  • 11. Data: 2010-09-29 12:27:57
    Temat: Re: 2-3 letni a 8-9 letni
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    news:4ca313e2$0$27039$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin gr

    > FIAT UNO -- katastrofalnie niebezpieczne auto, jedno z najbardziej
    > niebezpiecznych aut możliwych do kupienia w Polsce.

    Patrzac ile nastolatki teraz wydaja na ciuchy i imprezy, to moze i jest w
    tym metoda...

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-09-29 12:28:28
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > 2010-09-29 11:57:38 gr

    > Posiadana przeze mnie od nowości Mazda6 CiTD
    > (Klasa Audi A4), kosztuje mnie około 800-1000zł
    > rocznie (przeglądy, w tym wymiana oleju, filtrów),
    > o których chyba tutaj nie napisałeś. Części jeszcze
    > żadnych, od dwóch i pół roku, kupować nie musiałem.

    > To UNO wypada najlepiej. :P

    > Skąd to nagłe porównanie na tle zawartości Twojego postu?

    W poście opisałem jak i w jakim stopniu i z jakimi kosztami,
    każdy z naszych pojazdów spełnia swoją rolę, bo o to generalnie chodzi.
    Praktyka wygląda tak, że samochodem się jeździ, lubi się go, daje pewną
    swobodę w życiu,
    i ponosi się z tego tytułu pewne koszta.
    Chodzi mi o rzeczowe argumenty, które będą popierać opinię, że kupowanie
    nowych samochodów
    jest ekonomiczniejsze (UNO nie brałbym pod uwagę, bo dziecko b. żadko
    jeździ),
    ekologiczniejsze, wygodniejsze czy ładniejsze (cokolwiek by to nie znaczyło)
    pozdr.
    Gr

  • 13. Data: 2010-09-29 12:37:38
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > Dla kobiety moze tak, ja swoje Wranglery z 5 lat juz nosze i nie potrzebuje
    > innej pary butow do kina i na piwo. ;)

    Ale co to za cel: kino czy piwo, przeczytaj niżej - sądzisz że w tych 5 letnich
    wranglach dostaniesz pracę za 10k/mc? - watpię, więc może warto wydać wtedy ten
    1k zł i sie ubrać odpowiednio do celu? W _wielu_ rzeczach liczy się pierwsze
    wrażenie, to jest może nie najważniejszy, ale istotny element.

    To był przykład celu ;) ale masz rację.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 14. Data: 2010-09-29 12:39:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> wrote in message
    b.com.pl...

> [...]
    > pierwsze
    > wrażenie, to jest może nie najważniejszy, ale istotny element.

    Pisze o jeansach, nie garniaku.

    Myslisz, ze beda powaznie traktowac prezesa zarabiajacego 10k miesiecznie,
    jesli podjedzie 10-letnia A4 z rdza w nadkolach?

    > To był przykład celu ;) ale masz rację.

    O to wlasnie chodzi - argument o samochodzie mozna przelozyc na dowolne inne
    dobra konsumpcyjne. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-09-29 12:39:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości news:

    > W poście opisałem jak i w jakim stopniu i z jakimi kosztami,

    Ale to różne auta są.
    Czyli nieporównywalne.
    Odwrotnie - to by miało sens, jeśli na wejściu byłyby w tej samej cenie.

  • 16. Data: 2010-09-29 12:40:58
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    > Kup sobie nowego Fiata i starego Mesia, to będziesz miał prawidłowe
    > porównanie.

    Moj nowy Fiat (jak go mialem) spedzil w ramach gwaracji (rocznej) ponad 3
    miesiace w serwisie, jedna z reklamacji zakonczyla sie tak: "moze pan
    wystapic o przespawanie nadwozia i wtedy bedzie sie ten klosz lampy zamykal
    bez problemow, ale jak podloze pod niego pasek gumy, to tez zadziala", druga
    tak: "napisalismy zapytanie do fabryki i dostalismy odpowiedz, ze samochod
    nie musi zapalic za pierwszym razem"...

    --
    Axel

  • 17. Data: 2010-09-29 12:41:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamil

    > Podaj wiec jeden rzeczowy argument za wydaniem 200zl na spodnie? Mozna
    > ustawic sie rano pod sklepem z odzieza z zachodu w dniu dostawy i kupic
    > takie same po 10zl za kilogram.

    Zgadzam się całkowicie, ze takie rozumowanie nie ma sensu. Ja na przykład
    nie wyobrażam sobie w tej chwili posiadania nowego auta, celowo kupiłem
    używane, bo lubię sobie w nim trochę podłubać, sprowadzić jakieś części,
    pobawić się, a auta nie wykorzystuję w pracy, więc poziom niezawodności
    nie jest dla mnie zbyt istotny. Prestiż także, bo jestem trochę
    antykonsumpcyjny i wolę wręcz auta, które nie rzucają się w oczy za to
    dobrze jeżdżą. ;) Z drugiej jednak strony wiele osób nie zna się zupełnie
    na autach i chce po prostu, żeby były niezawodne, a w razie czego dało
    się je naprawić w pobliskim ASO. Przy tym powinny wyglądać nowocześnie.
    Taka osoba kupi nowe auto, o ile ją na nie stać. Sensowna eksploatacja
    5-10 letniego auta, nawet dobrze utrzymanego, wymaga jednak pewnej wiedzy
    i poświęcenia na to trochę czasu.

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2010-09-29 12:41:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sergiusz Rozanski

> [...]
    > Mając wyglądający ubiór osiągasz cel - dostajesz kontrakt, wyrywasz
    > laskę z parkietu czy co tam chcesz osiągnąć - aby to zrealizować musisz

    Dokładnie to samo tyczy się motoryzacji.

    --
    ignorance is bliss

  • 19. Data: 2010-09-29 12:46:13
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-09-29 12:24:39 kamil

    > Nie chce tu bronic argumentow "nowe to zuo",
    > ale ile twoja M6 stracila w pierwszym roku
    > na wartosci? Za tyle kupisz 9-letnie A4. ;)

    Nie wiem ile straciła. Wiem za to ile
    oszczędziła czasu, i zapewne nerwów.
    Czas, jak to mawiają, to pieniądz. ;)
    Nerwów odkupić nie da się wcale.

    Zresztą, świadomość iż wcześniej nie pierdział mi
    w siedzenie tłusty taksówkarz sprawia, że mogłaby
    stracić nawet 2x więcej niż faktycznie straciła. ;)

    To już drugie moje auto posiadane od nowości
    (wcześniej Fabia). Po prostu kupuję to, na co
    mnie stać i nie muszę się pokazywać przed
    sąsiadami. Auto ma mnie bezawaryjnie wozić
    przez ~5/6 lat i tyle. W sumie mógłbym sobie
    kupić 4-5-letnie Audi A8 (o którym skrycie marzę)
    zamiast M6 i robić za "pana"... mógłbym. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2010-09-29 12:47:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    >
    > Moj nowy Fiat (jak go mialem) spedzil w ramach gwaracji (rocznej) ponad 3
    > miesiace w serwisie,

    Mojemu też się zdarzało.
    Ale kosztów to nie powiększało - a o tym mówiliśmy.
    Nawet zastępcze dawali za friko.