  • 1. Data: 2010-01-25 23:22:47
    Temat: Chyba czas na nowy aku.
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jakis czas temu, a dokladnie 2lata zalecono mi wymiane akumulatora.
    Owczesna zime przetrzymalem, nastepna tyz, nastepna... wlasnie
    przetrzymuje, ale chyba w koncu odpuszcze i kupie. Bez sansu meczyc
    silnik i rozrusznik porannym zapalaniem, skoro i tak niebawem zakup
    bedzie konieczny.
    W zwiazku z tym pytanie jaki wybrac? Potebuję do XC70 z silnikiem D5,
    ktos moze podpowiedziec jakas zacna marke i typ? Chcial bym sie
    przygotowac przed zakupem.

    THX.
    Irek.N.

  • 2. Data: 2010-01-25 23:33:29
    Temat: Re: Chyba czas na nowy aku.
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zwiazku z tym pytanie jaki wybrac? Potebuję do XC70 z silnikiem D5, ktos
    > moze podpowiedziec jakas zacna marke i typ? Chcial bym sie przygotowac

    Omijaj szerokim łukiem bosha i kagera.
    Dobre sa centry futura (braciak ujeżdzał przez 6 lat)
    A ja bym wybrał varte.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-01-25 23:44:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Lewis pisze:
    > Omijaj szerokim łukiem bosha i kagera.

    Nie znam Kagera (oni chyba tylko swoje naklejki dają na aku), ale o
    Boschu słyszałem to samo.

    > Dobre sa centry futura (braciak ujeżdzał przez 6 lat)

    Cała seria Futura ma chyba jakąś fajną gwarancję, z czymś w rodzaju
    aku-owego assistance w standardzie.

    > A ja bym wybrał varte.

    Ja też. I ew. Bannera. Plus oczywiście wspomniana Centra.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 4. Data: 2010-01-25 23:46:46
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dobre sa centry futura

    ;-)
    Wystarczy sprawdzić w archiwum ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-01-26 00:01:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> napisał w
    wiadomości news:hjl73v$1a0$4@news.dialog.net.pl...

    > Ja też. I ew. Bannera. Plus oczywiście wspomniana Centra.

    Bannera mogę polecić, z Vartą mam przykre doświadczenia, z Boschem zreszą
    też - oba zdychały zaraz po upływie gwarancji. Warto rozważyć też
    panasonica, z pewnością będzie droższy, ale to był akurat najlepszy akku
    jaki miałem. Centrę ma sąsiad, kiedyś (w zeszłym, roku) chwalił (nie
    pamietam jak długo ją miał, ale chyba 4 czy 5 lat).

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2010-01-26 00:10:57
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał
    > Cała seria Futura ma chyba jakąś fajną gwarancję, z czymś w rodzaju
    > aku-owego assistance w standardzie.
    36 miesięcy + assistance (przyjeżdżają i odpalają auto, niby jak akku trup
    to wymieniają od ręki, ale akurat to jest według mnie bardzo wątpliwe)

    ps.mam do sprzedania futurę 50Ah, na gwarancji do 2011, Warszawa, jak ktoś
    zainteresowany to pisać na Qazzy małpa poczta kropka onet kropka pl

  • 7. Data: 2010-01-26 00:14:28
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > ;-)
    > Wystarczy sprawdzić w archiwum ;-)
    W starej favorit miałem taką wyjeździla z 5lat, brat w 80b4 miał,
    wyjeździła 6 lat, teraz znów kupił futurę, znów zadowolony...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 8. Data: 2010-01-26 00:25:29
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <W...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 36 miesięcy + assistance (przyjeżdżają i odpalają auto,

    Zgadza się. Testowane w tym roku - działa.

    niby jak akku trup
    > to wymieniają od ręki, ale akurat to jest według mnie bardzo wątpliwe)

    Też w to nie wierzę. Do mnie przyjechał koleś ze Startera. Nie miał na
    pokładzie swojej Felicji żadnego akumulatora (a na pewno żadnego nowego),
    mimo, że na infolinii wyraźnie informowałem, że akumulator jest totalnie
    rozładowany (miał poniżej 1V) i stało się to nagle (sugerowało więc awarię
    akumulatora).

    > ps.mam do sprzedania futurę 50Ah, na gwarancji do 2011, Warszawa, jak ktoś
    > zainteresowany to pisać na Qazzy małpa poczta kropka onet kropka pl

    Za późno... ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 9. Data: 2010-01-26 09:20:39
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > W starej favorit miałem taką wyjeździla z 5lat, brat w 80b4 miał,
    > wyjeździła 6 lat, teraz znów kupił futurę, znów zadowolony...

    A mnie i paru innym osobom padła po 2 latach (oczka wcześniej),
    owszem wymienili na nową, po roku sprzedana z autem.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2010-01-26 10:38:44
    Od: "B.P. \(pobo\)" <p...@s...nie.lubie.poczta(dot)onet.pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> wrote in message

> [...]
    > aku-owego assistance w standardzie.

    > Ja też. I ew. Bannera. Plus oczywiście wspomniana Centra.

    A ja Bannera nie polecam. Mam kilkumiesięczny ale jest do kitu :(
    Pojemność (74Ah) niby jest, ale prąd rozruchowy słaby. Niby jest wszystko
    zgodne z danymi katalogowymi ale stara Centra Futura (ok. 6-cio letnia)
    kręciła silnikiem diesla lepiej niż ten nowy.
    Banery mają stosunkowo duży opór wewnętrzny co skutkuje słabym prądem
    rozruchu i długim czasem ładowaniem z alternatora.
    Więcej Bannera nie kupię.

    pobo