  • 1. Data: 2011-09-22 19:44:23
    Temat: 2 firmy ubezpieczeniowe - 50% różnicy - gdzie haczyk?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Zbliża mi się koniec ubezpieczenia, więc poprosiłem o ofertę od
    dotychczasowej firmy (Link4). Ku memu zdumieniu, okazało się, że -
    pomimo tego, że auto jest starsze o rok i ma drugie tyle na liczniku niż
    przed rokiem - cena pełnego ubezpieczenia to około 2400-2500 zł (w
    zależności od dodatkowych, duperelowatych opcji).
    W pakiecie L4: OC+ AC antykradzieżowe + AC wypadkowe + NNW + śjakiś
    program pomocy z samochodem zastępczym + Pomoc 24 (nie wiem, co to
    jest); poza tym chyba (w rozmowie telefonicznej, nie napisało nic na
    papierowej ofercie) brak udziału własnego + amortyzacja na 20% (whatever).
    AHA! W podobnych opcjach ("full wypas": OC+AC VIP + wszystkie dodatkowe
    opcje) ale przez kalkulator na WWW wychodzi mi niecałe 2000 zł...

    Trochę zdziwiony i zdezorientowany ceną (co innego przez telefon, co
    innego przez WWW) sprawdziłem innego ubezpieczyciela (Liberty Direct), u
    którego podobny pakiet kosztuje połowę albo - w zależności od opcji
    dodatkowych, które zaznaczyłem na "full wypas" - około 1 tys. złotych
    taniej (sic!).
    W pakiecie LD: OC+ AC Standard + dodatkowy pakiet 'Warsztat'/'Warsztat
    plus' (chyba głównie tu chodzi o zniesienie amortyzacji) + NNW + Premium
    Assistance (auto zastępcze, holowanie itp.) + ubezpieczenie szyb.

    Liberty D. jest firmą, którą znam tylko z reklamy, stąd moje pytania:

    - skąd taka wielka różnica w cenie? W zeszłym roku, porównując oferty,
    różnice sięgały max. 10-20% w różnych TU, a tutaj mam prawie połowę;
    - na co zwrócić uwagę ("haczyki" i "gwiazdki") przy ewentualnej decyzji
    nt. ubezpieczenia się w LD - cena jest (bez)konkurencyjna, więc mocno to
    rozważam;
    - zastanawiam się, czy w LD jest to, co kiedyś spotkało mnie w Allianz -
    szkoda do 500 zł nie była objęta polisą; spuścili mnie na drzewo, bo
    mają wpisany w regulamin klauzulę pt. "franszyza integralna" - w L4 o
    ile się nie mylę nie ma franszyzy integralnej, ale czy podobne
    rozwiązania są w LD?

    Poradzicie coś w tej sprawie?
    pwz

    [P.S. Nie pracuję dla żadnego ubezpieczyciela, z firmami tego typu
    jestem związany tylko polisą ubezpieczeniową.]

  • 2. Data: 2011-09-22 20:27:22
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 22-09-2011 o 19:44:23 pwz <p...@o...eu> napisał(a):

    > Poradzicie coś w tej sprawie?

    Ostatnio przerabiałem ten temat

    PZU, LD, AXA, AVIVA, Generali, Mbank itd cena od 3,5 do 5,1

    L4 oferta "vip" + Assistance zagranica, Szyby, bez udziałów wyszło 2,5.

    W rozmowie, konsultant powiedział że dali mi 60% zniżki bo prawo jazdy mam
    bardzo długo, żona również podobny okres. W PZU miałem 20%

    I ubezpieczyłem się w L4.

    W twoim przypadku może być podobnie.

  • 3. Data: 2011-09-23 06:39:45
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-22 20:27, MM pisze:

> [...]
    >
    > W rozmowie, konsultant powiedział że dali mi 60% zniżki bo prawo jazdy
    > mam bardzo długo, żona również podobny okres. W PZU miałem 20%

    No dobrze, ale tym razem Liberty Direct jest tańsze i to dużo tańsze niż
    L4...
    pwz

  • 4. Data: 2011-09-23 07:11:58
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-23 06:39, pwz pisze:
    > No dobrze, ale tym razem Liberty Direct jest tańsze i to dużo tańsze niż
    > L4...
    > pwz

    P.S. W OWU Liberty Direct znalazłem (nie jest ukryty, plus dla nich za
    przejrzystość) zapis o franszyzie integralnej - 200 zł.
    W OWU L4 nie jestem w stanie znaleźć nic na ten temat. Więc albo dobrze
    ukryte, albo nie ma - w zeszłym roku powiedziano mi (przez telefon...),
    że nie ma franszyzy, ale...
    pwz

  • 5. Data: 2011-09-23 18:25:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-23 06:39, pwz wrote:
    > No dobrze, ale tym razem Liberty Direct jest tańsze i to dużo tańsze niż
    > L4...
    > pwz

    Jak się wybierzesz do L4 wypowiedzieć umowę to powinieneś dostać
    dodatkowe ze 20% upustu. Przećwiczone na ubezpieczeniu o podobnej wartości.

    Tak więc do poziomu Liberty Direct pewnie nie zejdziesz ale pole do
    negocjacji to jeszcze cały czas masz.

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-09-23 18:28:35
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-23 18:25, Piotrek pisze:
> [...]
    > dodatkowe ze 20% upustu. Przećwiczone na ubezpieczeniu o podobnej wartości.
    >
    > Tak więc do poziomu Liberty Direct pewnie nie zejdziesz ale pole do

    Też o tym myślałem, tylko nie bardzo wiem, jak się zabrać za to
    wypowiadanie umowy... Dzisiaj rozmawiałem z nimi telefonicznie, po tym
    jak opisałem sytuację (i podałem wyliczoną kwotę w Liberty D.) miał
    oddzwonić jakiś kierownik, ale w końcu nie miałem czasu na pogadanki i
    spełzło na niczym.
    Krótko: poradźcie, jak (skutecznie!) wypowiedzieć umowę Link4?
    pwz

  • 7. Data: 2011-09-23 18:35:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-23 18:28, pwz wrote:

> [...]
    > spełzło na niczym.
    > Krótko: poradźcie, jak (skutecznie!) wypowiedzieć umowę Link4?

    Zdaje się, że klikasz z DC. Tak więc idziesz do BOKu z kwitem i wypowiadasz.

    Piotrek

  • 8. Data: 2011-09-24 08:20:22
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-23 18:35, Piotrek pisze:
    > Zdaje się, że klikasz z DC. Tak więc idziesz do BOKu z kwitem i
    > wypowiadasz.

    Prawdę mówiąc, to nawet nie pomyślałem o osobistym załatwianiu tej
    sprawy, tylko zdalnym (poczta, e-mail). Dzięki za uświadomienie mi tej
    oczywistości 8-)
    pwz