  • 11. Data: 2012-10-18 10:50:51
    Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Thursday, October 18, 2012, 10:44:54 AM, you wrote:

    > Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

    Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-10-18 11:04:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek

    > [...] szarpania [...]

    Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki"
    (jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2012-10-18 11:10:13
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał

    > Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?

    Nie umnkęło. Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem i
    problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich
    obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 14. Data: 2012-10-18 11:24:06
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał

    > Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki"
    > (jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?

    Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były
    minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez
    przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem
    LiquiMolly i jakby była mała poprawa.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2012-10-18 11:25:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:

> [...]
    > i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich
    > obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.

    Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki
    przepływomierza. I wtedy sprawdź.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2012-10-18 11:25:16
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-10-18 00:02, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
    > szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal
    > tutaj:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#1
    1412707

    > Pozdrawiam
    > Marek

    Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony.
    Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i
    jest OK...

  • 17. Data: 2012-10-18 11:32:23
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie.

    No bez przesady. Co prawda wyścigówka to to nie jest ale _spokojne_
    przyspieszanie od 1500 obrotów to akurat nie powinno być nic trudnego
    dla tego samochodu. Bez względu na wartość samego przyspieszenia przy
    obrotach rzędu 1500+ samochód powinien jechać płynnie. Szarpanie w tym
    przypadku IMHO świadczy jednak o jakichś problemach z zasilaniem a nie o
    niewłaściwej technice jazdy.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2012-10-18 11:33:14
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

> [...]
    > minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez
    > przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem

    Ja mam coś takiego w 1,9jtd (posłuże się słowami z jakiegoś forum fiata, bo
    dokładnie tak samo):

    "Widzę, że nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD
    ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne głównie
    na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowało mu paliwa.
    Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyściłem,
    przepływomierz odłączałem, na różnych paliwach jeździłem, wodę z filtra
    spuszczałem. Filtr powietrza praktycznie nowy."

    Ja będę z tym walczył w przyszłym miesiącu, bo mnie wkurzać zaczyna...

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 19. Data: 2012-10-18 11:35:57
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:

    > Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał

    > Nie umnkęło.
    Pytałem RoMana. Zauważyłeś może?

    > Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem
    > i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich
    > obrotów.
    No popatrz jak się pięknie z Tobą zgadzam... :>

    > Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.
    Ale... to chyba jest grupa dyskusyjna, nie?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 20. Data: 2012-10-18 11:41:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek

    > Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie,

    Wygląda na to, że mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem
    wsytępuje sporadycznie. Wykluczyłem więc poduszki silnika czy skrzyni (choć
    któraś ewidentnie jest zużyta, bo telepie mocno budą na jałowych). Długo
    jednak nie doświadczałem tego efektu po kalibracji wtrysków.

    --
    Pozdor Myjk