  • 1. Data: 2011-09-22 13:19:13
    Temat: Fani 4 kółek
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam,

    Ogląda ktoś na Discovery "Wheeler Dealers"?:)
    Picują te auta niczym nasi niektórzy handlarze, tylko że ci narobią się
    dla zarobku 300-500 GBP ;) Ostatnio do Lexusa LS400 montowali żarniki
    xenonowe (żeby podnieść wartość samochodu), oczywiście zamiast zwykłych
    żarówek - do zwykłego reflektora. W UK to widać żaden wstyd ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-09-22 13:27:26
    Temat: Re: Fani 4 kółek
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "DoQ" wrote:
    > Ogląda ktoś na Discovery "Wheeler Dealers"?:)

    Ja. Czasami fajne auta picują.

    > Picują te auta niczym nasi niektórzy handlarze, tylko że ci narobią się dla zarobku

    > 300-500 GBP ;)

    Tylko że nasi handlarze składają jedno bezwypadkowe z kilku bezwypadkowych
    kawałków, a ci z Wheeler Dealers po prostu odświeżają normalne auta...

    Jak auto ma zniszczony lakier, to kładą po prostu nowy, jak tapicerka jest trup,
    wymieniają i jakoś nikt tam nie lata z miernikiem lakieru, nie stuka w blachy
    i nie komentuje "ło panie, 10 mikronów za dużo, bity"... Inna sprawa, że u nas
    bez mierników można się najwyżej naciąć...

> [...]
    samochodu),
    > oczywiście zamiast zwykłych żarówek - do zwykłego reflektora. W UK to widać żaden

    Albo jak na Subaru naklejali pasy, zmienili też heble, koła, zrobili chiptuning.
    I jakoś nikt się nie czepił, że heble są nieoryginalne, że chiptuning = pewnie
    silnik zarżnięty (nikomu nie życzę sprzedawania w polszy auta po chiptuningu,
    to mordęga) i w ogóle auto trup...

    Inna kultura...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 3. Data: 2011-09-22 13:31:08
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > xenonowe (żeby podnieść wartość samochodu), oczywiście zamiast zwykłych
    > żarówek - do zwykłego reflektora. W UK to widać żaden wstyd ;-)

    Widziałem ten odcinek i pomyślałem mniej więcej to samo. Zdziwiło mnie, że
    tam założenie jakichś chińskich xenonów do lamp bez samopoziomowania i
    spryskiwaczy pozwala przejść przegląd. Fabryczne felgi w tym aucie też
    zamienili na jakieś odpustowe badziewie. :) Swoją drogą jakbym chciał kupić
    klasyka i wydać na niego taką górę kasy (której obiektywnie nie jest wart)
    to chciałbym, by był w stanie najbliższym do fabrycznego.

  • 4. Data: 2011-09-22 13:32:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 13:27:26 +0200, .Peeter napisał(a):

> [...]
    > silnik zarżnięty (nikomu nie życzę sprzedawania w polszy auta po chiptuningu,

    jakoś nie dooglądałeś dokładnie - hamulce były z innego modelu Subaru,
    całkowicie oryginalne. Chiptuning był na benzynę 98 i sportowy filtr/wydech
    (nota bene - pierwszy pomiar fajnie pokazał głupotę wszystkich onanistów
    myślących, że samo włożenie filtra+wydechu z wiadra poprawi parametry)
    w sumie wyszło tego jakieś 10% ponad moc nominalną, więc akurat dosyć
    rozsądnie.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-09-22 13:40:23
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Waldek Godel" wrote:
    > jakoś nie dooglądałeś dokładnie - hamulce były z innego modelu Subaru,
    > całkowicie oryginalne.

    Wiem, jednak w naszym kraju zaraz ktoś by się czepił, że pewnie cały zawias
    po wypadku przeszczepiony z innego egzemplarza. ;-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 6. Data: 2011-09-22 13:47:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-09-2011 13:31, Vlad The Ripper pisze:

> [...]
    > kupić klasyka i wydać na niego taką górę kasy (której obiektywnie nie
    > jest wart) to chciałbym, by był w stanie najbliższym do fabrycznego.

    A tak właśnie, najpierw skrytykowali zakładanie nieoryginalnych felg o
    dużej średnicy twierdząc że to obciach, a potem założyli jakieś
    przypadkowe 17" :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-09-22 13:48:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-09-2011 13:27, .Peeter pisze:
    > Ja. Czasami fajne auta picują.

    Czasami :)
    ATSD tanie samochody tam mają.. ;>

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2011-09-22 13:49:17
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Ogląda ktoś na Discovery "Wheeler Dealers"?:)

    Z przyjemnością.

    > Picują te auta niczym nasi niektórzy handlarze, tylko że ci narobią się
    > dla zarobku 300-500 GBP ;)

    U nas nie przejdzie. Wyobrażasz sobie że handlarz w PL opowiada klientowi,
    który róg auta był malowany i że silnik ciekł i coś tam zostało poprawione?
    Dyskwalifikacja "z automatu"

  • 9. Data: 2011-09-22 14:01:23
    Temat: Re: Fani 4 k??ek
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-09-2011 13:49, CeSaR pisze:

    > U nas nie przejdzie. Wyobra?asz sobie ?e handlarz w PL opowiada klientowi,
    > kt?ry r?g auta by? malowany i ?e silnik ciek? i co? tam zosta?o poprawione?
    > Dyskwalifikacja "z automatu"

    Bo u nas teraz wszyscy są znawcami :) Przecież wystarczy poczytać porady
    w AUTO ŚWIAT czy przejrzeć bezwypadkowe.net aby stać się
    kupcem-ekspertem ;) Chodzą, wybrzydzają.. a jak już kupią to mega szrot.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2011-09-22 14:14:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/09/2011 12:19, DoQ wrote:
> [...]
    > xenonowe (żeby podnieść wartość samochodu), oczywiście zamiast zwykłych
    > żarówek - do zwykłego reflektora. W UK to widać żaden wstyd ;-)

    Show jest mocno abstrakcyjny, bo jak zauważyłeś - zarobek mizerny jak na
    ilość włożonej pracy, gdybym miał się tydzień narobić po łokcie dla paru
    stówek, to już prędzej przeszedłbym na jakiś zasiłek dla bezrobotnych. ;)

    W kwestii uczciwości i podejścia handlarzy i klientów nie
    wybrzydzających z miernikami, sprawa jest banalnie prosta.

    1. Każdy zgłoszony wypadek jest rejestrowany i wpisany w dowód
    2. Każdy wypadek naruszający strukturę - auto do kasacji z możliwością
    sprzedaży wyłącznie na części
    3. Przebieg wbijany w przegląd
    4. Koszty naprawienia powypadkowego trupa przekroczą jego wartość.

    Kroki 1-3 są banalnie proste do wprowadzenia i od lat nie mogę się
    nadziwić, co też powtrzymuje przed tym polski rząd.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net