    From: pioruns <c...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: 2 dyski i RAID - robić czy nie robić
    Date: Sun, 27 Feb 2011 15:31:40 +0000 (UTC)

    Witajcie. Mam do dyspozycji dwa dyski SATA firmy Hitachi:

    Model Family: Hitachi Deskstar 7K1000.C
    Device Model: Hitachi HDS721010CLA332
    1,000,204,886,016 bytes - 1TB
    32MB wewn. cache
    średnia prędkość odczytu 113,1MB/s
    średni czas dostępu: 14,3ms

    oraz

    Model Family: Hitachi Deskstar 7K1000.B
    Device Model: Hitachi HDT721010SLA360
    1,000,204,886,016 bytes - 1TB
    16MB wewn. cache
    Testy wydajności:
    średnia prędkość odczytu 91,2MB/s
    średni czas dostępu: 13,7ms

    Oba prawie nowe, 0 bad sektorów, stan SMART bardzo dobry, liczba godzin
    online niska.
    Pierwszy dysk z racji ulepszeń (linia C) oraz 32MB cache, jest nieco
    szybszy. Wiem, że RAID powinno się robić przy takich samych modelach
    dysków, jednak zastanawiam się, czy nie udało by się tego nagiąć w tym
    przypadku? Jeśli tak, to jaki robić: RAID 0, RAID 1, czy LVM jakiś (nie
    znam się, nie wiem, czy Windows 7 to obsługuje? zamierzam tam
    zainstalować Linuksa i Windows). Czy ze względu na różnice w wydajności
    dysków będzie nadal jakiś przyrost, w porównaniu z zainstalowaniem po
    prostu systemu na szybszym dysku, bez RAID? Proszę o wasze opinie i
    podpowiedzi.

    --
    pozdrawiam, pioruns