej? Chroni䟍iedy nawet w sytuacji jak pieszy
    > ma obowi¹zek sta䟊 czeka䟡pierdala si蟰od pojazd szynowy?. Ktoœ mi
    > wyt³umaczy o czym my¶li taki osobnik kt򱷠z w³asnej woli pakuje si輰od
    > tramwaj albo o czym myÂśli pieszy wchodzÂący na pasy z nosem w telefonie? Ani
    > tramwaj, ani samoch򢟮ie zatrzyma si輷 miejscu, w przeciwie𲳷ie do
    > pieszego wi顠jak pierwsze𲳷o dla pieszego przed pasami na jezdni ma tak
    > dzia³a伪ak w przypadku tej g򶭩ary z telefonem na pasach /wchodze bo moge/

    Ty outlookowa gimbazo, zrób cos z kodowaniem bo cię nie idzie czytać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-11-28 10:06:51
    Temat: Re: 18 wypadków w Krakowie z udziałem pieszych....
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 28, 2019 at 9:38:48 AM UTC+1, BaX wrote:
> [...]
    > nawet mowy o jego pierwszeństwie to w jaki sposób pierwszeństwo przed pasami

    ale niezwisly i tak orzeknie wine motorniczego/kierowcy ;)
    np. https://spidersweb.pl/autoblog/potracenie-pieszego-l
    odz-winny-kierowca/

  • 4. Data: 2019-11-28 10:31:19
    Temat: Re: 18 wypadków. żeby kierowca chronił pieszego.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "BaX" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > .... na torach czyli z winy pieszego bo debile pakuj? sie pod tramwaje i
    > to o te wypadki chodzi. I teraz prze?ó?cie to na pasy, skoro taki kretyn
    > czasami maj?c nawet czerwone oewiat?o pakuje sie pod tramwaj gdzie nie ma
    > nawet mowy o jego pierwszenstwie to w jaki sposób pierwszenstwo przed
    > pasami na jezdni ma go chroniae bardziej?

    Dlatego Ustawodawca wymaga, żeby kierowca chronił pieszego.

    Jest napisane : kierowca ma obowiązek jechać z taką prędkością,
    aby "nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego WCHODZĄCEGO
    na przejście". (cytat z Rozporządzenia, par. 47.4).
    Stojący niedaleko od krawężnika również jest WCHODZĄCYM.

  • 5. Data: 2019-11-28 11:03:47
    Od: "BaX" <n...@g...com>

> [...]
    > na przejście". (cytat z Rozporządzenia, par. 47.4).
    > Stojący niedaleko od krawężnika również jest WCHODZĄCYM.

    Ale to nic nie zmiania dla pieszego, a wręcz przeciwnie bo daje mu poczucie
    fałszywej ochrony. Jak samochód w niego wjedzie połamie go tak samo czy
    będzie miał pierwszeństwo przed przejściem czy nie. Ja jako pieszy nigdy nie
    wchodze na przejście zanim samochód się nie zatrzyma lub nie jest na tyle
    daleko, że zdąże przejść bez liczenia na to, że się zatrzyma. Inaczej to
    pchanie się do gipsu albo do grobu.
    Jest jeszcze jedna kwestia, przecież danie bezwzględnego pierwszeństwa
    pieszemu spowoduje, że kierowca zmuszony się zatrzymać będzie stał tak długo
    przed przejściem, aż pieszy przejdzie. A jak pieszy będzie stał i nie będzie
    chciał przejść? Będzie nakaz dla pieszego, że musi przejść?

    Od rana polsat news wałkuje 'gówniare ze smartfonem' na przejściu i że tak
    powiem "zdania są podzielone". Dodatkowo dowalają pieszym za pchanie się pod
    tramwaje... jakaś kontra dla "nasza prawda cała dobe w tvn24'?

  • 6. Data: 2019-11-28 11:15:38
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Uzytkownik "BaX" <n...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Ale to nic nie zmiania dla pieszego, a wrecz przeciwnie bo daje mu
    > poczucie fa?szywej ochrony.

    Przepis nie jest skierowany do pieszego. Przepis naklada obowiazek
    na kierowcę.
    Nie ma "falszywej ochrony", bo pieszy tez ma obowiazki wynikajace z PoRD.

  • 7. Data: 2019-11-28 11:21:44
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "FreyKol" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na kierowcę.
    > Nie ma "falszywej ochrony", bo pieszy tez ma obowiazki wynikajace z PoRD.

    Ale będzie jak da sie mu pierwszeństwo jeszcze na chodniku w dodatku takie
    które pozwoli mu wejść na jezdnie bez zachowania szczególnej ostrożności
    czyli 'z marszu'. W sumie ja mam na to wywalone, martwić się swoją głupotą
    będą ci z połamanymi kulasami.

  • 8. Data: 2019-11-28 11:36:36
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 28 Nov 2019 10:31:19 +0100, FreyKol napisał(a):

> [...]
    > aby "nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego WCHODZĄCEGO
    > na przejście". (cytat z Rozporządzenia, par. 47.4).
    Wchodzący na przejście to pieszy, którego jedna noga jest na przejściu.

    > Stojący niedaleko od krawężnika również jest WCHODZĄCYM.
    Powyższe zdanie jest logicznie wewnętrznie sprzeczne, by nie powiedzieć,
    że jest totalnym bełkotem.

    Aha, ile to jest "niedaleko od krawężnika"?

  • 9. Data: 2019-11-28 11:50:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup
> [...]

    To akurat rozporzadzeniodawca

    >Wchodzący na przejście to pieszy, którego jedna noga jest na
    >przejściu.

    Polemizowalbym - w kwestii jezykowej.

    Poza tym - postawi noge, bedzie wchodzacym, a zwolnic miales obowiazek
    wczesniej :-)

    >Powyższe zdanie jest logicznie wewnętrznie sprzeczne, by nie
    >powiedzieć,
    >że jest totalnym bełkotem.

    Slusznie, ale idacy po chodniku w strone przejscia to juz niestety
    zahacza o wchodzacego.

    >Aha, ile to jest "niedaleko od krawężnika"?

    Jeden krok i stojacy zamienia sie we wchodzacego.

    A nawet dwa kroki, jesli uznac, ze idacy na jeden krok przed
    przejsciem jest juz wchodzącym.
    A moze nawet trzy kroki :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-11-28 12:11:33
    Od: "BaX" <n...@g...com>

> [...]
    >
    > Jeden krok i stojacy zamienia sie we wchodzacego.
    >
    > A nawet dwa kroki, jesli uznac, ze idacy na jeden krok przed przejsciem

    Jasne, jak mieszka w kamienicy przy chodniku z przejściem to jak rano wstaje
    z łóżka 'lewą noga' tą od strony przejścia to już jest wchodzacym.