  • 91. Data: 2010-01-27 06:27:41
    Temat: Re: nowe spostrzezenia
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Michał Gut pisze:

    > wniosek: lancuch jest caly,
    > moze przeskoczyl jak plaszczyca sugeruje (chociaz ow brat stwierdzil ze to
    > bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod
    > wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)
    >
    > co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

    Tak to wielce prawdopodobne, ze lancuch przeskoczyl.
    Lepiej wiecej nie krec juz, bo moze zawory jeszcze masz cale.
    Musisz sprawdzic teraz ustawienie rozrzadu i bedziesz juz wszystko
    wiedzial (powinno wystarczyc zdjecie pokrywy zaworow, ustawienie silnika
    w GMP i sprawdzenie czy walki sa w odpowiednim miejscu).

    --
    Karolek

  • 92. Data: 2010-01-27 07:27:55
    Temat: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > To rozumiem z bezwładnością, ale mi chodziło o szybkość rozchodzenia
    > się fali mechanicznej - przy stałych obrotach, a przy nagłej jej
    > zmianie. W przypadku przyspieszania obrotów silnika przez łańcuch
    > przykazywany jest jakiś moment ciągnący, większy niż przy obrotach

    jesli wiec silnik nie napompowal oleju do napinacza to lepsza jest
    nierownomierna praca na biegu jalowym i szarpanie czy lekkie przegazowanie
    go zeby a)szybciej wzroslo cisnienie oleju b) pracowal rownomiernie?

  • 93. Data: 2010-01-27 07:29:27
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Ale to jest przy samym uruchamianiu, kiedy obroty są malutkie. A jak Ty
    > przegazowałes motor i luźny łańcuch zaczął przewijać się po zębatkach, to
    > nic dziwnego, że skoczył.

    nie pamietam tego z doskonala chronologia ale AFAIR to w momencie zgasniecia
    pracowal na normalnych wolnych obrotach na 4 cylindrach bo chcialem juz
    wyjsc z samochodu (zapalilem go zeby rozgrzac).

  • 94. Data: 2010-01-27 07:32:51
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > To by sugerowało albo solidne przestawienie rozrządu, albo już uszkodzenie
    > polegające na niezamykających się jakimś zaworze wydechowym.
    > Albo pęknięty wydech.
    > Spaliny do dolotu mogą się też dostawać przez odmę.

    ale zawor wydechowy niedomkniety powodowalby lecenie spalin przez rure
    wydechowa a tam ani sladu a conajmniej zapach powinien byc/

    > Łańcuch się napina pod wpływem napinacza - to czy łańcuch się minimalnie
    > wydłuży czy skróci pod wpływem temperatury jest tu pomijalne.
    ale gdy nie jest napiety przez napinacz to chyba nie lata jak zyd po pustym
    sklepie (nie widzialem nigdy na zywo lancucha rozrzadu zalozonego) i jakos
    tych zebatek sie trzyma

    > Wątpliwe, chyba że ją zupełnie wydmuchało.
    > Możesz sprawdzić skąd lecą te spaliny - jeżeli między głowicą a blokiem to
    > pewnie tak, jeżeli z dolotu to nie upg.

    trdno mi tak samodzielnie to sprawidzic, ale jak go meczylem i poszedlem do
    komory silnika to z rury ssacej wydobywal sie bardzo powoli dymek (dosc duzo
    dymku

  • 95. Data: 2010-01-27 07:34:01
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > A serwisowke czytales ?
    > Jak tam sa mocowane kola rozrzadu .. moze na stozek/wcisk ?

    nie czytalem nie mam dostepu (przynajmniej atm)

  • 96. Data: 2010-01-27 07:35:20
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > wiedzial (powinno wystarczyc zdjecie pokrywy zaworow, ustawienie silnika w
    > GMP i sprawdzenie czy walki sa w odpowiednim miejscu).

    ok to pozostaje mi kwestia zatachania tego do mechanika.... jakis gnojek
    zap.. mi spod firmy hak holowniczy jaki mialem wkrecony bo kogos tam
    wczesniej ciągałem.....
    bez haka nawet na lawete nie wciagne chyba ze caly zderrzak sciagne..

  • 97. Data: 2010-01-27 07:37:46
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> napisał w
    wiadomości news:slrnhlurit.gi9.karmmnie@chloru.net...

    > Brak świec zapłonowych w silniku o zapłonie samoczynnym.

    no wiem ze nie ma swiec zaplonowych i rozrozniam roznice pomiedzy dieslem a
    benzyna. nie zmienia to faktu ze zaplony moga wypadac (czytaj mieszanka z
    jakichs powodow skompresowana nie eksploduje). wlasnie po to sa swiece
    zarowe zeby przy uruchamianiu latwiej ta detonacja nastepowala jak jest
    lodowaty silnik

  • 98. Data: 2010-01-27 07:39:09
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Nie katuj już tego silnika :(

    nie katuje ale nie mam w 100% wiarygodnego mechanika wiec musze z jak
    najwiekszym prawdopodobienstwem okreslic przyczyne sam...

  • 99. Data: 2010-01-27 08:14:48
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Michał Gut pisze:

    > co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

    Już Ci napisałem co ;) szukasz dalej czy odstawiasz do mechanika ??

    Pozdrawiam !!

  • 100. Data: 2010-01-27 08:17:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie znam tego silnika, jednak to co opisujesz wskazuje na przeskoczenie
    > łańcucha rozrządu. Jeśli silnik ma hydrauliczny napinacz łańcucha, to jest
    > to wielce prawdopodobne - olej gęsty, napinacz nie działał, luźny łańcuch i
    > przeskok.
    > Gdybyś miał zerwany łańcuch, to by nie kręcił bezstukowo.

    Przecież już dawno mu to napisałem ;)

    Pozdrawiam !!