  • 1. Data: 2009-01-07 00:09:11
    Temat: 250 a niby motorower?
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Czasami, nawet dość często spotykam sie na allegro, że motorek ma pojemność
    250cm, a sprzedawca pisze, że zarejestrowany jest jako motorower? Nie wiem,
    cvzy coś się zmieniło, ale za moich czasów to taka pojemność z automatu
    dyskwalifikowała taki pojazd jako motorower. Więc wytłumaczcie mi proszę,
    gdzie tu jest ściema, a jeśli ściemy brak, to znaczy że ja na takim motorze
    (?) ja mogę sobie jeździć na karte rowerową?

    Zdroofka Johnny

  • 2. Data: 2009-01-07 00:19:30
    Temat: Re: 250 a niby motorower?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 01:09:11 +0100, johnny napisał(a):

    > Czasami, nawet do?ae czesto spotykam sie na allegro, ?e motorek ma
    > pojemno?ae 250cm, a sprzedawca pisze, ?e zarejestrowany jest jako
    > motorower? Nie wiem, cvzy co? sie zmieni?o, ale za moich czasów to taka
    > pojemno?ae z automatu dyskwalifikowa?a taki pojazd jako motorower.

    i nic się nie zmieniło. 50cm3 i 45kmh.

    >Wiec
    > wyt?umaczcie mi prosze, gdzie tu jest ?ciema,

    lewy przegląd

    >a je?li ?ciemy brak, to
    > znaczy ?e ja na takim motorze (?) ja moge sobie jeOEdziae na karte
    > rowerow??

    na rowerową to nawet na prawdziwym motorowerze nie możesz. Albo
    motorowerowa, a niedługo prawko AM, albo pełnoletniość.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    BMW R1100GS '94 (DC)

  • 3. Data: 2009-01-07 06:53:35
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > dyskwalifikowała taki pojazd jako motorower. Więc wytłumaczcie mi proszę,
    > gdzie tu jest ściema, a jeśli ściemy brak, to znaczy że ja na takim
    > motorze (?) ja mogę sobie jeździć na karte rowerową?

    z 250 to sie nie spotkałem ale jak miałem MTXa to w tej samej "budzie"
    wychodziły z silnikami 50, 80 i 125. Wystarczyło pojechać na przegląd z
    cylindrem 50ccm (albo do znajomego diagnosty albo przy sprowadzeniu i
    pierwszej rejestracji) Rejestracja na motorower bezterminowo a potem mozna
    bylo wsadzic dowolny silnik z bliźniaczego moto i smigac na 125 na dowód.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 4. Data: 2009-01-07 07:42:12
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 7 Sty, 01:09, "johnny" <j...@p...pl> wrote:
> [...]
    > cvzy coś się zmieniło, ale za moich czasów to taka pojemność z automatu
    > dyskwalifikowała taki pojazd jako motorower. Więc wytłumaczcie mi proszę,

    diagnosta przy przegladzie swiadomie poswiadczyl nieprawde, badz
    poswiadczenie takie zostalo wyludzone przez wlasciciela, ewentualnie
    wlasciciel dokonal zmian (silnik, cylinder) po ktorych powinna zostac
    zmieniona klasyfikacja pojazdu, a nie dokonal obowiazku zgloszenia
    zmiany. tak czy inaczej jest to przekret, ktory skutkowac moze
    odpowiedzialnoscia karna za poslugiwanie sie falszywymi dokumentami
    (tlumczenie "nie wiedzialem" ma marne szanse powodzenia), a w razie
    klopotow np. wypadku - skutkuje m.in. brakiem odpowiedzialnosci
    ubezpieczyciela (tzn. ubezpieczyciel bedzie dochodzil zwrotnie
    wyplaconego odszkodowania). IMO nie warto, ale sa ludzie, ktorym sie
    wydaje ze nic zlego ich spotkac nie moze...
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 5. Data: 2009-01-07 08:11:06
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-07 08:42, Użytkownik jeszua napisał:

> [...]
    > wyplaconego odszkodowania). IMO nie warto, ale sa ludzie, ktorym sie
    > wydaje ze nic zlego ich spotkac nie moze...

    Diagnosta nie będzie mierzył pojemności silnika.
    W papierach ma do 50cm więc tak podpisuje.
    A że coraz większa ilość leniwych dzieciaków przyzwyczajona przez
    bogatych rodziców do załatwiania wszystkiego od tyłu robi
    popyt to i w ofercie takie sprzęty są.
    Była ostatnio jakaś znana sprawa gdzie dzieciak zeznawał
    w sądzie że jechał na motocyklu który był zarejestrowany na
    motorower i nikogo to nie obeszło.

    Jedyne co mnie dziwi to spora pojemność, dotychczas widziałem
    sprzęty udające motorowery o pojemności do 125.
    Ale jakoś specjalnie nigdy nie szukałem takich okazów. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-07 08:59:19
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

> [...]
    > wyplaconego odszkodowania). IMO nie warto, ale sa ludzie, ktorym sie
    > wydaje ze nic zlego ich spotkac nie moze...

    Ciekawe jak to sprawdza... Bo np cylinder od 50 ccm optycznie z zewnatrz nie
    rozni sie od 80 cmm a przeciez nie beda rozbierac motoru skoro w papierach
    stoi 50 ccm :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 7. Data: 2009-01-07 09:35:24
    Od: "(pj)" <p...@w...pl>

    Scyzoryk pisze:

> [...]
    > bylo wsadzic dowolny silnik z bliźniaczego moto i smigac na 125 na dowód.

    ale po co uczysz przekrętów?

    --

    pozdr
    pj

  • 8. Data: 2009-01-07 09:49:10
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > ale po co uczysz przekrętów?

    Myslisz, ze tak trudno na to wpasc?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 9. Data: 2009-01-07 11:34:23
    Od: a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz)

    "Dysiek" <n...@c...pl> writes:

    > Ciekawe jak to sprawdza... Bo np cylinder od 50 ccm optycznie z
    > zewnatrz nie rozni sie od 80 cmm a przeciez nie beda rozbierac motoru
    > skoro w papierach stoi 50 ccm :-)

    A hamownia to pies (zakładając że jeździ)?

    =alx
    --
    JID: a...@h...pl
    PGP: 0x46399138

  • 10. Data: 2009-01-07 11:38:24
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > A hamownia to pies (zakładając że jeździ)?

    Ale po co? Jak masz dzwona autem to ci go biora na hamonie? Raczej chyba
    nie. A ze 80 ccm i 50 ccm z zewnatrz wcale sie nie rozni to nie ma zadnych
    podejrzen. IMHO 99.9% szansy, ze sie nie wpadnie.

    Pozdrawiam
    Dysiek