  • 1. Data: 2010-01-25 21:48:21
    Temat: kable rozruchowe - jakie?
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chce kupic kable rozruchowe do uruchomienia osobowki (benzyna), jakie
    paremetry musza spelniac? dzieki za podpowiedz.
    pzdr
    Adam

  • 2. Data: 2010-01-25 21:58:11
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 21:48:21 +0100, adam napisał(a):

    > Witam,
    > Chce kupic kable rozruchowe do uruchomienia osobowki (benzyna), jakie
    > paremetry musza spelniac? dzieki za podpowiedz.

    Muszą mieć trochę miedzi pod tymi kilogramami gumy. Idź do sklepu i wybierz
    te, które mają więcej niż kilka cieniutkich miedzianych włosków.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-01-25 22:02:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    adam pisze:
    > Witam,
    > Chce kupic kable rozruchowe do uruchomienia osobowki (benzyna), jakie
    > paremetry musza spelniac? dzieki za podpowiedz.

    Muszę być grube (w sensie dużo miedzi).
    Po obejrzeniu oferty tego co jest w sprzedaży w zasadzie takich nie ma.
    Z braku przewodów grubych należy jeszcze kupić przewód jak najkrótszy.

    Kupiłem jakieś najgrubsze i najkrótsze jakie znalazłem, ponoć na 300A,
    przewód na oko ma może 4-5mm^2 przekroju, ale o dziwo wystarczył do
    uruchomienia silników tych którzy prosili o pomoc i to nie przez
    długotrwałe ładowanie padniętego akumulatora, a po prostu za pomocą tych
    przewodów (fakt że tamte akumulatory mogły nie być rozładowane do zera).

    Najlepiej to kupić gdzieś na metry przewód 10mm^2 i do tego samemu
    dorobić sobie krokodylki. Wtedy będziesz mógł uruchamiać tym wszystko.

  • 4. Data: 2010-01-25 22:03:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Muszę być grube (w sensie dużo miedzi).

    Pisząc dużo miedzi miałem na myśli żebyś nie dał się nabrać na grube jak
    palec izolacje przewodów - pod tą gumą bywa że jest cieniutki drucik.

  • 5. Data: 2010-01-25 22:30:01
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > długotrwałe ładowanie padniętego akumulatora, a po prostu za pomocą tych
    > przewodów (fakt że tamte akumulatory mogły nie być rozładowane do zera).

    Ile zaplaciles za takie kable? z tego co widze na allegro to i ponad 100PLN
    moga kosztowac, a to zdecydowanie za duzo, lepiej poczekac na assistance:)
    pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2010-01-25 22:45:04
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ile zaplaciles za takie kable? z tego co widze na allegro to i ponad
    > 100PLN moga kosztowac, a to zdecydowanie za duzo, lepiej poczekac na
    > assistance:) pzdr
    > Adam

    pójdź do jakiegoś sklepu z CA. tam kupisz kable jakie sobie tylko zechcesz.
    28mm2, 6zł za metr, kup z 6 metrów do tego 2 krokodylki i voila za circa
    70zł masz kable którymi zrobisz wszystko.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 7. Data: 2010-01-25 22:52:41
    Od: venioo <v...@p...fm>

    adam pisze:
    > Witam,
    > Chce kupic kable rozruchowe do uruchomienia osobowki (benzyna), jakie
    > paremetry musza spelniac? dzieki za podpowiedz.

    jeden musi byc czarny a drugi czerwony :D

    --
    venioo
    Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS

  • 8. Data: 2010-01-25 23:03:04
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Pisząc dużo miedzi miałem na myśli żebyś nie dał się nabrać na grube jak
    > palec izolacje przewodów - pod tą gumą bywa że jest cieniutki drucik.

    Wystarczy ściągnąć plastikową osłonkę na krokodylku,
    żeby zobaczyć ile tak naprawdę tego przewodu w środku jest.

    Ostatnio musiałem komuś coś "na szybko" kupić,
    a jedynym otwartym o 9.00 rano w niedzielę było Tesco ;-)
    Wziąłem "najdroższe" / najgrubsze zewnętrznie i wewnętrznie,
    oznaczone jako 400A (?) za całe ~25 PLN :-)
    Do benzynowej osobówki wystarczyły w zupełności
    (odpalenie "od strzału").
    Dodatkowa zaleta - chyba "silikonowe",
    bo nie zesztywniały na mrozie.

    Unikałbym tych najtańszych - 120 - 200A
    na opakowaniu.
    No i żeby krodylki były z jakiegoś porządnego
    metalu a nie blaszki, zwłaszcza aluminiowej.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2010-01-26 00:10:53
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Najlepiej to kupić gdzieś na metry przewód 10mm^2 i do tego samemu
    > dorobić sobie krokodylki. Wtedy będziesz mógł uruchamiać tym wszystko.
    Wybacz ale piszesz jak schizofrenik. Jak 4mm2 dobre to twoje drugie ja każe
    podpowiedzieć ze jednak 10mm2. Świat techniki oparty jest na wzorach i
    wyliczeniach jakie wynikają z tych wzorów. W technice na oko to tylko umrzeć
    można. Przewód miedziany w izolacji z PCV o przekroju 4mm2 ma w warunkach
    chłodzenia w powietrzu o temperaturze 25ctopmi Celsjusza obciążalność
    długotrwałą 50A. Oznacza to ze nieprzerwanie może w nim płynąć 50A i nic mu się
    nie stanie. Każdy przewód można przeciążyć. Ile można przeciążyć zależy od
    temperatury otoczenia i czasu w jakim będzie przeciążony. Przewodów z reguły
    używa się zimą. W zimę jest zimno, czyli chłodzenie lepsze. Czas rozruchu
    liczony jest w sekundach. Czyli nie zdąży się podgrzać żeby uszkodziła się
    izolacja. Ze wzory na przeciążalność przewodów można policzyć czas po jakim
    izolacja w konkretnych warunkach się uszkodzi. Przy 100A w temperaturze
    otoczenia 25 stopni przewód 4mm2 wytrzyma 30 sekund a przy 200A 6 sekund. Przy
    awaryjnym odpalaniu z obcego akumulatora można szacować że prąd płynący w
    przewodach nie będzie większy niż 70% prądu pobieranego normalnie przez
    rozrusznik. Jak by Twoje drugie ja chciało się czepić spadku napięcia na
    przewodzie o długości 1 metra przy prądzie 100A to niech pierwsze ja najpierw go
    policzy i zadecyduje czy chce napisać. Przewód rozruchowy o przekroju 4mm2 jest
    wystarczająco dobry do awaryjnego odpalenia silnika benzynowego o pojemności do
    2 litrów. Do wysokoprężnego do 2,5 litra wystarczy 6mm2. Chińczycy w
    przeciwieństwie do głupich Polaków policzyli przewody zanim wprowadzili do
    sprzedaży. Jak komuś wydają się że są cienkie to nie oznacza że są za cienkie
    tylko że się na tym nie zna. Amen.

  • 10. Data: 2010-01-26 07:57:00
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Muszę być grube (w sensie dużo miedzi).
    > Po obejrzeniu oferty tego co jest w sprzedaży w zasadzie takich nie ma.

    Oczywiscie ze sa. Na przyklad te:

    http://www.allegro.pl/item886369221_kable_przewody_r
    ozruchowe_lgy_16mm_f_vat.html