  • 21. Data: 2009-01-07 18:18:17
    Temat: Re: 250 a niby motorower?
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Nie mówiac o tym, że jeżeli np. rzeczoznawca stwierdzi że podczas wypadku
    > "motorower" jechał np. 70 czy 80 kmh to już ewidentnie motorowerem nie
    > był,
    > więc jest powód do podejrzeń.

    80% fabrycznych motorowerów osiaga predkosci wieksze niz 50km/h

    kiedys mialem simsona i bez zadnego kombinowania czy tuningu jezdzil 70

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 22. Data: 2009-01-07 18:25:10
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    >zmiany. tak czy inaczej jest to przekret, ktory skutkowac moze
    >odpowiedzialnoscia karna za poslugiwanie sie falszywymi dokumentami
    >(tlumczenie "nie wiedzialem" ma marne szanse powodzenia), a w razie

    szczerze nie sadze. IMO skonczyloby sie na niskiej szkodliwosci spolecznej,
    wytlumaczeniem ze juz sie taki kupilo i praktycznie brakiem
    odpowiedzialności

    >klopotow np. wypadku - skutkuje m.in. brakiem odpowiedzialnosci
    >ubezpieczyciela (tzn. ubezpieczyciel bedzie dochodzil zwrotnie
    >wyplaconego odszkodowania). IMO nie warto, ale sa ludzie, ktorym sie
    >wydaje ze nic zlego ich spotkac nie moze...

    ile znasz przypadków mierzenia pojemnosci silnika przez ubezpieczyciela??
    Pewnie sporo...

    Ja z mojego skromnego doświadczenia obserwuję że ubezpieczyciel (o ile
    policja na miejscu wypadku nie stwierdzi ze pojazd był niesprawny albo
    kierowca pijany) nawet nie fatyguje sie zeby obejrzec pojazd ktory
    spowodowal wypadek tylko wypaca odszkodowanie i przyzyla info o wyplaconej
    kwocie.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 23. Data: 2009-01-07 18:26:30
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Rzeczoznawca na pewno straci zawód, a ten który rejestrował będzie miał
    > sprawę za oszustwo oraz sprawę karno skarbową gdyż do opłaty zgłosił inny
    > pojazd niż powinien. Więc zaczyna się dziać pod tym względem coraz lepiej.

    oby :)

    na mnie jeszcze kilka lat temu patrzono jak na debila bo jezdzilem 80 z
    blachami motocykla ;)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 24. Data: 2009-01-07 18:28:51
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > ale po co uczysz przekrętów?

    kolega pyta ja odpowiadam.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 25. Data: 2009-01-07 19:02:48
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Scyzoryk" <g...@i...pl> wrote:

    >na mnie jeszcze kilka lat temu patrzono jak na debila bo jezdzilem 80 z
    >blachami motocykla ;)

    Ciekaw jestem czy ktos pamieta taki czas, kiedy Simsony S51 z
    prywatnego importu rejestrowano wylacznie jako motocykle?;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 26. Data: 2009-01-07 19:06:45
    Od: "(pj)" <p...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > Ciekaw jestem czy ktos pamieta taki czas, kiedy Simsony S51 z
    > prywatnego importu rejestrowano wylacznie jako motocykle?;)

    a mozesz rozwinac te historie..? ;-) zapowiada sie interesujaco...

    --

    pozdr
    pj

  • 27. Data: 2009-01-07 21:42:06
    Od: m...@e...pl

    (pj) pisze:

    > a mozesz rozwinac te historie..? ;-) zapowiada sie interesujaco...

    Nie ma co rozwijać po prostu miały pojemność większą niż 50ccm.

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 28. Data: 2009-01-07 23:54:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@e...pl pisze:

    > Nie ma co rozwijać po prostu miały pojemność większą niż 50ccm.

    Nie miały większej pojemności, tylko wyższą prędkość maksymalną.

    Zmieniało się zębatkę i było po kłopocie.

  • 29. Data: 2009-01-08 00:02:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janusz A. Urbanowicz pisze:

    > I na moc jest, sprawdź w PoRD, nie pamiętam ile, ale kilowaty są podane.

    Przy podziale na motocykle i motocykle lekkie - sam sprawdź.

    Limit 4kW jest w rozporządzeniu o homologacji i dotyczy silników
    elektrycznych (wszystkie motorowery) oraz silników ze spalaniem
    wewnętrznych innych niż silniki z zapłonem iskrowym (motorowery trójkołowe).

  • 30. Data: 2009-01-08 12:14:08
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    m...@e...pl wrote:

    >Nie ma co rozwijać po prostu miały pojemność większą niż 50ccm.

    Pojemnosci to akurat nie, 50 to 50 a raczej 49,8;)
    Zgodnie z fabryczna specyfikacja jechały 60km/h bo enerdowskim
    przepisom nie robilo to roznicy. Nieliczne sprowadzane oficjalnie byly
    jakoby dlawione i mialy na to papiery, inne nie mialy.
    Przez jakis czas funkcjonowala praktyka ze "3-biegowe" (S50 znaczy;)
    rejestrowano jako motorowery a 4 biegowe (S51) jako motocykle co bylo
    przecie typowym urzedniczym idiotyzmem bo silniki sie parametrami
    zewnetrznymi nie roznily jeno jakos trzeba bylo ominac fakt, ze przez
    kilka lat rejestrowania S50-tek nikt nie zauwazyl rozbieznosci
    predkosci z norma i trzeba by bylo wyrejestrowac wszystkie wstecz..:)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10